მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
წალენჯიხის N2 საჯარო სკოლაში, პროექტებით სწავლებასა და საბუნებისმეტყველო მიმართულებით, მოსწავლეთათვის საინტერესო აქტივობების შეთავაზებას დიდი ყურადღება ეთმობა.
ამჯერად, STEAM-ის ფარგლებში ფიზიკის პედაგოგმა - მანანა ნაჭყებიამ და ქიმიის პედაგოგმა - ინგა რატიამ, მე-11 კლასის მოსწავლეებთან ერთად განახორციელეს პროექტი, რომელიც ეხება ხელმისაწვდომ და მდგრად ენერგიას.
STEAM პროექტი სახელწოდება - „პელტიეს ელემენტი“, გახლავთ.
პროექტი განხორციელდა ფიზიკისა და ქიმიის ინტეგრაციით განხორციელდა და მოსწავლეთა დიდი ინტერესი გამოიწვია.
როგორც სკოლაში განმარტავენ, პროექტის თემის აქტუალობა შემდეგნაირი გახლდათ: 21-საუკუნეში განისაზღვრა გლობალური გამოწვევები და მიზნები, რომლის მიღწევა აუცილებელია უკეთესი და მდგრადი მომავლისათვის. ერთ-ერთი მიზანი ეხება ხელმისაწვდომ და მდგრად ენერგიას.ჩვენი მიზანია ვიზრუნოთ უკეთესი მომავლისათვის, ვიზრუნოთ ენერგიის ალტერნატიულ წყაროებზე, რათა მომავალში ენერგია იყოს ყველასათვის ხელმისაწვდომი,მოვიხმაროთ განახლებული ენერგია, გაიზარდოს ენერგოეფექტურობა და განვითარდეს ტექნოლოგიები.
პროექტის მიზანია მოსწავლეებმა გამოიკვლიონ ენერგიის ალტერნატიული წყაროები და შედეგები წარმოადგინონ პრეზენტაციის სახით, სადაც ისინი ისაუბრებენ თუ როგორ ხდება თითოეული ენერგიის განახლებადი წყაროს მეშვეობით ელექტრული ენერგიის მიღება, რა არის მათი გამოყენებისთვის დადებითი და უარყოფითი მხარეები, როგორია მათი ხარჯთეფექტურობა. ასევე მოსწავლეებმა შეძლონ უშუალოდ სითბური ენერგიისგან ელექტრული ენერგიის მიღება, რისთვისაც ისინი გამოიყენებენ „პელტიეს ელემენტს“. მისი გამოყენებით ისინი შექმნიან თერმოელექტრულ გენერატორს.
ასევე, მოსწავლეებს განუვითარდეთ ანალიტიკური, შემოქმედებითი, თანამშრომლობის, დაგეგმვის, აღწერის, ანალიზის, გაზომვის, სიდიდეების გამოყენების,აღრიცხვის, დასკვნის გამოტანისა და ტრანსფერის უნარ-ჩვევები.
სკოლაში, ასევე გვიზიარებენ მოსწავლეთა გამოცდილებას:
მოსწავლეებმა იციან მუდმივი დენის კანონები, იციან ელექტრული ხელსაწყოების მოქმედების პრინციპი, შეუძლიათ ელექტრული ხელსაწყოების კლასიფიკაცია დანიშნულების მიხედვით და მათი ელექტრული მახასიათებლების წარმოდგენა ცხრილების სახით.
მოსწავლეებს შეუძლიათ იმსჯელონ ნახევარგამტარების ფიზიკურ და ქიმიურ თვისებებზე, გააზრებული აქვთ ნახევარგამტართა განსაკუთრებული თვისება - ელექტრონულ-ხვრელური გადასვლის, ანუ p-n გადასვლის თვისება, რომელიც ხასიათდება ცალმხრივი გამტარობით.
მოსწავლეები ითვალისწინებენ უსაფრთხოების იმ წესებს, რომლებიც მათ სხვადასხვა ელექტრული მოვლენისა და მათთან დაკავშირებული საფრთხეების გაანალიზების შედეგად მიიღეს.
პროექტი საინტერესო, შედეგიანი და პროდუქტიული აღმოჩნდა მოსწავლეებისთვის.
იხილეთ ფოტოები:
მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
ცნობილია, რამდენი პირველკლასელი ეყოლებათ სკოლებს 2025-2026 სასწავლო წელს
სად ითვლება მასწავლებლისთვის ყვავილების ჩუქება ცუდ ტონად - რა ტრადიციები აქვთ სწავლის პირველ დღეს სხვადასხვა ქვეყნებში
„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...
„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...
„არ შეგეშინდეთ შეცდომების“ - ახალბედა პედაგოგებს შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი, თეონა მეფარიშვილი მიმართავს
„ტრადიციად გვაქვს, პატარებს სასწავლო წლის დაწყებამდე ვაცნობთ გარემოს და ადაპტაციაში ვეხმარებით“
სწავლების უჩვეულო მეთოდები - როგორ აქციოთ გაკვეთილი სახალისოდ, გაზარდოთ მოსწავლეთა ჩართულობა და ინტერესი