სიახლეები
სკოლები

ღების საჯარო სკოლის მოსწავლეებმა საერთაშორისო პროექტის - Tolerance ფარგლებში საინტერესო პრეზენტაციები გამართეს
25-12-2020
-
+


9 დეკემბერს, ონის მუნიციპალიტეტის სოფელ ღების საჯარო სკოლაში Erasmus+ და eTwinning- ის საერთაშორისო პროექტის - Tolerance („ტოლერანტობა“) ფარგლებში დეკემბრის თვის მეორე სამუშაო შეხვედრა გაიმართა.

შეხვედრის საპრეზენტაციო თემები იყო: Gender Inequality/გენდერული უთანასწორობა და Social Inequality/სოციალური უთანასწორობა.

პროექტის ხელმძღვანელი: პროგრამა „ასწავლე საქართველოსთვის“ კონსულტანტ-მასწავლებელი და ონის მუნიციპალიტეტის სოფელ ღების საჯარო სკოლის ინგლისური ენის პედაგოგი - თამარ სამსონიძე.

პროექტის პარტნიორი ღების საჯარო სკოლიდან - სახვითი და გამოყენებითი ხელოვნების პედაგოგი - ვერა ლობჯანიძე.

პრეზენტაცია, სახელწოდებით „Gender Inequality“/“გენდერული უთანასწორობა“ ინგლისურ ენაზე წარმოადგინა მერვე კლასის მოსწავლემ - მარიამ სალუქვაძემ.

ხოლო მე-11 კლასის მოსწავლემ - ოთარ ლობჯანიძემ შეხვედრის მონაწილეებს შესთავაზა საპრეზენტაციო თემა ინგლისურ ენაზე სახელწოდებით „Social Inequality”/”სოციალური უთანასწორობა“.

სსიპ ონის მუნიციპალიტეტის სოფელ ღების საჯარო სკოლის მე-8 კლასის მოსწავლემ მარიამ სალუქვაძემ განიხილა ერთ-ერთი აქტუალური და მნიშვნელოვანი საკითხი მსოფლიოში, როგორიცაა - გენდერული უთანასწორობა.

პრეზენტაციის წარდგენის შემდეგ შეხვედრა დისკუსიის ფორმატში გაგრძელდა.

„ცივილიზებულ და დემოკრატიულ სამყაროში ადამიანმა თავი დაცულად უნდა იგრძნოს, საკუთარ თავს სხვის თანასწორად უნდა აღიქვამდეს, უნდა სარგებლობდეს თანაბარი უფლებებით და მათი რეალიზების თანაბარი შესაძლებლობებით. მსოფლიოს ქვეყნები, რომლებიც დემოკრატიის განვითარების გზას ადგანან განსაკუთრებულ ყურადღებას აქცევენ თანასწორობის პრინციპებს. დემოკრატიულ პრინციპებს შორის გენდერული თანასწორობა ერთ-ერთი პრიორიტეტულია. ქვეყნისა და საზოგადოების განვითარება გენდერული თანასწორობის უზრუნველყოფას გულისხმობს, რაც ხელს უწყობს ადამიანთა უფლებების ეფექტურ დაცვას, ქმნის გონივრულად დაგეგმილი ეკონომიკის საფუძველს, ზრდის პროდუქტიულობას, ხელს უწყობს მომავალი თაობის განვითარებას და უზრუნველყოფს გენდერულ ბალანსს ინსტიტუციებში. გენდერული თანასწორობის ისტორია არის ქალსა და მამაკაცს შორის ინტელექტუალურ, პოლიტიკურ, სოციალურ და ეკონომიკურ სფეროებში ცვალებადი ურთიერთობების ისტორია. მსოფლიო საზოგადოებრიობის წინაშე უკვე დიდი ხანია დგას გენდერული უთანასწორობის პრობლემა, რაც ძირითადად ქალების მდგომარეობასა და სტატუსზე აისახება. სამწუხაროდ, ქალთა უფლებები ბევრ ქვეყანაში დღესაც ირღვევა, მწვავედ დგას გადაწყვეტილების მიღების დონეზე ქალთა მონაწილეობის საკითხი, უაღრესად მტკივნეულია ქალთა მიმართ ძალადობის პრობლემა და ა.შ. გენდერული უთანასწორობის პრობლემა საქართველოშიც ძალიან აქტუალურია. ქვეყანაში არსებული ტრადიციები, ქალისა და მამაკაცის როლისადმი გავრცელებული დამოკიდებულებები და შეხედულებები უარყოფითად აისახება ქალის მდგომარეობასა თუ სტატუსზე. ისინი ნაკლებად არიან წარმოდგენილნი ქვეყნის საზოგადოებრივ, განსაკუთრებით, პოლიტიკურ ცხოვრებაში, ხშირია ქალთა მიმართ ძალადობის ფაქტები; და საერთოდ, როგორც ირკვევა, მათ შესაძლებლობებსა და პოტენციალს საზოგადოება არასწორად აფასებს და სათანადოდ ვერ იყენებს.

სსიპ ონის მუნიციპალიტეტის სოფელ ღების საჯარო სკოლის მე-11 კლასის მოსწავლემ ოთარ ლობჯანიძემ ინგლისურ ენაზე წარმოადგინა პრეზენტაცია თემაზე: Social Inequality/სოციალური უთანასწორობა.

სოციალურ-ეკონომიკური უთანასწორობა და სიღარიბე წარმოადგენს თანამედროვე სამყაროს ერთ-ერთ ყველაზე მნიშვნელოვან და ყოვლისმომცველ პრობლებას. მოცემულ ნაშრომში განხილულია სიღარიბის პრობლემა მისი ინდივიდუალური და გლობალური გამიჯვნის საფუძველზე. ნაშრომში შემოთავაზებულია სიღარიბის გამომწვევი მიზეზების შესწავლა ობიექტური და სუბიექტური მიზეზების განსაზღვრის კონტექსტიდან გამომდინარე. აღნიშნულია, რომ სიღარიბის გამოწვევისა და შენარჩუნების მრავალი მიზეზის არსებობა მოითხოვს საზოგადოებაში არსებული სიღარიბის საფუძვლიანად შესწავლას, სიღარიბის მიზეზების მიხედვით მოსახლეობის ღარიბი ფენების დაჯგუფებას და ყოველი კონკრეტული ჯგუფისთვის სიღარიბესთან ბრძოლის სპეციალური ღონისძიებების შემუშავებას, რათა მოხდეს არა შედეგების „მკურნალობა“, არამედ სიღარიბის ფესვების აღმოფხვრა.

თანამედროვე საზოგადოება მრავალ სოციალურ, ეკონომიკურ, პოლიტიკურ და სხვა პრობლემას უპირისპირდება და ამ პრობლემებს შორის ყველაზე ყოვლისმომცველი და მნიშვნელოვანია სოციალურ-ეკონომიკური უთანასწორობა და სიღარიბე. ადამიანთა სოციალურ-ეკონომიკური უთანასწორობა ყოველთვის იყო და დღემდე რჩება პრობლემად, რომელიც საერთოა ყველა ქვეყნისათვის და, ამგვარად, ატარებს გლობალურ ხასიათს. გლობალური სიღარიბის აღმოფხვრა - ეს არის თანამედროვე რეალობის ერთ-ერთი ყველაზე დიდი გამოწვევა.

არსებობს მოსაზრება, რომ გარკვეული უთანასწორობა სასარგებლოა საზოგადოებისათვის, ვინაიდან გამოდის თავისებურ მოტივატორად ეკონომიკური აქტიურობისათვის, ადამიანთა უნარისა და შესაძლებლობების განვითარება-გამოყენებისათვის, რაც, საბოლოო ჯამში, ხელს უწყობს ეკონომიკურ და სოციალურ პროგრესს. მაგრამ სიმდიდრის თავმოყრა ცალკეული პირების, ასევე სახელმწიფოთა ხელში, ზღუდავს სხვების წინსვლისა და წარმატების მიღწევის შესაძლებლობებს, ქმნის ე.წ. „სიღარიბის მანკიერ წრეს“, რომლის გარღვევა ძალზე რთულია“,- ნათქვამია სკოლის ინფორმაციაში.

იხილეთ ფოტოები


კომენტარები


ეტალონი
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ახალქალაქის 44 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
2024 წლის „ახალქალაქის ეტალონი გუნდის“ წოდებისთვის ერთმანეთს 47 გუნდი ეჯიბრება
გამარჯვებისთვის ერთმანეთს დმანისის 11 სკოლის 55 მოსწავლე ეჯიბრება
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი დმანისს სტუმრობდა
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მე-6 და მე-7 კლასელებით დაკომპლექტებული გუნდები ეჯიბრებოდნენ
სიახლეები
„სიმართლე აუცილებლად იზეიმებს... ჩვენ უნდა გვაერთიანებდეს სამშობლოს სიყვარული...“ - პატრიარქის ეპისტოლე
შეიძლება თუ არა აღდგომას სასაფლაოზე გასვლა - პასუხი აქტუალურ კითხვაზე
„– აბა, აღსდგა ქრისტე? – ჭეშმარიტად, მასწავლებელო…!” - 5 მაისს მართლმადიდებლური სამყარო აღდგომის ბრწყინვალე დღესასწაულს ზეიმობს
გილოცავთ აღდგომის ბრწყინვალე დღესასწაულს!
 ზეციური ცეცხლი საფლავზე თბილისის დროით 15:13 საათზე გადმოვიდა
პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები
ღონისძიება მუსიკის მასწავლებლის - ნათია ბაუჟაძის მომზადებულმა სიმღერებმა კიდევ უფრო გაამრავალფეროვნა
აღსანიშნავია, რომ თითოეული მოსწავლე შესაბამის ფორმაში გამოეწყო და შეჯიბრმა წარმატებით ჩაიარა
შიდა სასკოლო ტური გაიმართა, რომელშიც მოსწავლეებით დაკომპლექტებული გუნდები მონაწილეობდნენ
მოსწავლეები პასუხობდნენ წამყვანის მიერ დასმულ ლოგიკურ და ანალიტიკურ უნარებზე გათვლილ კითხვებს
საინტერესო
მასწავლებლების ემოციები ხშირად მოსწავლეებზეა დამოკიდებული. მაგალითად, პედაგოგები, რომლებიც თავიანთი მოსწავლეებით ამაყობენ, შეიძლება მეტად თავდაჯერებულები, აჟიტირებულები, აქტიურები იყვნენ
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ახალქალაქის 44 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
2024 წლის „ახალქალაქის ეტალონი გუნდის“ წოდებისთვის ერთმანეთს 47 გუნდი ეჯიბრება
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი დმანისს სტუმრობდა
მოწესრიგებული ეზო, ბაღები, მრავალწლოვანი ხეები, ყვავილები და შადრევანი ზოგიერთი კამპუსის განუყოფელი ნაწილია
სიახლეები
საზოგადოება