მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
სსიპ ბადრი ბასილაძის სახელობის თერჯოლის მუნიციპალიტეტის სოფელ ჭოგნარის საჯარო სკოლის, სსიპ თერჯოლის მუნიციპალიტეტის სოფელ კვახჭირის საჯარო სკოლის და სსიპ ქ. თერჯოლის N1 საჯარო სკოლის გერმანული ენის მენტორმა მასწავლებელმა, განათლების აკადემიურმა დოქტორმა ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო, სახელწოდებით „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება.“ სახელმძღვანელოს შესახებ ქალბატონი თამარი გვიზიარებს:
ჩვენს ირგვლივ ყოველთვის ყველაფერი იცვლება და უმჯობესდება ან პირიქით, ქრება და მის ადგილას თვისობრივად ახალი მკვიდრდება. სიახლეს, როცა ვაკვირდებით, გვიჩნდება აზრი, რომ მსგავსი იყო ჩვენს ცხოვრებაში, თუმცა ის სახეცვლილი და არსებულ საჭიროებებს უფრო მორგებულია, ასეთივე სიახლედ შეიძლება მივიჩნიოთ ჩემს მიერ გერმანულიდან ქართულად ნათარგმნი სახელმძღვანელო, სახელწოდებით „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება.“ წიგნის ავტორები არიან ალიოშა ლონგი და რონალდ შვეპე. სახელმძღვანელოში წარმოდგენილია მიდგომები და ხერხები, რომლებიც პიროვნებას საშუალებას მისცემს შეძლოს საკუთარი ძალების გააქტიურება, საინტერესო სტრატეგიების გამოყენებით ეფექტურად წარმართოს კომუნიკაცია და შეძლოს საკუთარი თავის წარმატებისთვის მობილიზება.
სახელმძღვანელოში საფუძვლიანად არის აღწერილი ნეიროლინგვისტური პროგრამირების ათი პრინციპი, ავტორის სიტყვებით რომ ვთქვათ, „წარმატებული წვრთნის ელემენტები“:
⋅ ფსიქიკური რუკის არსი და მნიშვნელობა;
⋅ სად და როგორ შეიძლება ვეძებოთ ჩვენში ღრმად მიმალული შესაძლებლობები;
⋅ ყოველი ქცევის საფუძველი - დადებითი განზრახვა და რატომ?
⋅ გამოცდილების სტრუქტურა;
⋅ ჩვენი შესაძლებლობები ისევ ჩვენშია;
⋅ ყოველი პრობლემის მოგვარების გზების არსებობა;
⋅ სხეულისა და სულის ერთიანობა;
⋅ კომუნიკაცია და მისი შედეგები;
⋅ არ არსებობს მარცხი, არსებობს უკუკავშირი;
⋅ როცა რაიმე არ გამოდის, მოსინჯე სხვაგვარად.
წარმოდგენილი სახელმძღვანელო მოიცავს როგორც თეორიულ, ისე პრაქტიკულ მაგალითებს და რჩევებს, იმის შესახებ, თუ როგორ შეიძლება თეორიული ცოდნის პრაქტიკაში გადატანა.
პრაქტიკული ფსიქოლოგიის ამ სახელმძღვანელოში საფუძვლიანად არის წარმოდგენილი რაპორტის მნიშვნელობა, რეპრეზენტაციული სისტემები და სუბმოდალობები. დეტალურადაა განმარტებული აღქმის შემადგენელი კომპონენტები, VAKOG-ის (ვიზუალური, აუდიალური, კინესთეტური, ოლფაქტორული და გუსტატორული) შეგრძნებები.
სახელმძღვანელო სხვადასხვა ფერებში წარმოდგენილ ტექსტებს მოიცავს: ყვითელი ფერით მოცემულია უცხო, პროფესიული ტერმინების განმარტებები, იასამნისფრად შეფერილ ტექსტებში ვიპოვით სიტყვების, ცნებების და მეთოდების განმარტებებს, რომლებიც ნეიროლინგვისტური პროგრამირებისათვის სპეციფიკური და დამახასიათებელია, ნარინჯისფრად მოცემულია ტექსტები, რომლებშიც მეთოდი ან კონცეფცია გარდასაქმნელია პრაქტიკული გამოყენებისათვის, მწვანედ შეფერილ ტექსტებში მოცემულია ექსპერიმენტი, რომელიც ნათლად წარმოაჩენს თეორიული მოცემულობის არსს და წარმოდგენილი შინაარსის მიხედვით თქვენ შეძლებთ ნლპ-ს ეფექტები ან პრინციპები საკუთარ თავზე გამოცადოთ, ლურჯ ფერში წარმოდგენილი პრაქტიკული მინიშნებები კი დაგეხმარებათ თეორიული მასალების ყოველდღიურ ცხოვრებაში ეფექტურად გამოყენებაში.
R
მოსწავლეთა წარმატებების შესახებ ოფიციალური წერილები გაიგზავნა
გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელმა, ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება“
გაიზრდება ხელფასები, შეიცვლება დაფინანსების მოდელი და განახლდება კვალიფიკაცია, თუმცა როდის უცნობია - რას ვკითხულობთ მთავრობის 2026-2029 წლის გეგმაში
ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას
„ხელმძღვანელმა ყველა ახალ, კარგ წამოწყებას, მასწავლებლისგან იქნება ის თუ მოსწავლისგან, მხარი უნდა დაუჭიროს“...
მოსწავლეებმა ბებიებსა და ბაბუებს ეს დღე დიდი სიყვარულით მიულოცეს
გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელმა, ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება“