სიახლეები
სიახლეები

ცნობილია, სტანდარტი, რომელიც ყველა სკოლამ უნდა დააკმაყოფილოს - იხილეთ შეფასების სქემა 
19-02-2023
-
+


როგორც საჯარო, ისე კერძო სკოლებმა ფუნქციონირების გასაგრძელებლად ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულების ავტორიზაციის სტანდარტი უნდა დააკმაყოფილონ. ამასთან გაწერილია სქემა, რომელიც დეტალურად აფასებს აკმაყოფილებს თუ არა სკოლა, ამა თუ იმ მოთხოვნას.

სტანდარტის დოკუმენტი რამდენიმე მნიშვნელოვან თავს მოიცავს, რომელთა შორისაა: სკოლის ფილოსოფია; სასკოლო კურიკულუმი; სასწავლო პროცესის ადმინისტრაციული და ინფრასტრუქტურული მხარდაჭერა და მოსწავლეთა მხარდაჭერა. თითოული თავირამდენიმე ქვეპუნქტადაა ჩაშლილი დოკუმენტში - ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულების ავტორიზაციის სტანდარტები 


აღსანიშნავია, რომ ავტორიზაციის სტანდარტებთან შესაბამისობა ფასდება ოთხდონიანი სკალით„შეესაბამება სტანდარტის მოთხოვნებს“, „მეტწილად შეესაბამება სტანდარტის მოთხოვნებს”, „ნაწილობრივ შეესაბამება სტანდარტის მოთხოვნებს“ და „არ შეესაბამება სტანდარტის მოთხოვნებს“.

ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულების ავტორიზაციის სტანდარტის კომპონენტის შეფასების სკალა განიმარტება შემდეგნაირად: 

1. ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულების სტატუსის მაძიებელი ფასდება სტანდარტის კომპონენტთან მიმართებით, როგორც „შეესაბამება სტანდარტის მოთხოვნებს“, თუ დაწესებულებაში არსებული რესურსები, დამკვიდრებული პრაქტიკა/სისტემა და მიღწეული შედეგები (ახალი დაწესებულების შემთხვევაში - მიღწევადი მოსალოდნელი შედეგები) სრულად უზრუნველყოფს სტანდარტის კომპონენტის მოთხოვნების დაკმაყოფილებას, მიღწეული დონის შენარჩუნებას და შემდგომ განვითარებას. ამასთან, შესაძლო მცირედი გამოწვევები გავლენას არ ახდენს დაწესებულების საქმიანობის ხარისხზე. 

2. ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულების სტატუსის მაძიებელი ფასდება სტანდარტის კომპონენტთან მიმართებით, როგორც „მეტწილად შეესაბამება სტანდარტის მოთხოვნებს”, თუ დაწესებულებას გააჩნია უფრო მეტი ძლიერი, ვიდრე სუსტი მხარე, რომელიც მნიშვნელოვნად არ აუარესებს დაწესებულების საქმიანობის ხარისხს. დაწესებულებაში არსებული რესურსები და დამკვიდრებული პრაქტიკა/სისტემა მეტწილად უზრუნველყოფს კომპონენტის მოთხოვნების დაკმაყოფილებას და დაწესებულებას შეუძლია შესაბამისი შედეგების დემონსტრირება. დაწესებულებას, სუსტი მხარეების დასაძლევად, მოკლევადიან პერიოდში (არაუმეტეს 12 თვისა), დასაძლევად აქვს მზაობა და რესურსებით უზრუნველყოფილი, სტანდარტებთან შესაბამისობის გეგმა.
 
3. ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულების სტატუსის მაძიებელი ფასდება სტანდარტის კომპონენტთან მიმართებით, როგორც „ნაწილობრივ შეესაბამება სტანდარტის მოთხოვნებს“, თუ დაწესებულება მეტწილად ვერ აკმაყოფილებს კომპონენტის მოთხოვნებს და მას აქვს ისეთი სუსტი მხარე(ებ)ი, რომელთა დასაძლევადაც საჭიროა მნიშვნელოვანი რესურსების მობილიზება, თუმცა დაწესებულებას აქვს მზაობა და განსაზღვრულ პერიოდში (არაუმეტეს 24 თვისა) სუსტი მხარეების დასაძლევად რესურსებით უზრუნველყოფილი სტანდარტებთან შესაბამისობის გეგმა.
 
4. ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულების სტატუსის მაძიებელი ფასდება სტანდარტის კომპონენტთან მიმართებით, როგორც „არ შეესაბამება სტანდარტის მოთხოვნებს“, თუ დაწესებულების სუსტი მხარე(ებ)ი საფრთხეს უქმნის დაწესებულების საქმიანობის ხარისხს და ვერ უზრუნველყოფს მის განვითარებას.

სტანდარტებთან შესაბამისობის შეფასების სქემა

კომენტარები


ეტალონი

ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია

მოსწავლეთა წარმატებების შესახებ ოფიციალური წერილები გაიგზავნა

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

სიახლეები

„ვფიქრობთ, 12 კლასი ოფციის სახით შევინარჩუნოთ და წინასწარი რეგისტრაციები დავიწყოთ“... - განათლების მინისტრის მოადგილე რეფორმაზე

26 ნოემბერს ჩანიშნული ტესტირებისათვის რეგისტრაციის გავლა დაიწყო - დეტალებს გამოცდების ეროვნული ცენტრი ასაჯაროებს

აღმზრდელ-პედაგოგთა პროფესიული გაძლიერება, ბავშვის განვითარების შეფასების ინსტრუმენტები - მიმართულებები, რომლებიც ბაღების წარმომადგენლებთან განიხილეს

აღმზრდელების ხელფასი 400-500, მასწავლებელთა ანაზღაურება 700-800 ლარით გაიზარდა - ფინანსთა მინისტრის ანგარიში

2026 წლის ეროვნულ გამოცდებთან დაკავშირებით მინისტრის ბრძანება გამოქვეყნდა

პიროვნება
სკოლები

გამოფენის მიზანი იყო მოსწავლეებში შემოქმედებითი უნარებისა და ესთეტიკური აზროვნების განვითარება

„როდესაც ვხედავ, რომ მოსწავლე მოტივირებულია, ვგრძნობ, უფრო მეტი უნდა გავაკეთო“

საინტერესო

მაშ ასე, რა უნდა ვიცოდეთ 2026 წლის მთავარი სიმბოლოს შესახებ?

პენსიონერ მასწავლებლებს სკოლებში აბრუნებენ - სამინისტრო ჩინეთში სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებისთვის მიდგომას ცვლის

ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია

გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელმა, ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება“

სიახლეები
საზოგადოება