სიახლეები
სკოლები

„მედიაწიგნიერება - ინფორმაციული ტექნოლოგიებით ინფორმაციის გაცვლის ფორმა“-ჭოგნარის საჯარო სკოლის მენტორი მასწავლებლის - თამარ შანიძის საინტერესო სტატია
28-02-2024
-
+


ბადრი ბასილაძის სახელობის თერჯოლის მუნიციპალიტეტის სოფელ ჭოგნარის საჯარო სკოლაში კარიერულ წინსვლასა და განვითარებაზე ორიენტირებული პედაგოგები ასწავლიან. მათ შორის არის გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელი თამარ შანიძე.

მისთვის მნიშვნელოვანია სწავლა-სწავლების პროცესის განვითარებისთვის ახალი გზებისა და მოდგომების ძიება, გამოცდილებას კი, კოლეგებს ყოველთვის სიამოვნებით უზიარებს. 

ამჯერად, პედაგოგი გვთავაზობს სტატიას - „მედიაწიგნიერება, ინფორმაციული ტექნოლოგიებით ინფორმაციის გაცვლის ფორმა“.

მენტორი მასწავლებლის სტატიას უცვლელად გთავაზობთ:


მედიაწიგნიერება, ინფორმაციული ტექნოლოგიებით ინფორმაციის გაცვლის ფორმა

საგანმანათლებლო სივრცეში გამჭოლი კომპეტენციების მიხედვით სასწავლო-აღმზრდელობითი მუშაობა საშუალებას იძლევა აღსაზრდელებისთვის საგანთაშორისი კავშირები კიდევ უფრო ცხადი გახდეს, აღსაზრდელებმა დაინახონ ამა თუ იმ საგნის სწავლის პრაქტიკული მიზეზი, დაუკავშირონ ცხოვრებისეულ გამოწვევებს და შეძლონ სიტუაციური საჭიროებების დაკმაყოფილება. ყველა გამჭოლი კომპეტენცია თანაბრად ღირებულია საგანმანათლებლო სივრცისთვის. თანამედროვე ცხოვრებისეული გამოწვევები ითხოვს აღსაზრდელებში მრავალ სხვადასხვა გამჭოლ კომპეტენციას შორის მედიაწიგნიერების უნარების განვითარებას, რაც ინფორმაციული ტექნოლოგიების საშუალებით პროდუქტის შედგენისა თუ ინფორმაციის გაცვლის მექანიზმებს შეისწავლის.

მედიაწიგნიერების ფარგლებში დაგეგმილი აქტივობებით აღსაზრდელებმა შეისწავლეს ინფორმაციული ტექნოლოგიების საკომუნიკაციო მნიშვნელობით გამოყენების სტრატეგიები, კომპიუტერული საშუალებების მოხმარება პროდუქტის შექმნის მიზნით, ასევე საავტორო და მომხმარებლის უფლებები, როგორც თავიანთი, ასევე სხვების უფლებების დაცვის მიზნით. აღსაზრდელები შეეცადნენ სხვადასხვა საგანში მიღებული ცოდნის თემატურ დაკავშირებას, შემდეგ პედაგოგის ფასილიტაციის გზით შეძლეს მისი თარგმანი მართებული გრამატიკული ფორმებით და საბოლოოდ პროდუქტად ფორმირება.

აღსაზრდელებმა იმსჯელეს შესაქმნელი პროდუქტის ფორმასა და წარმოსაჩენ მხარეზე, პროდუქტის რა ფორმა იქნებოდა უფრო მისაღები, საინტერესო, მიმზიდველი და პუბლიკისთვის გასაგები. რისი გაკეთება შეეძლოთ დამოუკიდებლად ამ პროდუქტისთვის და რაში სჭირდებოდათ პედაგოგის ფასილიტაცია. ერთობლივად შეთანხმდნენ  პროდუქტის შესაქმნელად ტელეფონის ვიდეო-ჩანართი  გამოეყენებინათ, რაც ტექნიკურად უფრო მოსახერხებელი იქნებოდა მათთვის.

ლოგიკურად გაჩნდა ავტორისა და მომხმარებლის უფლებების ცოდნის აუცილებლობა, რომელიც აღსაზრდელებმა თვითონ მოიძიეს ინტერნეტ სივრცეში, გაეცვნენ ყველა დეტალს, თუ რა იყო მათი უფლება და რის საშუალებას იძლეოდა ის შედგენილ პროდუქტთან მიმართებაში. აღსაზრდელები პარალელურად გაეცნენ ინტერნეტ ტერმინოლოგიების მნიშვნელობებს, რომლებიც კიბერბულნგთანაა კავშირში.  მათ შეისწავლეს ინტერნეტში მობინგის თავიდან ასაცილებლად საჭირო ყველა პრევენციული ზომა, რომ შედგენილი პროდუქტის გავრცელების შემდეგ მათ ადამიანურ უფლებებს საფრთხე არ დამუქრებოდა. გაკვეთილის ამ ნაწილში გაეცნენ აგრეთვე იმ ტერმინოლოგიის ზუსტ მნიშვნელობებს, რომლებსაც თითქმის ყოველ დღე იყენებდნენ, ან ესმოდათ თუმცა მათი პირდაპირი მნიშვნელობების შესახებ ზუსტი ინფორმაცია არ ჰქონდათ.

მოსწავლეებმა გადაწყვიტეს ჯგუფური მუშაობის ფორმატში შეედგინათ დიალოგი თავიანთი თავის წარმოჩენის მიზნით, ამისათვის შეადგინეს დიალოგი ქართულ ენაზე და შეეცადნენ შედგენილ დიალოგში წარმოდგენილი წინადადების წევრებისათვის შესაბამისობები მოეძებნათ მეორე უცხოურ ენაში, გერმანულში. აღნიშნული დავალება პირველ რიგში თავიანთი კომპეტენციებით თარგმნეს აღსაზდელებმა. იყო შეცდომები და გრამატიკული უზუსტობები, რომლებიც ერთობლივად გააანალიზეს მოსწავლეებმა მასწავლებელთან ერთად, შეეცადნენ შეცდომების ანალიზს და ერთობლივი მსჯელობის საფუძველზე კარგად გაითავისეს შეკითხვის დასმის ტექნიკა, მასში ზმნისა და კითხვითი სიტყვის ადგილი, მსგავსება და განსხვავება ქართულ და გერმანულ ენებში კითხვითსიტყვიან და არაკითხვითსიტყვიან წინადადებებში  მეტყველების ნაწილების პრიორიტეტები.

მედიაწიგნიერების პროდუქტის შესაქმნელად თითოეულ ეტაპზე აღსაზრდელებმა შეძლეს მოძიებული ინფორმაციისა და შეძენილი ცოდნის სინთეზი. კარგად გაითავისეს მედიაწიგნიერების არსი.
                                                   
ბადრი ბასილაძის სახელობის თერჯოლის მუნიციპალიტეტის სოფელ ჭოგნარის საჯარო სკოლის გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელი თამარ შანიძე.


კომენტარები


ეტალონი

ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია

მოსწავლეთა წარმატებების შესახებ ოფიციალური წერილები გაიგზავნა

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

სიახლეები

ავტორიზაციის ვადებს ცვლილებები შეეხება - დეტალები

ეკრძალებათ თუ არა მოქმედ მასწავლებლებს რეპეტიტორობა კანონში ცვლილებების გამო - სამინიტროს განმარტება

დაიხურება თუ არა სკოლები და ბაღები მუნის გავრცელების გამო - სამინისტროს განმარტება

განათლების ყოფილი მინისტრი, ახლახანს, მინისტრის პირველ მოადგილედ დაინიშნა

პიროვნება

ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას

„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...

„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...

სკოლები

მოსწავლეთა თვითმმართველობა არის მოსწავლეთა არჩევითი ორგანო, რომელიც წარმოადგენს სკოლის სტრუქტურულ ერთეულს

სტუმრობის მიზანი გახლდათ, მოსწავლეები უშუალოდ გაცნობოდნენ ქართული კულტურისა და ხელოვნების გამორჩეულ წარმომადგენლებ

მოსწავლეებმა დრო მხიარულად გაატარეს, მოიხიბლნენ ბუნების სილამაზით და მდიდარი შთაბეჭდილებით დაბრუნდნენ შინ

საინტერესო

ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია

გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელმა, ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება“

არაბთა გაერთიანებული საამიროები აქტიურად ნერგავს ხელოვნურ ინტელექტს განათლების სფეროში

როგორ მიმდინარეობს სასწავლო პროცესი საქართველოს საჯარო სკოლებში - დირექტორები etaloni.ge-ს კითხვებს პასუხობენ

სიახლეები
საზოგადოება