სიახლეები
სკოლები

„განათლების მიღმა ცოდნის გაცნობიერება“- სამტრედიის N6 სკოლის ისტორიის წამყვანი მასწავლებლის - ნინო ჭვალაძის საინტერესო სტატია
26-04-2023
-
+


მარლენ ბარამიას სახელობის ქალაქ სამტრედიის N6 საჯარო სკოლაში პროფესიონალი მასწავლებლები ეფექტურ და განვითარებაზე ორიენტირებულ სასწავლო გარემოს ქმნიან. 

ერთ-ერთი ასეთი ისტორიის წამყვანი მასწავლებელი ნინო ჭვალაძეა, ის სწავლებისას თანამედროვე მეთოდებსა და აქტივობებს იყენებს. მოსწავლეები კი მისი ხელმძღვანელობით არაერთ საინტერესო პროექტსა თუ ღონისძიებაში ერთვებიან. ამჯერად, ნინო ჭვალაძემ სტატია - „განათლების მიღმა ცოდნის გაცნობიერება“, სკოლაში არაფორმალური განათლების მნიშვნელობის შესახებ მოამზადა.

ის ნაშრომის საშუალებით ცოდნასა და გამოცდილებას კოლეგებს უზიარებს. 

„სასწავლო სისტემის ის ნაწილი, რომელიც გულისხმობს ფორმალური განათლების მიღმა ცოდნის შეძენას, თანამედროვე საგანმანათლებლო სისტემის განუყოფელი და მყარი ნაწილი გახდა. მისი ადრეული ჩანასახები  ჯერ კიდევ სკოლამდელ დაწესებულებებში გვხვდება, თუმცა ცოდნისა და გაცნობიერების  მყარ ურთიერთკავშირს  მაინც სასკოლო საზოგადოება მიიჩნევს უმნიშვნელოვანეს მონაპოვრად.

ყველამ კარგად ვიცით, რომ არაფორმალური განათლება არის სასწავლო პროცესი, რომელიც მიმდინარეობს არასაგაკვეთილო დროსა და სივრცეში.  ამ დროს მიღებული ცოდნა და უნარები ხელს უწყობს მომავალ მოქალაქეს საკუთარი შესაძლებლობები და ინტერესები საჭირო დროსა და საჭირო სივრცეში გამოავლინოს და დაატრანსფეროს. უმთავრეს შემთხვევაში სწორედ არაფორმალური განათლების ფორმატში შეძენილი ცოდნა  ეხმარება მოსწავლეებს კარიერულ წინსვლაში, საკუთარი თავის რეალიზებაში,  სხვადასხვა უნარების დაუფლებით დამოუკიდებელი ცხოვრებისთვის მომზადებაში.

თანამედროვე გამოწვევების ფონზე,  ოფიციალური სასწავლო პროგრამების ნაწილი, რომელიც მიზნად ისახავს ცოდნის,უნარ- ჩვევების და კომპეტენციების გაუმჯობესებას, მოითხოვს როგორც ფორმალური,  ასევე  არაფორმალური განათლების გზით მიღებული ცოდნის გაძლიერებას. 

როდესაც არაფორმალურ განათლებაზე ვსაუბრობთ, შეუძლებელია არ დავფიქრდეთ ისეთ პრობლემურ საკითხზე, როგორიცაა წიგნიერების არც თუ ისე სახარბიელო დონე, რომელიც არა მარტო ჩვენი ქვეყნის, არამედ გლობალური მასშტაბის პრობლემას წარმოადგენს. ამას საერთაშორისო კვლევებიც ადასტურებს.

სწორედ ამ ფაქტორმა გადამაწყვეტინა  სკოლაში დამეწყო საჭიროების კვლევა წიგნიერების უნარის ასამაღლებლად. გამოკითხვამ აჩვენა, რომ სკოლაში არ არიან აქტიური მკითხველები. ამას შედეგად მოჰყვა არაფორმალური სივრცის გაძლიერება, რაც მოსწავლეთა ინტერესებს მოვარგე. სწორედ მათთან შეთანხმებით ჩამოყალიბდა მკითხველთა კლუბი ,,ოდისეა“, რომლის მიზანი წიგნიერების  დონის ამაღლება, სკოლის გარეთ საკითხავი ლიტერატურით დაინტერესება, მოსწავლის აქტიურ მკითხველად ჩამოყალიბება და სოციალური კომუნიკაციის უნარების გაომჯობესება  გახლდათ. კლუბურ მუშაობას მოსწავლეებში უნდა გაეზარდა საკუთარი აზრის ჩამოყალიბებისა და დაცვის, ლოგიკური მსჯელობის, გააზრების და  ინდივიდუალური შემოქმედებითი უნარების განვითარების უნარი.

დასახული მიზნების მისაღწევად განხორციელდა  სხვადასხვა აქტივობები. კითხვის უნარ-ჩვევის განვითარებისათვის მნიშვნელოვანია, რომ ბავშვებმა იკითხონ მათთვის საინტერესო ჟანრისა და თემატიკის ლიტერატურა.  უნდა მიეცეთ წასაკითხი მასალის არჩევის საშუალება.  მე, როგორც პედაგოგმა, სრულად გავიაზრე და გავითვალისწინე ყოველივე ზემოთ თქმული, რამაც საგრძნობლად გაზარდა  კითხვისადმი მოტივაცია. კლუბის  წევრებმა წაიკითხეს მრავალი წიგნი, ერთმანეთს გაუზიარეს აზრები, შთაბეჭდილებები, მიიღეს მონაწილეობა დებატებსა და დისკუსიებში.

მოსწავლეებზე მუშაობის პროცესში დაკვირვებამ დამანახა, რომ მკითხველთა კლუბის მუშაობამ ხელი შეუწყო მოსწავლეთა ინტერესების ზრდას წიგნის კითხვისადმი. მათ ისწავლეს კითხვის სტრატეგიები, რომელიც ხელს უწყობს წაკითხულის გაგებას. მიიღეს მონაწილეობა ესსების კონკურებში, განახორციელეს სოციალური პროექები, გაიზარდა სასწავლო პროცესში აქტიურობა და მოტივაცია. კლუბის წევრებს დაუგროვდათ გარკვეული ცოდნა და ცდილობენ ამ ცოდნის დემონსტრირებას.    

პედაგოგთა და აღმზრდელთა უმრავლესობა ვთანხმდებით, რომ ფორმალური და არაფორმალური სწავლება თანამედროვე საგანმანათლებლო სფეროს მთავარი პირობაა.  ორივეს აერთიანებს სასწავლო ამოცანები. არაფორმალური სწავლების სარგებელი მოსწავლეებში გამოიხატება იმით, რომ ისინი ხდებიან საინტერესონი არა მარტო სხვისთვის, არამედ საკუთარი თავისთვისაც.

კლუბში მუშაობა და ჩემი მოსწავლეები მაფიქრებინებენ, რომ არაფორმალური განათლების  როლი უფრო უნდა გაიზრდოს  თანამედროვე სკოლებში“,- წერს ისტორიის წამყვანი მასწავლებელი ნინო ჭვალაძე.


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

ძლიერი ქარი, ელჭექი... - როდიდან გამოიდარებს საქართველოში

რა წერეს ქართულის ქართულის გამოცდაზე აბიტურიენტებმა - გამოყენებული ტესტები 5 ივლისს გამოქვეყნდება

„მთაწმინდის მთავრე“ და „აივნიანი ქალაქი“ - ქართულის ბოლო ვარიანტის საკითხები ცნობილია

ქართულის გამოცდის დილის სესიაზე 2-მა აბიტურიენტმა დაიგვიანა

პროგრამული ნაწილიდან „ვეფხისტყაოსნი“ მოვიდა - ქართულის გამოცდის თემები ცნობილია

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები
საინტერესო

ევროპის ქვეყნების უმეტესობაში მშობლიურ ენაზე სწავლა უფასოა

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

სიახლეები
საზოგადოება