სიახლეები
სკოლები

„ინტერკულტურული (მულტიკულტურული) განათლების აუცილებლობა სკოლებში“ - გაეცანით, ნაგების საჯარო სკოლის მასწავლებლის - ლელა მამულაძის სტატიას
19-04-2023
-
+


გარდაბნის მუნიციპალიტეტის სოფელ ნაგების საჯარო სკოლის მასწავლებელი ლელა მამულაძე აქტიური, პროფესიულ წინსვლასა და განვითარებაზე ორიენტირებული პედაგოგია, რომელიც სხვადასხვა საინტერესო პროექტზე მუშაობს და გამოცდილებას კოლეგებს სიხარულით უზიარებს.

ლელა მამულაძემ მოამზადა სტატია თემაზე - ინტერკულტურული (მულტიკულტურული) განათლების აუცილებლობა სკოლებში, რომელსაც უცვლელად გთავაზობთ:

ინტერკულტურული (მულტიკულტურული) განათლების აუცილებლობა სკოლებში

საქართველო ეთნიკურად ჭრელი ქვეყანაა, რომლის ტერიტორიაზე ცხოვრობენ ქართველები, სომხები, აზერბაიჯანელები, ქურთები, რუსები, ოსები...

სწორედ ეთნიკური სიჭრელიდან გამომდინარე ჩვენს სახელმწიფოში დადგა მულტიკულტურული (ინტერკულტურული) განათლების საკითხი.

რა არის ინტერკულტურული (მულტიკულტურული) განათლება?

ინტერკულტურული განათლების  მიზანია, შექმნას განათლების მიღების თანაბარი შესაძლებლობები სხვადასხვა კულტურული იდენტობის ჯგუფებისთვის. ის ემსახურება კულტურული ეგოიზმის მინიმუმამდე დაყვანასა და ინდივიდთა შორის განსხვავებული ღირებულებების განვითარებას.

მულტიკულტურული განათლება მიზნად ისახავს საზოგადოებაში ტოლერანტობის, დემოკრატიის, თანასწორუფლებიანი და სამართლიანი გარემოსა და ჰარმონიული ურთიერთობების დამყარებას.

განათლება და საგანმანათლებლო სივრცე წარმოადგენს მიზანსა და საშუალებას ინტერკულტურული განათლების მისაღწევად. მაშასადამე, ჩვენი, როგორც მასწავლებლების, მოქალაქეობრივი ვალია, დავნერგოთ ინტერკულტურული (მულტიკულტურული) განათლება სკოლებში და ხელი შევუწყოთ ჰარმონიული ურთიერთობების ჩამოყალიბებას ეთნიკურად ჭრელ გარემოში.

ზოგადი განათლების ეროვნული მიზნები და განათლების ხელმისაწვდომობის კანონი ის დოკუმენტებია, რომელთა გააზრების შედეგად ჩვენ ნათლად დავინახავთ ინტერკულტურული განათლების აუცილებლობას სკოლებში.

ინტერკულტურული განათლების პრობლემები

სამწუხაროდ, ხშირად  მთავარი პრობლემა სახელმძღვანელოებს უკავშირდება, რადგან მათში არაა გათვალისწინებული  მულტიკულტურული განათლების აუცილებლობა სახელმწიფოში.

ჩვენს ეთნიკურად ჭრელ ქვეყანაში ინტერკულტურული განათლება აქტუალურ საკითხს წარმოადგენს. აღნიშნული პრობლემა არ მოიცავს მხოლოდ საგანმანათლებლო სივრცეს, რადგან ჩვენ (ქართველებს, აზერბაიჯანელებს, სომხებს...) ერთ გარემოში ვცხოვრობთ. აქედან გამომდინარე, აუცილებელია, ეთნიკურმა  უმცირესობებმა იცოდნენ სახელმწიფო ენა, რათა გახდნენ სოციუმის სრულფასოვანი წევრები და შეძლონ საკუთარი თავის რეალიზება.

გარდა ამისა, ზოგიერთი მასწავლებლის კომპეტენცია ინტერკულტურული განათლების შესახებ არაა საკმარისი, რის გამოც ის ვერ ახერხებს  მულტიკულტურული განათლების საგაკვეთილო სივრცეში დანერგვას. მეტიც, სამწუხარო ფაქტია, რომ მასწავლებელთა კატეგორია მოსწავლეებს ეთნიკური ნიშნის მიხედვითაც აფასებს, რაც გამოწვეულია დამახინჯებული, სტერეოტიპული დამოკიდებულებით.

ამდენად, ვთვლი, რომ ჩვენ (მასწავლებლებს) განსაკუთრებული როლი გვაკისრია, გავზარდოთ დემოკრატიული კომპეტენციის მქონე , საღად მოაზროვნე მოქალაქეები, რომელთაც გაააზრებული ექნებათ ტოლერანტობის აუცილებლობა ეთნიკურად ჭრელ გარემოში.

ავტორი - გარდაბნის მუნიციპალიტეტის სოფელ ნაგების საჯარო სკოლის მასწავლებელი ლელა მამულაძე ლელა მამულაძე.


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

რომელი უნივერსიტეტების საგანმანათლებლო პროგრამების აკრედიტაცია განიხილება 1-ელ ივლისს - სია 

მასწავლებელთა სტატუსების ამაღლება 2026 წლამდე შეჩერებულია - მთავრობის დადგენილება გამოქვეყნდა

იქნება ინტენსიური ხასიათის ნაბიჯები გადადგმული იმისთვის რომ რეფორმები დაჩქარდეს

განათლების მინისტრი თანამდებობიდან გადადგა

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები

„იმედს ვიტოვებთ, რომ ჩვენი თანამშრომლობა მომავალშიც გაგრძელდება“

„სკოლა ამაყობს თავისი მოსწავლეების წარმატებებით და უსურვებს მათ წინსვლას ცხოვრების ახალ ეტაპზე“

საინტერესო

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

ჯოზეფი იცნობს ბერძნულ ანბანს და ამჟამად, სწავლობს მორზეს კოდს და პერიოდულ სისტემას

სიახლეები
საზოგადოება