სიახლეები
სკოლები

„ინტერკულტურული (მულტიკულტურული) განათლების აუცილებლობა სკოლებში“ - გაეცანით, ნაგების საჯარო სკოლის მასწავლებლის - ლელა მამულაძის სტატიას
19-04-2023
-
+


გარდაბნის მუნიციპალიტეტის სოფელ ნაგების საჯარო სკოლის მასწავლებელი ლელა მამულაძე აქტიური, პროფესიულ წინსვლასა და განვითარებაზე ორიენტირებული პედაგოგია, რომელიც სხვადასხვა საინტერესო პროექტზე მუშაობს და გამოცდილებას კოლეგებს სიხარულით უზიარებს.

ლელა მამულაძემ მოამზადა სტატია თემაზე - ინტერკულტურული (მულტიკულტურული) განათლების აუცილებლობა სკოლებში, რომელსაც უცვლელად გთავაზობთ:

ინტერკულტურული (მულტიკულტურული) განათლების აუცილებლობა სკოლებში

საქართველო ეთნიკურად ჭრელი ქვეყანაა, რომლის ტერიტორიაზე ცხოვრობენ ქართველები, სომხები, აზერბაიჯანელები, ქურთები, რუსები, ოსები...

სწორედ ეთნიკური სიჭრელიდან გამომდინარე ჩვენს სახელმწიფოში დადგა მულტიკულტურული (ინტერკულტურული) განათლების საკითხი.

რა არის ინტერკულტურული (მულტიკულტურული) განათლება?

ინტერკულტურული განათლების  მიზანია, შექმნას განათლების მიღების თანაბარი შესაძლებლობები სხვადასხვა კულტურული იდენტობის ჯგუფებისთვის. ის ემსახურება კულტურული ეგოიზმის მინიმუმამდე დაყვანასა და ინდივიდთა შორის განსხვავებული ღირებულებების განვითარებას.

მულტიკულტურული განათლება მიზნად ისახავს საზოგადოებაში ტოლერანტობის, დემოკრატიის, თანასწორუფლებიანი და სამართლიანი გარემოსა და ჰარმონიული ურთიერთობების დამყარებას.

განათლება და საგანმანათლებლო სივრცე წარმოადგენს მიზანსა და საშუალებას ინტერკულტურული განათლების მისაღწევად. მაშასადამე, ჩვენი, როგორც მასწავლებლების, მოქალაქეობრივი ვალია, დავნერგოთ ინტერკულტურული (მულტიკულტურული) განათლება სკოლებში და ხელი შევუწყოთ ჰარმონიული ურთიერთობების ჩამოყალიბებას ეთნიკურად ჭრელ გარემოში.

ზოგადი განათლების ეროვნული მიზნები და განათლების ხელმისაწვდომობის კანონი ის დოკუმენტებია, რომელთა გააზრების შედეგად ჩვენ ნათლად დავინახავთ ინტერკულტურული განათლების აუცილებლობას სკოლებში.

ინტერკულტურული განათლების პრობლემები

სამწუხაროდ, ხშირად  მთავარი პრობლემა სახელმძღვანელოებს უკავშირდება, რადგან მათში არაა გათვალისწინებული  მულტიკულტურული განათლების აუცილებლობა სახელმწიფოში.

ჩვენს ეთნიკურად ჭრელ ქვეყანაში ინტერკულტურული განათლება აქტუალურ საკითხს წარმოადგენს. აღნიშნული პრობლემა არ მოიცავს მხოლოდ საგანმანათლებლო სივრცეს, რადგან ჩვენ (ქართველებს, აზერბაიჯანელებს, სომხებს...) ერთ გარემოში ვცხოვრობთ. აქედან გამომდინარე, აუცილებელია, ეთნიკურმა  უმცირესობებმა იცოდნენ სახელმწიფო ენა, რათა გახდნენ სოციუმის სრულფასოვანი წევრები და შეძლონ საკუთარი თავის რეალიზება.

გარდა ამისა, ზოგიერთი მასწავლებლის კომპეტენცია ინტერკულტურული განათლების შესახებ არაა საკმარისი, რის გამოც ის ვერ ახერხებს  მულტიკულტურული განათლების საგაკვეთილო სივრცეში დანერგვას. მეტიც, სამწუხარო ფაქტია, რომ მასწავლებელთა კატეგორია მოსწავლეებს ეთნიკური ნიშნის მიხედვითაც აფასებს, რაც გამოწვეულია დამახინჯებული, სტერეოტიპული დამოკიდებულებით.

ამდენად, ვთვლი, რომ ჩვენ (მასწავლებლებს) განსაკუთრებული როლი გვაკისრია, გავზარდოთ დემოკრატიული კომპეტენციის მქონე , საღად მოაზროვნე მოქალაქეები, რომელთაც გაააზრებული ექნებათ ტოლერანტობის აუცილებლობა ეთნიკურად ჭრელ გარემოში.

ავტორი - გარდაბნის მუნიციპალიტეტის სოფელ ნაგების საჯარო სკოლის მასწავლებელი ლელა მამულაძე ლელა მამულაძე.


კომენტარები


ეტალონი
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ამჯერად ლენტეხს ესტუმრა
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ლენტეხს სტუმრობს
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ამჯერად ცაგერს სტუმრობს
14 მაისს „ეტალონის“ გუნდურ ჩემპიონატს ონის მუნიციპალიტეტმა უმასპინძლა.
სიახლეები
როგორ უნდა ნახოთ არის თუ არა დარჩენილი თავისუფალი ადგილები იმ სკოლაში სადაც ბავშვის  პირველ კლასში მიყვანა გსურთ
აკრძალულია ბავშვების მიმართ, ნებისმიერი ფორმით, ნებისმიერ გარემოში ძალადობა -  ბავშვთა უფლებები
როდის გამოქვეყნდება გამოცდების განრიგი აბიტურიენტებისთვის - naec
ექოლალია ბავშვებში - რას ნიშნავს და რა უნდა ვიცოდეთ
პირველკლასელთა საყოველთაო რეგისტრაცია 20 მაისს დაიწყება - რჩევები მშობლებს
პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები
მოსწავლეებმა ისაუბრეს თამარის მოღვაწეობასთან დაკავშირებული ისტორიული მოვლენების შესახებ
პროექტი განხორციელდა ქართული ენის კონსულტანტ-მასწავლებლებლების ხელმძღვანელობით, რომლის ფარგლებშიც მოსწავლეები ეროვნულ თავდაცვის აკადემიას ესტუმრნენ
გამოვლინდა გამარჯვებული გუნდიც. ბავშვებმა სხარტი აზროვნება და ცოდნა შესანიშნავად წარმოაჩინეს
ტურნირში მუნიციპალიტეტის სხვადასხვა საჯარო სკოლის მოსწავლეები მონაწილეობდნენ
ბოლოს, კი კონკურსის ფარგლებში შექმნილი ყველა ნამუშევარი მათ სადემონსტრაციო კედელზე გააკრეს
საინტერესო
რა ტრადიციებთანაა დაკავშირებული სკოლის დამთავრება სხვადასხვა ქვეყანასა თუ კულტურაში
ნეიროქსელი არ უშვებს გრამატიკულ შეცდომებს
გახსოვდეთ, მოსწავლეთა მიღწევებზე პასუხისმგებელი მხოლოდ თქვენ არ ხართ - არის რიგი ფაქტორები, რაც მასწავლებლის კონტროლს არ ექვემდებარება


დიფერენციაციის თეორიის საკლასო ოთახში რეალიზება მასწავლებლისთვის მნიშვნელოვანი გამოწვევაა 
უნდა დაეხმაროს თუ არა მასწავლებელი, მოსწავლეს აღმოაჩინოს აფანტაზია საკუთარ თავში?
სიახლეები
საზოგადოება