მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
გარდაბნის მუნიციპალიტეტის სოფელ ნაგების საჯარო სკოლის მასწავლებელი ლელა მამულაძე აქტიური, პროფესიულ წინსვლასა და განვითარებაზე ორიენტირებული პედაგოგია, რომელიც სხვადასხვა საინტერესო პროექტზე მუშაობს და გამოცდილებას კოლეგებს სიხარულით უზიარებს.
ლელა მამულაძემ მოამზადა სტატია თემაზე - ინტერკულტურული (მულტიკულტურული) განათლების აუცილებლობა სკოლებში, რომელსაც უცვლელად გთავაზობთ:
ინტერკულტურული (მულტიკულტურული) განათლების აუცილებლობა სკოლებში
საქართველო ეთნიკურად ჭრელი ქვეყანაა, რომლის ტერიტორიაზე ცხოვრობენ ქართველები, სომხები, აზერბაიჯანელები, ქურთები, რუსები, ოსები...
სწორედ ეთნიკური სიჭრელიდან გამომდინარე ჩვენს სახელმწიფოში დადგა მულტიკულტურული (ინტერკულტურული) განათლების საკითხი.
რა არის ინტერკულტურული (მულტიკულტურული) განათლება?
ინტერკულტურული განათლების მიზანია, შექმნას განათლების მიღების თანაბარი შესაძლებლობები სხვადასხვა კულტურული იდენტობის ჯგუფებისთვის. ის ემსახურება კულტურული ეგოიზმის მინიმუმამდე დაყვანასა და ინდივიდთა შორის განსხვავებული ღირებულებების განვითარებას.
მულტიკულტურული განათლება მიზნად ისახავს საზოგადოებაში ტოლერანტობის, დემოკრატიის, თანასწორუფლებიანი და სამართლიანი გარემოსა და ჰარმონიული ურთიერთობების დამყარებას.
განათლება და საგანმანათლებლო სივრცე წარმოადგენს მიზანსა და საშუალებას ინტერკულტურული განათლების მისაღწევად. მაშასადამე, ჩვენი, როგორც მასწავლებლების, მოქალაქეობრივი ვალია, დავნერგოთ ინტერკულტურული (მულტიკულტურული) განათლება სკოლებში და ხელი შევუწყოთ ჰარმონიული ურთიერთობების ჩამოყალიბებას ეთნიკურად ჭრელ გარემოში.
ზოგადი განათლების ეროვნული მიზნები და განათლების ხელმისაწვდომობის კანონი ის დოკუმენტებია, რომელთა გააზრების შედეგად ჩვენ ნათლად დავინახავთ ინტერკულტურული განათლების აუცილებლობას სკოლებში.
ინტერკულტურული განათლების პრობლემები
სამწუხაროდ, ხშირად მთავარი პრობლემა სახელმძღვანელოებს უკავშირდება, რადგან მათში არაა გათვალისწინებული მულტიკულტურული განათლების აუცილებლობა სახელმწიფოში.
ჩვენს ეთნიკურად ჭრელ ქვეყანაში ინტერკულტურული განათლება აქტუალურ საკითხს წარმოადგენს. აღნიშნული პრობლემა არ მოიცავს მხოლოდ საგანმანათლებლო სივრცეს, რადგან ჩვენ (ქართველებს, აზერბაიჯანელებს, სომხებს...) ერთ გარემოში ვცხოვრობთ. აქედან გამომდინარე, აუცილებელია, ეთნიკურმა უმცირესობებმა იცოდნენ სახელმწიფო ენა, რათა გახდნენ სოციუმის სრულფასოვანი წევრები და შეძლონ საკუთარი თავის რეალიზება.
გარდა ამისა, ზოგიერთი მასწავლებლის კომპეტენცია ინტერკულტურული განათლების შესახებ არაა საკმარისი, რის გამოც ის ვერ ახერხებს მულტიკულტურული განათლების საგაკვეთილო სივრცეში დანერგვას. მეტიც, სამწუხარო ფაქტია, რომ მასწავლებელთა კატეგორია მოსწავლეებს ეთნიკური ნიშნის მიხედვითაც აფასებს, რაც გამოწვეულია დამახინჯებული, სტერეოტიპული დამოკიდებულებით.
ამდენად, ვთვლი, რომ ჩვენ (მასწავლებლებს) განსაკუთრებული როლი გვაკისრია, გავზარდოთ დემოკრატიული კომპეტენციის მქონე , საღად მოაზროვნე მოქალაქეები, რომელთაც გაააზრებული ექნებათ ტოლერანტობის აუცილებლობა ეთნიკურად ჭრელ გარემოში.
ავტორი - გარდაბნის მუნიციპალიტეტის სოფელ ნაგების საჯარო სკოლის მასწავლებელი ლელა მამულაძე ლელა მამულაძე.