სიახლეები
სკოლები

„როგორ მოდის წვიმა?“ - ფარცხანაყანევის N1 საჯარო სკოლის პედაგოგმა, ინგა ფხაკაძემ მოსწავლეებს საინტერესო კომპლექსური დავალება შესთავაზა 
07-02-2023
-
+


წყალტუბოს მუნიციპალიტეტის სოფელ ფარცხანაყანევის N1 საჯარო სკოლის IV კლასში ბუნებისმეტყველების მასწავლებელმა ინგა ფხაკაძემ განახორციელა კომპლექსური დავალება თემაზე - „როგორ მოდის წვიმა?“.

როგორც სკოლაში გვიყვებიან, შეხვედრის პირველ ეტაპზე მასწავლებელმა მოსწავლეებს გააცნო დავალების ფორმა (კომპლექსური დავალების პროდუქტი-წყლის ბრუნვის ნახატი), მეორე ეტაპზე - პირობა (ანას ძალიან უყვარს წვიმაში ქოლგით სეირნობა და გუბეებში ჩახტომა, თუმცა როდესაც მზე გამოანათებს, აღარც წვიმაა და  მისი საყვარელი გუბეებიც სადღაც ქრება, რატომ შრება გუბეები? სად მიდის წყალი გუბურიდან, როგორ მოდის წვიმა?)

მასწავლებელმა შეფასების კრიტერიუმები მოსწავლეებთან ერთად შეიმუშავა და ის მათ მშობლებს გააცნო.

მოსწავლეებმა საკითხის ირგვლივ საჭირო ინფორმაცია მოიძიეს, როგორც სახელმძღვანელოდან, ასევე ვიდეორესურსებიდან. მომდევნო კვლევით აქტივობაზე მოსწავლეებმა ჩაატარეს საკლასო და საშინაო ექსპერიმენტები: განსაზღვრეს კვლევის მიზანი, ეტაპები, საჭირო მასალა, გამოთქვეს ვარაუდები, აღწერეს ცდების მიმდინარეობა და გააკეთეს დასკვნები.

შემდეგ  ეტაპზე მოსწავლეებმა შექმნეს წყლის წრებრუნვის ნახატი, ვიდეორესურსისა და ექსპერიმენტზე დაკვირვებით წარმოადგინეს პრეზენტაცია.

მოსწავლეებმა შემაჯამებელ პრეზენტაციაზე ხაზგასმით წარმოაჩინეს:

  • რამდენ აგრეგატულ მდგომარეობაში გვხვდება წყალი და რა იწვევს წყლის აგრეგატული მდგომარეობის ცვლილებას?
  • სად მიდის აორთქლებული წყალი?
  • რას მიანიშნებს ცაზე ღრუბლების გამოჩენა?
  • როგორ კონდენსირდება  წყლის ორთქლი?
  • აქვს თუ არა ამ ბუნებრივ მოვლენას ციკლური ხასიათი?
მოსწავლეები შეფასდნენ სოლო ტაქსონომიის კრიტერიუმებით:

2 მოსწავლე - გაფართოებული აბსტრაქციის დონეზე, 
3 მოსწავლე - მიმართებით დონეზე,
2 მოსწავლე - მულტისტრუქტურულ დონეზე,
2 მოსწავლე - უნისტრუქტურულ დონეზე. 

განმავითარებელი კომენტარები ინდივიდუალურად გადაეგზავნათ  მოსწავლეთა მშობლებს.

იხილეთ ფოტო და ვიდეომასალა:


კომენტარები


ეტალონი

ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია

მოსწავლეთა წარმატებების შესახებ ოფიციალური წერილები გაიგზავნა

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

სიახლეები

სკოლებში შემოწმებები ბრუნდება (?) - ვის ეხება ინიციატივა

თბილისის ბაგა-ბაღების სააგენტოს ახალი ხელმძღვანელი ჰყავს

სკოლებმა 200 ახალი ვაკანსია ხუთ დღეში გამოაცხადეს - რომელ სპეციალისტებზეა მოთხოვნა

„ვფიქრობ, განსაკუთრებით დროული იქნება ამ ინფორმაციის მე-9, მე-10 კლასის მოსწავლეებისთვის მიწოდება“

საშემოდგომო არდადეგები სკოლებში - ქვეყნების ჩამონათვალი და საინტერესო პრაქტიკა 

პიროვნება

ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას

„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...

„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...

სკოლები

მოსწავლეებმა შეისწავლეს მიხეილ ჯავახიშვილის მოთხრობა - „მიწის ყივილი“ და უყურეს გუგული მგელაძის ფილმს - „ფესვები“

მე-8 კლასის მოსწავლეებმა შეძლეს ქორონიკონის მიხედვით წლების მოქცევებში გადაყვანა
„გმადლობთ, ამ დაუვიწყარი დღისათვის და შთაგონებისთვის!“
 
საინტერესო

ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია

გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელმა, ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება“

არაბთა გაერთიანებული საამიროები აქტიურად ნერგავს ხელოვნურ ინტელექტს განათლების სფეროში

როგორ მიმდინარეობს სასწავლო პროცესი საქართველოს საჯარო სკოლებში - დირექტორები etaloni.ge-ს კითხვებს პასუხობენ

სიახლეები
საზოგადოება