სიახლეები
სკოლები

„როგორ მოდის წვიმა?“ - ფარცხანაყანევის N1 საჯარო სკოლის პედაგოგმა, ინგა ფხაკაძემ მოსწავლეებს საინტერესო კომპლექსური დავალება შესთავაზა 
07-02-2023
-
+


წყალტუბოს მუნიციპალიტეტის სოფელ ფარცხანაყანევის N1 საჯარო სკოლის IV კლასში ბუნებისმეტყველების მასწავლებელმა ინგა ფხაკაძემ განახორციელა კომპლექსური დავალება თემაზე - „როგორ მოდის წვიმა?“.

როგორც სკოლაში გვიყვებიან, შეხვედრის პირველ ეტაპზე მასწავლებელმა მოსწავლეებს გააცნო დავალების ფორმა (კომპლექსური დავალების პროდუქტი-წყლის ბრუნვის ნახატი), მეორე ეტაპზე - პირობა (ანას ძალიან უყვარს წვიმაში ქოლგით სეირნობა და გუბეებში ჩახტომა, თუმცა როდესაც მზე გამოანათებს, აღარც წვიმაა და  მისი საყვარელი გუბეებიც სადღაც ქრება, რატომ შრება გუბეები? სად მიდის წყალი გუბურიდან, როგორ მოდის წვიმა?)

მასწავლებელმა შეფასების კრიტერიუმები მოსწავლეებთან ერთად შეიმუშავა და ის მათ მშობლებს გააცნო.

მოსწავლეებმა საკითხის ირგვლივ საჭირო ინფორმაცია მოიძიეს, როგორც სახელმძღვანელოდან, ასევე ვიდეორესურსებიდან. მომდევნო კვლევით აქტივობაზე მოსწავლეებმა ჩაატარეს საკლასო და საშინაო ექსპერიმენტები: განსაზღვრეს კვლევის მიზანი, ეტაპები, საჭირო მასალა, გამოთქვეს ვარაუდები, აღწერეს ცდების მიმდინარეობა და გააკეთეს დასკვნები.

შემდეგ  ეტაპზე მოსწავლეებმა შექმნეს წყლის წრებრუნვის ნახატი, ვიდეორესურსისა და ექსპერიმენტზე დაკვირვებით წარმოადგინეს პრეზენტაცია.

მოსწავლეებმა შემაჯამებელ პრეზენტაციაზე ხაზგასმით წარმოაჩინეს:

  • რამდენ აგრეგატულ მდგომარეობაში გვხვდება წყალი და რა იწვევს წყლის აგრეგატული მდგომარეობის ცვლილებას?
  • სად მიდის აორთქლებული წყალი?
  • რას მიანიშნებს ცაზე ღრუბლების გამოჩენა?
  • როგორ კონდენსირდება  წყლის ორთქლი?
  • აქვს თუ არა ამ ბუნებრივ მოვლენას ციკლური ხასიათი?
მოსწავლეები შეფასდნენ სოლო ტაქსონომიის კრიტერიუმებით:

2 მოსწავლე - გაფართოებული აბსტრაქციის დონეზე, 
3 მოსწავლე - მიმართებით დონეზე,
2 მოსწავლე - მულტისტრუქტურულ დონეზე,
2 მოსწავლე - უნისტრუქტურულ დონეზე. 

განმავითარებელი კომენტარები ინდივიდუალურად გადაეგზავნათ  მოსწავლეთა მშობლებს.

იხილეთ ფოტო და ვიდეომასალა:


კომენტარები


ეტალონი
„ეტალონში“ მიღწეული წარმატება მოსწავლეებისა და სრულიად სასკოლო საზოგადოებისთვის მნიშვნელოვანი მოვლენაა“
საპრიზო ადგილის მფლობელი მოსწავლეები, რესურსცენტრების ხელმძღვანელები, სკოლების დირექტორები და პედაგოგები კონკურსის ემოციების შესახებ საუბრობენ
სიახლეები
„განათლების სისტემაში ასეულობით ვაკანსია გვაქვს და ჰაერივით გვჭირდება ცოდნამიღებული ახალგაზრდები...“
ბრალდებულმა, მკვეთრი მანევრით, ნაპირიდან მოშორებით „ბანანი“ ამოატრიალა, რის შედეგადაც უჟილეტო ბავშვები ზღვაში ჩაცვივდნენ
პიროვნება
„ბევრი ჩემი მოსწავლის ოჯახში ჩემი აღზრდილი სამი თაობა ცხოვრობს ერთად. ეს ბევრს ნიშნავს ჩემთვისაც და მათთვისაც“
 ნებისმიერ მოსწავლეს სჭირდება ინდივიდუალური მიდგომა, ამიტომ პედაგოგმა უნდა შეძლოს და მოძებნოს ამა თუ იმ საქციელის გამომწვევი მიზეზის დადგენა და მისი მოგვარება
ის მოსწავლეებს არაერთ საინტერესო და მამოტივირებელ აქტივობას სთავაზობს, რითაც სასწავლო პროცესს მეტად ამრავალფეროვნებს
სკოლები
კონკურსის მონაწილეები იყვნენ მე-9 და მე-10  კლასის მოსწავლეები: ნინო ყიფშიძე, მარიამ ნადირაძე, ქეთი გოგოლაძე, ლიზი ძინძიბაძე და მარიამ შეყლაშვილი
როგორც სკოლაში გვიყვებიან, დაჯილდოვდება ის მონაწილე, რომელმაც მაქსიმალური ქულის 70% და მეტი დააგროვა
მოსწავლეების თვალი დანახული წელიწადის ყველაზე ფერადი სეზონი და საინტერესო გამოფენა - დღე, რომელიც მოსწავლეებისთვის ძალიან საინტერესო და დასამახსოვრებელი აღმოჩნდა
„ძალიან საინტერესო გამოვიდა. საინფორმაციოც იყო და შემეცნებითიც, სასწავლო და ამასთანავე პრაქტიკული დატვირთვის“
საინტერესო
ამაზე საუბარი, რა თქმა უნდა, კვლევებიდან და მოსწავლეებისა თუ სტუდენტების შედეგებიდან გამომდინარე შეიძლება
საინტერესო შემთხვევაა ე.წ. მომთაბარე სკოლაც, სადაც ბავშვები განათლებას კარვებში იღებენ
სიახლეები
საზოგადოება