სიახლეები
სკოლები

ზანის საჯარო სკოლაში, აფხაზეთის დაცემის დღესთან დაკავშირებით, სასწავლო პროცესი წუთიერი დუმილით დაიწყო
27-09-2022
-
+


სენაკის მუნიციპალიტეტის სოფელ ზანის საჯარო სკოლაში აფხაზეთის დაცემის დღეს აქტივობები მიეძღვნა.

სკოლაში სასწავლო პროცესი წუთიერი დუმილით დაიწყო. კლასის დამრიგებლებმა მოსწავლეებს აფხაზეთის ომის შესახებ ინფორმაცია გააცნეს. ასევე, საქართველოს ეროვნული გმირის ჟიული შარტავასა და მისი თანამებრძოლების შესახებ ესაუბრნენ.

საბაზო და საშუალო საფეხურის მოსწავლეებისთვის მოხსენებით ისტორიის მასწავლებელი იათამზე შურღაია გამოვიდა. 

„აფხაზეთი - ჩვენი ტკივილია.
არ ვიქნებით სამართლიანები, თუ დღევანდელ დღეს არ გავიხსენებთ იმ გმირებს, ჟიული შარტავას და მის თანამოინახეებს,  მათ, ვისაც არჩევანი ჰქონდათ ღირსებასა და სამშობლოს შორის. მათ არჩიეს ღირსების დათმობა, რასაც ზვარაკად შეეწირნენ.
განსაკუთრებით ამაყები ვართ, რადგან ჩვენი კუთხის შვილმა საქართველოს ისტორიაში ოქროს ასოებით ჩაიწერა საკუთარი სახელი და გვარი.

1992-1993 წლების ომი საქართველოს სამთავრობო ჯარებს, რუსულ სამხედრო შენაერთებსა და სეპარატისტულად განწყობილ ეთნიკურ აფხაზთა ერთ ნაწილს შორის, რომელიც 13 თვეს გაგრძელდა. სეპარატისტთა მხარეს ასევე იბრძოდნენ ადგილობრივი სომხები (ბაგრამიანის სახელობის ბატალიონი), დაქირავებული მებრძოლები ჩრდილოეთ კავკასიიდან, კაზაკთა შეიარაღებული მილიციის მეომრები, რომელთაც არაოფიციალურად მხარს უჭერდა რუსეთის სამხედრო ბაზის გარნიზონი გუდაუთაში.

კონფლიქტის მოგვარების ხელისშემშლელი ფაქტორები იყო სამოქალაქო ომი ე. წ. „ზვიადისტებთან“ (ექს-პრეზიდენტ ზვიად გამსახურდიას მომხრეებთან), რომელიც მიახლოებით იმავე პერიოდში განვითარდა დასავლეთ საქართველოში - სამეგრელოსა და აფხაზეთში და ქართულ-ოსური კონფლიქტი.
კონფლიქტის შედეგად დაიღუპა 10 ათასზე მეტი მშვიდობიანი ქართველი და ასეულობით უგზო-უკვლოდ დაიკარგა დაიჭრა და დასახიჩრდა 10 ათასამდე კაცი გაძევებულ იქნა 300 ათასზე მეტი ადამიანი. აქედან, 50-60 ათასი სხვადასხვა ეროვნების წარმომადგენელი.

პოსტსაბჭოური საქართველოსთვის კონფლიქტის შედეგები ძალიან მძიმე აღმოჩნდა. ქვეყანამ მიიღო უდიდესი მსხვერპლი, უმძიმესი ფინანსური და ფსიქოლოგიური ზიანი. ომმა და ომის შემდგომმა უწესრიგო შეტაკებებმა აფხაზეთის ტერიტორია მთლიანად გააპარტახა. დღესაც აფხაზეთის რეგიონი, რომელიც საქართველოსგან დე ფაქტო დამოუკიდებლობით სარგებლობს, მძიმე სოციალური და ეკონომიკური პრობლემების წინაშე დგას.
უფლება არ გვაქვს, მოვალენიცა ვართ ყველამ ერთმანეთს მოვუშუშოთ იარები, ისტორიის გამოცდილებით ვიაროთ წინ, გავისიგრძეგანოთ ნაბიჯი, არ დავივიწყოთ წარსული, ვიარსებოთ აწმყოთი, არ შევუშინდეთ დაბრკოლებებს  და იმედიანად შევხედოთ მომავალს!
სამშობლოსადმი ზვარაკად შეწირულებს მარადი და ნათელი სანთელი!

„მე არ დამკარგავს სამშობლო, სულ ვეხსომები - ლევანი,

სანამდის საქართველოში იწურებოდეს მტევანი!“...

„თუ გაუჭირდა სამშობლოს,  კვლავ ცეცხლით დავიდაგებით

ჩვენ გამოვამტვრევთ საფლავებს, ხმლით ქართლის მთებზე დავდგებით!“,- ვკითხულობთ სკოლის წერილში.

იხილეთ პრეზენტაცია ბმულზე.


კომენტარები


ეტალონი
14 მაისს „ეტალონის“ გუნდურ ჩემპიონატს ონის მუნიციპალიტეტმა უმასპინძლა.
ღონისძიების შედეგად გამოვლინდება, 2024 წლის ონის „ეტალონი გუნდი“
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ამჯერად ამბროლაურს ესტუმრა
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ახალქალაქის 44 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
სიახლეები
4 ცვლილება ისტორიის გამოცდაზე - რა უნდა გაითვალისწინონ აბიტურიენტებმა
14 მაისს „ეტალონის“ გუნდურ ჩემპიონატს ონის მუნიციპალიტეტმა უმასპინძლა.
ღონისძიების შედეგად გამოვლინდება, 2024 წლის ონის „ეტალონი გუნდი“
აბიტურიენტები 3 საგამოცდო საგნის შესახებ დეტალურ ინფორმაციას მიირებენ - naec
„დმანისში ჩვენი სკოლა პირველია, რომელსაც ავტორიზაცია გავლილი აქვს, რაც ძალიან საამაყოა ჩემთვის“
პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები
სკოლაში არაერთი შემოქმედებითი აქტივობა იმართება, სადაც მოსწავლეები თავიანთი ფანტაზიით არაერთ საინტერესო ნამუშევარს ქმნის
ამჯერად სკოლა მოხარულია გვამცნოს, სამოქალაქო განათლების პროგრამის ტექნიკის კონკურსში გაიმარჯვა და მოიპოვა „წლის ლიდერი სკოლის“ ტიტული
მოსწავლეებმა გამართეს დედა ენის დღისადმი მიძღვნილი ღონისძიება - „14 აპრილი დედა ენის დღეა!“
საინტერესო
ნეიროქსელი არ უშვებს გრამატიკულ შეცდომებს
გახსოვდეთ, მოსწავლეთა მიღწევებზე პასუხისმგებელი მხოლოდ თქვენ არ ხართ - არის რიგი ფაქტორები, რაც მასწავლებლის კონტროლს არ ექვემდებარება


დიფერენციაციის თეორიის საკლასო ოთახში რეალიზება მასწავლებლისთვის მნიშვნელოვანი გამოწვევაა 
უნდა დაეხმაროს თუ არა მასწავლებელი, მოსწავლეს აღმოაჩინოს აფანტაზია საკუთარ თავში?
მასწავლებლების ემოციები ხშირად მოსწავლეებზეა დამოკიდებული. მაგალითად, პედაგოგები, რომლებიც თავიანთი მოსწავლეებით ამაყობენ, შეიძლება მეტად თავდაჯერებულები, აჟიტირებულები, აქტიურები იყვნენ
სიახლეები
საზოგადოება