სიახლეები
სიახლეები

სამმხრივ პროექტში ჩართული 100 დირექტორი და პედაგოგები გადაამზადეს
07-07-2022
-
+


ბათუმის შოთა რუსთაველის სახელმწიფო უნივერსიტეტში გაიმართა დასკვნითი კონფერენცია სამმხრივი პროექტის - „გაეროს ბავშვთა ფონდის, ესტონეთისა და საქართველოს თანამშრომლობა ზოგადი განათლების სფეროში, საქართველოს ბავშვების უკეთესი სასწავლო შედეგებისთვის“ (2021-2022).

კონფერენციის მონაწილეებმა წარადგინეს ესტონური გამოცდილების საფუძველზე მიღებული შედეგების ამსახველი და დაგეგმილი აქტივობების მიმართულებით მომზადებული პრეზენტაციები.

აღნიშნული პროექტის მიზანია ესტონური გამოცდილების გაზიარებით, საქართველოს ბავშვების ზოგადი განათლების ხარისხის გაუმჯობესება, საქართველოს მასწავლებლების შესაძლებლობების გაზრდა თანამედროვე, მოსწავლეზე ორიენტირებული, მათ შორის, სწავლა-სწავლების მეთოდის გამოყენებით. პროექტის ფარგლებში გადამზადდა პროექტში ჩართული 100 სკოლის დირექტორი და დაწყებითი კლასების პედაგოგები სხვადასხვა რეგიონიდან: თბილისი, გურია, აფხაზეთი, ქვემო ქართლი, შიდა ქართლი, იმერეთი, სამეგრელო-ზემო სვანეთი, სამცხე-ჯავახეთი, რაჭა-ლეჩხუმი, კახეთი.

პროექტის ფარგლებში ჩატარდა ღია სემინარები ბავშვზე ორიენტირებულ სწავლებასა და ესტონეთში მასწავლებელთა პოლიტიკაზე. ესტონელმა ექსპერტებმა, მასწავლებლებმა და დირექტორებმა ქართველ კოლეგებს გაუზიარეს საკუთარი გამოცდილება.

პროექტის ფარგლებში განხორციელთა ტრენერთა ტრენინგი, ე.წ. TOT. ესტონელი და ქართველი ექსპერტების ჩართულობით მომზადდა მოდულები, გადამზადდნენ დირექტორები (5 დირექტორი) და მასწავლებლები (10 მასწავლებელი), რომლებმაც, თავის მხრივ, გავლილი მასალისა და თემატიკის მიხედვით გადაამზადეს პროექტში ჩართული 100 სკოლის დირექტორი და დაწყებითი საფეხურის მასწავლებლები.

ტრენინგები მოიცავდა შემდეგ თემატიკას: მოსწავლეზე ორიენტირებული სწავლება, საკლასო მენეჯმენტი, განმავითარებელი შეფასება, ეროვნული სასწავლო გეგმის მიზნები და სასწავლო რესურსები.

პროექტის ერთ-ერთი აქტივობის ფარგლებში ჩატარდა ეროვნული სასწავლო გეგმის დანერგვის პროცესში მასწავლებლების მხარდაჭერის საჭიროებების კვლევა. კვლევა განხორციელდა ილიას სახელმწიფო უნივერსიტეტის პროფესორების - ნათია ანდღულაძისა და თამარ ბრეგვაძის მიერ. კვლევის შედეგების გათვალისწინებით და დაინტერესებული მხარეების აქტიური ჩართულობით, შემუშავდა ეროვნული სასწავლო გეგმის დანერგვის ხელშემწყობი ინტერვენციები. აღნიშნული მოდელის წარდგენის მიზნით მოეწყო ონლაინ სემინარი, რომელსაც ესწრებოდნენ საუნივერსიტეტო სექტორის, პროფესიული ასოციაციებისა და განათლების სფეროს განვითარებაში ჩართული საერთაშორისო და ადგილობრივი ორგანიზაციების წარმომადგენლები.

პროექტის ფარგლებში მოეწყო სასწავლო ვიზიტი ესტონეთის ქ. ტალინში, რომელშიც მონაწილეობას იღებდნენ პროექტში ჩართული სკოლების დირექტორები და დაწყებითი კლასის მასწავლებლები.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

625-ლარიანი სახელფასო დანამატი საჯარო სკოლის მოქმედი პედაგოგებისთვის - ყველა დეტალი

როგორ შეფასდებიან გამოცდაზე გამსვლელი პედაგოგები - კრიტერიუმები ცნობილია

2025 წლის ეროვნული გამოცდების შეფასების ზოგადი კრიტერიუმები თითოეულ საგანში ცნობილია

სტიპენდიის გაცემის წესში ცვლილება შევიდა

სამინისტროს შეუძლია ორმაგი დაფინანსება გადაურიცხოს საგანმანათლებლო დაწესებულებას  - ბრძანების დეტალები

პიროვნება

„თუ სკოლაში ტოლერანტობა და ემპათიაა - სწავლაც ადვილია“ - გარდაბნის №6 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ლალი ნათიძე

„მომავლის სკოლა უნდა იყოს პროფესიონალი მასწავლებლებით დაკომპლექტებული“ - გარდაბნის N6 საჯარო სკოლის დირექტორი გულჩოხრა გუსეინოვა

„მოსწავლის ნდობის მოპოვებისთვის აუცილებელია მათთან მეგობრული ურთთიერობების დამყარება“

 

 

სკოლები

აქტივობას ხელმძღვანელობდა პედაგოგი იზოლდა დანელია

კერძო სკოლა „ჰელიოსში“ ბულინგთან ბრძოლის საერთაშორისო დღე აღინიშნა

 შემოქმედებითობით სავსე ღონისძიება, აღდგომის დღესასწაულს მიეძღვნა

აქტივობას ხელმძღვანელობდა პედაგოგი ნინო თავბერიძე
 
საინტერესო

ისინი, ერთი შეხედვით, ნორმისგან განსხვავდება, თუმცა ყოველთვის გასათვალისწინებელია, რომ თითოეულ ქვეყანას თავისი კულტურა და ისტორია აქვს

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება