მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრომ საშუალო საფეხურის პოლიტიკის ხედვის დოკუმენტი შეიმუშავა, რომლიც წარმოადგენს, კონცეპტუალურ ხედვას საშუალო საფეხურის ახალ მოდელთან დაკავშირებით. დოკუმენტში ცალკე თავი ეთმობა პედაგოგების მომზადებას და აღნიშნულია, რომ მათი გადამზადების გარეშე შეუძლებელია ახალი მოდელის დანერგვა. თუმცა ხაზგასმულია, რომ სამინისტრომ თავი უნდა აარიდოს სავალდებულო ტრენინგების პრაქტიკის გაგრძელებას.
აღნიშნული სასწავლო წლიდან კი უნდა ჩატარდეს კვლევები რომლებიც გამოაჩენს მასწავლებელთა საჭიროებებს.
„2022-2026 წლები, როგორც ახალ მოდელზე გადასვლის ეტაპი, მაქსიმალურად უნდა იქნას საამისოდ გამოყენებული. თუმცა, მნიშვნელოვანია სამინისტრომ თავი აარიდოს სავალდებულო ტრენინგების პრაქტიკას. ამ მიზნით, გარდამავალ პერიოდში სკოლებს უნდა მიეცეთ ამოცანად, თავად დაგეგმონ საშუალო საფეხურის ავტორიზაციისთვის სამზადისი. ამ სამზადისის ნაწილი უნდა იყოს მასწავლებლების მომზადება სავალდებულო და არჩევითი კურსებისთვის.
სამინისტროსა და მისი სსიპების მოვალეობაა, სკოლებს შესთავაზოს მათ საჭიროებებზე ორიენტირებული ტრენინგები, სემინარები, ვებინარები და დახმარება ქოუჩინგის რეჟიმში.
ტრენინგები - მიუხედავად იმისა, რომ ეფექტური ტრენინგები მხოლოდ მასწავლებელთა საჭიროებების კვლევის საფუძველზე შეიძლება დაიგეგმოს, საშუალო საფეხურის ეროვნული სასწავლო გეგმის დანერგვის პროცესში იკვეთება სფეროები, რომელთა მიმართაც ინტერესები მასწავლებლებს აუცილებლად ექნებათ:
ა) ფაქტობრივი ცოდნის გაღრმავებაზე ორიენტირებული კურსები სავალდებულო თემების მიხედვით;
ბ) ინტეგრირებულ საგნებში გადამზადების მიზნით შემუშავებული სასერტიფიკატო მოდულები, რომელიც განთავსდება ციფრულ (მაგ. ედექსის ტიპის) პლატფორმებზე;
გ) ტრენინგები ეროვნული სასწავლო გეგმის პრიორიტეტულ თემებზე.
სემინარები - 2021-2022 სასწავლო წელს ინტენსიური კვლევები უნდა ჩატარდეს საშუალო საფეხურის დანერგვასთან მიმართებით მასწავლებლების საჭიროებებზე. მიღებული შედეგების საფუძველზე უნდა დაიგეგმოს სპეციალური სემინარები.
ვებინარები - დანერგვის სამზადისის პროცესში რეგულარულად უნდა იმართებოდეს ვებინარები, რომელიც სასკოლო საზოგადოების ინფორმირებას მოემსახურება საკვანძო საკითხებთან მიმართებით“.
ქოუჩინგი - ყველაზე დიდი მნიშვნელობა დანერგვის პროცესში უნდა მიენიჭოს ქოუჩინგს, რომლის ფარგლებშიც ქოუჩები და მასწავლებლები საერთო პრობლემების გადაჭრაზე ერთობლივად იმუშავებენ.
ქოუჩინგის პრაქტიკა საქართველოს განათლების სისტემაში უკვე არსებობს და აქტიურად გამოიყენება დაწყებით და საბაზო საფეხურებზე ეროვნული სასწავლო გეგმის დანერგვის პროცესში. კერძოდ, ამ მიმართულებით მუშაობს 24 მხარდამჭერი ჯგუფი, რომელიც ყველა სავალდებულო საგნის ექსპერტით არის დაკომპლექტებული. თუმცა, საშუალო საფეხურზე საჭირო იქნება ყველა სავალდებულო მიმართულებით ქოუჩ-ექსპერტთა რაოდენობის გაზრდა
მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
„მერანი“, „ქართლის ჭირი“... - კიდევ რა ნაწარმოებები შეიძლება შეხვდეთ აბიტურიენტებს ხელოვნური ინტელექტის გათვლით
ავტობუსით მგზავრობა ფასიანი იქნება
საგამოცდო ცენტრებთან მიმავალი ავტობუსების მარშრუტები - ეროვნულები 3 ივლისს იწყება
„სასწავლო წლის ბოლოს ისევ და ისევ მოსწავლეები იცინიან“
„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს
„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“
„ვულოცავთ, მოსწავლეებს მეოთხე კლასის წარმატებით დასრულებას და ვუსურვებთ ნათელ მომავალს!“
თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება
პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს