მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მასწავლებლები მუშაობენ მეტს და პროფესიულ გადაწვას განიცდიან - ასეთი შედეგები აჩვენა ამერიკულმა კვლევამ. ოქტომბერში არაკომერციულმა ორგანიზაციამ - RAND ამერიკის სკოლის მასწავლებლების და დირექტორების გამოკითხვა ჩაატარა, რომელიც COVID-19-ის ჟამს მათ მუშაობას შეეხებოდა. გთავაზობთ ამ კვლევის ყველაზე საინტერესო რიცხვებს.
რა გავლენა მოახდინა COVID-19-მა ამერიკულ სკოლებზე?
ამერიკული სკოლების უმეტესობამ სწავლების დისტანციური ფორმის გამოყენება ჯერ კიდევ 2020 წლის გაზაფხულზე დაიწყო. პედაგოგები თვლიან, რომ სწავლების ხარისხმა დაიწია მას შემდეგ, რაც სკოლები დაიხურა.
გამოკითხვამ აჩვენა, რომ COVID-19 სწავლის ხელმისაწვდომობას განსაკუთრებით უზღუდავს სოციალურად დაუცველი ოჯახების ბავშვებს.
როგორ მუშაობენ დღეს ამერიკული სკოლები?
აშშ-ს უმეტესი სკოლები დღეს ან სრულიად დისტანციურად ან შერეული ფორმატით მუშაობენ:
დირექტორების 33% აცხადებს, რომ მათი მოსწავლეები სწავლობენ მთლიანად დისტანციურად;
47% სკოლა შერეული ფორმატით მუშაობს.
დირექტორების 20% ამბობს, რომ მათი მოსწავლეების უმეტესობას აქვს მასწავლებელთან ცოცხალი შეხვედრის შესაძლებლობა. ეს ეხება ძირითადად მცირე ქალაქების პატარა სკოლებს.
როგორია მოსწავლეთა დასწრება და როგორ ასრულებენ ისინი დავალებებს?
მასწავლებლების თქმით, სექტემბერ-ოქტომბერში, დისტანციური სწავლებისას, მოსწავლეების მხოლოდ 69% ასრულებდა ყველა დავალებას ან მათ უმეტესობას.
შემოდგომაზე გაკვეთილებს მოსწავლეთა 86% ესწრებოდა. მოსწავლეთა დასწრების მაჩვენებელი სკოლებში სადაც ცოცხალი დასწრებაა უფრო მაღალია - 91%. შედარებისთვის, ჩვეულებრივ, ამერიკულ სკოლებში დასწრება ბოლო 5 წლის მანძილზე 94-95% შეადგენდა.
როგორ გრძნობენ თავს მასწავლებლები დისტანციური სწავლებისას?
პედაგოგთა მნიშვნელოვანმა ნაწილმა განაცხადა, რომ პროფესიულ გადაწვას განიცდის და ფიქრობს ხომ არ მიატოვოს მასწავლებლის პროფესია:
მასწავლებლების 57%-მა თქვა, რომ კვირაში იმაზე მეტ საათს მუშაობს, ვიდრე ადრე;
მასწავლებლების 80% პროფესიულ გადაწვას განიცდის.
გამოკითხული პედაგოგების 25% კი პედაგოგიური კარიერის დასრულებას ფიქრობს. ამასთან, მათი უმეტესობა აღნიშნავს, მათ ასეთი განზრახვა COVID-19-მდე არ ჰქონიათ.
კვლევის ავტორები აღნიშნავენ, რომ შედეგები საკმაოდ შემაშფოთებელია: მასწავლებლებს უფრო მერი დატვირთვა აქვთ, მოსწავლეები ხშირად აცდენენ გაკვეთილებს და არ ასრულებენ ყველა დავალებას, პედაგოგებს და დირექტორებს კი სჭირდებათ მეტი ცოდნა და უნარები ონლაინ-სწავლებისთვის.
მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
დიფერენცირებული სწავლება წელს არ იქნება, არც ისტ-ს ისწავლიან საბაზო საფეხურზე - ახალი სასწავლო წელი დაანონსებული ცვლილებების გარეშე
„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...
„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...
„არ შეგეშინდეთ შეცდომების“ - ახალბედა პედაგოგებს შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი, თეონა მეფარიშვილი მიმართავს
„ტრადიციად გვაქვს, პატარებს სასწავლო წლის დაწყებამდე ვაცნობთ გარემოს და ადაპტაციაში ვეხმარებით“
ამერიკის შეერთებულ შტატებში ზოგიერთი სკოლა შეკვეცილი ოთხდღიანი განრიგით მუშაობს