სიახლეები
სკოლები

მასწავლებლების 80% დისტანციური სწავლების დროს პროფესიულ გადაწვას განიცდის - რა შედეგები აჩვენა აშშ-ი ჩატარებულმა კვლევამ
13-12-2020
-
+


მასწავლებლები მუშაობენ მეტს და პროფესიულ გადაწვას განიცდიან - ასეთი შედეგები აჩვენა ამერიკულმა კვლევამ. ოქტომბერში არაკომერციულმა ორგანიზაციამ - RAND ამერიკის სკოლის მასწავლებლების და დირექტორების გამოკითხვა ჩაატარა, რომელიც COVID-19-ის ჟამს მათ მუშაობას შეეხებოდა. გთავაზობთ ამ კვლევის ყველაზე საინტერესო რიცხვებს.

რა გავლენა მოახდინა COVID-19-მა ამერიკულ სკოლებზე?

ამერიკული სკოლების უმეტესობამ სწავლების დისტანციური ფორმის გამოყენება ჯერ კიდევ 2020 წლის გაზაფხულზე დაიწყო. პედაგოგები თვლიან, რომ სწავლების ხარისხმა დაიწია მას შემდეგ, რაც სკოლები დაიხურა.

გამოკითხვამ აჩვენა, რომ COVID-19 სწავლის ხელმისაწვდომობას განსაკუთრებით უზღუდავს სოციალურად დაუცველი ოჯახების ბავშვებს.

როგორ მუშაობენ დღეს ამერიკული სკოლები?

აშშ-ს უმეტესი სკოლები დღეს ან სრულიად დისტანციურად ან შერეული ფორმატით მუშაობენ:

დირექტორების 33% აცხადებს, რომ მათი მოსწავლეები სწავლობენ მთლიანად დისტანციურად;

47% სკოლა შერეული ფორმატით მუშაობს. 

დირექტორების 20% ამბობს, რომ მათი მოსწავლეების უმეტესობას აქვს მასწავლებელთან ცოცხალი შეხვედრის შესაძლებლობა. ეს ეხება ძირითადად მცირე ქალაქების პატარა სკოლებს. 

როგორია მოსწავლეთა დასწრება და როგორ ასრულებენ ისინი დავალებებს?

მასწავლებლების თქმით,  სექტემბერ-ოქტომბერში, დისტანციური სწავლებისას, მოსწავლეების მხოლოდ 69% ასრულებდა ყველა დავალებას ან მათ უმეტესობას.

შემოდგომაზე გაკვეთილებს მოსწავლეთა 86% ესწრებოდა. მოსწავლეთა დასწრების მაჩვენებელი სკოლებში სადაც ცოცხალი დასწრებაა უფრო მაღალია - 91%. შედარებისთვის, ჩვეულებრივ, ამერიკულ სკოლებში დასწრება ბოლო 5 წლის მანძილზე 94-95% შეადგენდა. 

როგორ გრძნობენ თავს მასწავლებლები დისტანციური სწავლებისას?

პედაგოგთა მნიშვნელოვანმა ნაწილმა განაცხადა, რომ პროფესიულ გადაწვას განიცდის და ფიქრობს ხომ არ მიატოვოს მასწავლებლის პროფესია:

მასწავლებლების 57%-მა თქვა, რომ კვირაში იმაზე მეტ საათს მუშაობს, ვიდრე ადრე;

მასწავლებლების 80% პროფესიულ გადაწვას განიცდის.

გამოკითხული პედაგოგების 25% კი პედაგოგიური კარიერის დასრულებას ფიქრობს. ამასთან, მათი უმეტესობა აღნიშნავს, მათ ასეთი განზრახვა COVID-19-მდე არ ჰქონიათ. 

კვლევის ავტორები აღნიშნავენ, რომ შედეგები საკმაოდ შემაშფოთებელია: მასწავლებლებს უფრო მერი დატვირთვა აქვთ, მოსწავლეები ხშირად აცდენენ გაკვეთილებს და არ ასრულებენ ყველა დავალებას, პედაგოგებს და დირექტორებს კი სჭირდებათ მეტი ცოდნა და უნარები ონლაინ-სწავლებისთვის. 


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებების ავტორიზაციის საბჭოს სხდომა 9 ივლისს ონლაინ ფორმატში გაიმართება

ძლიერი ქარი, ელჭექი... - როდიდან გამოიდარებს საქართველოში

რა წერეს ქართულის ქართულის გამოცდაზე აბიტურიენტებმა - გამოყენებული ტესტები 5 ივლისს გამოქვეყნდება

„მთაწმინდის მთავრე“ და „აივნიანი ქალაქი“ - ქართულის ბოლო ვარიანტის საკითხები ცნობილია

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები
საინტერესო

ევროპის ქვეყნების უმეტესობაში მშობლიურ ენაზე სწავლა უფასოა

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

სიახლეები
საზოგადოება