სიახლეები
სკოლები

„მოსწავლეებისთვის კომპლექსური დავალების შესრულება ძალიან ეფექტურია“ - ქვედა საქარას საჯარო სკოლის მასწავლებლები მოსაზრებას გვიზიარებენ
26-11-2020
-
+


ზესტაფონის მუნიციპალიტეტის სოფელ ქვედა საქარას საჯარო სკოლის მასწავლებლები კომპლექსური დავალების შესახებ მოსაზრებას გვიზიარებენ.

„კომპლექსური დავალება, მართლაც, მოსწავლეზე ორიენტირებულ სწავლებას მოითხოვს. ასეთი დავალებების გავლენა მოსწავლეებზე ძალიან დიდია. კონსტრუქტივისტული საგანმანათლებლო პრინციპები პირდაპირ კავშირშია ამ დავალებასთნ. ვფიქრობ, ძალიან ეფექტურია კომპლექსური დავალების შესრულება მოსწავლეებისთვის. ამ დროს ბავშვი ძალიან აქტიურია, ჩართულია შემოქმედებით პროცესში და გაცილებით მეტ ცოდნა იღებს. ხდება სასწავლო მასალის გააზრება.
მოსწავლე სასწავლო მასალას უკავშირებს ცხოვრებისეულ გამოცდილებას . მთავარი არ არის დამახსოვრება, არამედ სიღრმისეული გააზრება. ასეთი დავალება ძალიან უწყობს ხელს დანაწევრებული ცოდნის ურთიერთდაკავშირებას, კომპლექსურად აღქმას.

სწავლისადმი დამოკიდებულება ნამდვილად შეცვალა კომპლექსურმა დავალებებმა. მოსწავლეებში გაჩნდა მეტი ინტერესი, შინაგანი მოტივაცია, სწავლა გახდა უფრო ხარისხიანი, არ ავიწყდება მოსწავლეს ნასწავლი, რადგან თავად არის შემქმნელიც, პრეზენტატორიც, პერსონაჟიც და ასე შემდეგ. აქ განმავითარებელ შეფასებას დიდი მნიშვნელობა ენიჭება, მიგვახვედრებს, რა ვერ შეძლო გუშინ ბავშვმა და რა შეუძლია დღეს. მოსწავლეებთან მუშაობა საკლასო ოთახში უფრო ეფექტიანი ხდება,ბავშვი არ არის შეზღუდული, ის თავისუფალია. ერთი დავალებიდან რამდენიმე უნარის განვითარება ხდება, მოსწავლეებს უწევთ სხვადასხვა შესაძლებლობებისა და თვისებების ჩართვა.
სწვლა-სწავლების უამრავი მეთოდი არსებობს, კომპლექსური დავალება ამ მეთოდების გამოყენების საუკეთესო შესაძლებლობებს გვაძლევს. თუმცა მეთოდების ეფექტიანობა დამოკიდებულია იმაზე, რა დროს და როგორ გამოვიყენებთ მას. მეთოდში იგულისხმება მიზნის მისაღწევი გზები. აქ უნდა გავითვალისწინოთ რესურსების გაკვეთილის თემასთან შესაბამისობა. მოსწავლეებს მოსწონთ, როდესაც სწავლება ხდება თანამშრომლობით, ამისთვის ვიყენებთ სასწავლო და სოციალურ პროექტებს, კვლევას დაკვირვებას, პრეზენტაციას, როლურ თამაშებს. ძალიან დიდი მნიშვნელობა ენიჭება ტექნოლოგიების გამოყენებას, რაც მოსწავლეებს დისტანციური სწავლების დროს კიდევ უფრო მეტ ინტერესს უღვივებს.
ამ დავალებების ძლიერი მხარე არის ისიც, რომ აერთიანებს სხვადასხვა საგანს. ვერ ვიტყვით, რომ გამარტივდა გაკვეთილის ჩატარება, დიდ ძალისხმევასაც მოითხოვს, მაგრამ შედეგი თვალსაჩინოა“,- აღნიშნულია პედაგოგების წერილში.

იხილეთ ფოტოები


კომენტარები


ეტალონი
ღონისძიებას ქალაქ ბათუმის N25 საჯარო სკოლა მასპინძლობს
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატის გაზაფხულის სეზონი აჭარაში გრძელდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ქობულეთის 39 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
ღონისძიების შედეგად 2024 წლის „ქობულეთის ეტალონი გუნდი“ გამოვლინდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მუნიციპალიტეტის 19 გუნდი ეჯიბრებოდა
სიახლეები
მასწავლებლებისთვის დამხმარე სახელმძღვანელოს ახალი ვარიანტი შეიქმნა
ღონისძიებას ქალაქ ბათუმის N25 საჯარო სკოლა მასპინძლობს
„ღმერთმა რომ საქართველოს გადმოხედოს, ატირდება“ - 23 აპრილი ივანე ჯავახიშვილის დაბადების დღეა
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატის გაზაფხულის სეზონი აჭარაში გრძელდება
რესურსცენტრების ახალი დებულება - რომელ 5 ტერიტორიულ ორგანოს შეეხო ცვლილება და რა დაევალათ სკოლის დირექტორებისა თუ სამეურვეო საბჭოების მიმართულებით
პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები
წიგნის სიყვარულის გაღვივების და ინტერესის გაჩენის მიზნით სკოლა ამ დღეს ყოველწლიურად სხვადასხვა სახის აქტივობით უერთდება
პროექტზე მუშაობდნენ მეოთხე კლასის მოსწავლეები მასწავლებელ ხათუნა ქამადაძესთან ერთად

 
ზემო ხანდაკის საჯარო სკოლის VI კლასში ბუნების გაკვეთილზე გაიმართა ლექცია-სემინარი
 
ღონისძიების ორგანიზატორი-ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი/ეკოკლუბის ხელმძღვანელი ლია რამიშვილი გახლდათ
საინტერესო
ღონისძიებას ქალაქ ბათუმის N25 საჯარო სკოლა მასპინძლობს
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატის გაზაფხულის სეზონი აჭარაში გრძელდება
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ქობულეთის 39 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
როგორ უნდა გამოიყენოთ ნოველები სასწავლო პროცესში, როგორც სწავლების სტრატეგია?
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მუნიციპალიტეტის 19 გუნდი ეჯიბრებოდა
სიახლეები
საზოგადოება