| მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |

ზესტაფონის მუნიციპალიტეტის სოფელ ქვედა საქარას საჯარო სკოლის მასწავლებლები კომპლექსური დავალების შესახებ მოსაზრებას გვიზიარებენ.
„კომპლექსური დავალება, მართლაც, მოსწავლეზე ორიენტირებულ სწავლებას მოითხოვს. ასეთი დავალებების გავლენა მოსწავლეებზე ძალიან დიდია. კონსტრუქტივისტული საგანმანათლებლო პრინციპები პირდაპირ კავშირშია ამ დავალებასთნ. ვფიქრობ, ძალიან ეფექტურია კომპლექსური დავალების შესრულება მოსწავლეებისთვის. ამ დროს ბავშვი ძალიან აქტიურია, ჩართულია შემოქმედებით პროცესში და გაცილებით მეტ ცოდნა იღებს. ხდება სასწავლო მასალის გააზრება.
მოსწავლე სასწავლო მასალას უკავშირებს ცხოვრებისეულ გამოცდილებას . მთავარი არ არის დამახსოვრება, არამედ სიღრმისეული გააზრება. ასეთი დავალება ძალიან უწყობს ხელს დანაწევრებული ცოდნის ურთიერთდაკავშირებას, კომპლექსურად აღქმას.
სწავლისადმი დამოკიდებულება ნამდვილად შეცვალა კომპლექსურმა დავალებებმა. მოსწავლეებში გაჩნდა მეტი ინტერესი, შინაგანი მოტივაცია, სწავლა გახდა უფრო ხარისხიანი, არ ავიწყდება მოსწავლეს ნასწავლი, რადგან თავად არის შემქმნელიც, პრეზენტატორიც, პერსონაჟიც და ასე შემდეგ. აქ განმავითარებელ შეფასებას დიდი მნიშვნელობა ენიჭება, მიგვახვედრებს, რა ვერ შეძლო გუშინ ბავშვმა და რა შეუძლია დღეს. მოსწავლეებთან მუშაობა საკლასო ოთახში უფრო ეფექტიანი ხდება,ბავშვი არ არის შეზღუდული, ის თავისუფალია. ერთი დავალებიდან რამდენიმე უნარის განვითარება ხდება, მოსწავლეებს უწევთ სხვადასხვა შესაძლებლობებისა და თვისებების ჩართვა.
სწვლა-სწავლების უამრავი მეთოდი არსებობს, კომპლექსური დავალება ამ მეთოდების გამოყენების საუკეთესო შესაძლებლობებს გვაძლევს. თუმცა მეთოდების ეფექტიანობა დამოკიდებულია იმაზე, რა დროს და როგორ გამოვიყენებთ მას. მეთოდში იგულისხმება მიზნის მისაღწევი გზები. აქ უნდა გავითვალისწინოთ რესურსების გაკვეთილის თემასთან შესაბამისობა. მოსწავლეებს მოსწონთ, როდესაც სწავლება ხდება თანამშრომლობით, ამისთვის ვიყენებთ სასწავლო და სოციალურ პროექტებს, კვლევას დაკვირვებას, პრეზენტაციას, როლურ თამაშებს. ძალიან დიდი მნიშვნელობა ენიჭება ტექნოლოგიების გამოყენებას, რაც მოსწავლეებს დისტანციური სწავლების დროს კიდევ უფრო მეტ ინტერესს უღვივებს.
ამ დავალებების ძლიერი მხარე არის ისიც, რომ აერთიანებს სხვადასხვა საგანს. ვერ ვიტყვით, რომ გამარტივდა გაკვეთილის ჩატარება, დიდ ძალისხმევასაც მოითხოვს, მაგრამ შედეგი თვალსაჩინოა“,- აღნიშნულია პედაგოგების წერილში.
იხილეთ ფოტოები
ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
პენსიონერ მასწავლებლებს სკოლებში აბრუნებენ - სამინისტრო ჩინეთში სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებისთვის მიდგომას ცვლის
მასწავლებელს მოსწავლის გაკვეთილიდან გაძევების, დირექტორს კი სკოლიდან დათხოვნის უფლება აქვს - დოკუმენტი
„აბიტურიენტებს შეეზღუდებათ არჩევანი, ვერ აირჩევენ იმ უნივერსიტეტს, რომლის შესახებაც სექტემბერში უკვე ცნობილი იყო...“
ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას
„ხელმძღვანელმა ყველა ახალ, კარგ წამოწყებას, მასწავლებლისგან იქნება ის თუ მოსწავლისგან, მხარი უნდა დაუჭიროს“...
სასკოლო საზპგადოების წინაშე მათ საქართველოს თითოეული კუთხე, მათი უნიკალური კულტურით, ტრადიციებითა და სამზარეულოთი წარადგინეს
პენსიონერ მასწავლებლებს სკოლებში აბრუნებენ - სამინისტრო ჩინეთში სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებისთვის მიდგომას ცვლის
გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელმა, ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება“