| მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |

გარდაბნის მუნიციპალიტეტის სოფელ სართიჭალის N2 სკოლა წელს შეუერთდა „ახალი სკოლის მოდელის“ ფარგლებში ტრენინგების ციკლს და ასევე პროგრამის ფარგლებში კომპექსურ დავალებებს ახორციელებს. დირექტორი მარიამ გარაშვილი დაწყებითი კლასების მასწავლებლების-ნატა მეტრეველისა და ნინო ციცვიძის მოსაზრებებს პროექტისა და მის ფარგლებში მოსწავლეების მიერ შესრულებულ კომპლექსურ დავალებებს წარმოგვიდგენს.
ნატა მეტრეველი-დაწყებითი კათედრის მასწავლებელი:
„მოსწავლეთა უმრავლესობისთვის კომპლექსური დავალება მეტად საინტერესოა, ისინი ხალისით ასრულებენ დავალებას და აქტიურადაც არიან ჩართულები, არიან გამონაკლისი მოსწავლეებიც, რომლებსაც უჭირთ პროდუქტის შექმნა. კომპლექსური დავალების შექმნისას გამოვიყენეთ კომპიუტერი, თუმცა სამ მოსწავლეს არა ჰქონდა წესრიგში და იგივე დავალება შეასრულეს ფურცლებზე, ახლა გვქონდა კომიქსის შექმნა და ტექსტის ინტერპრეტირება, ყველამ მოახერხა ამ დავალების შესრულება, თავისი შესაძლებლობებიდან გამომდინარე. სანამ კომპლექსურ დავალების შექმნამდე მივლენ ბავშვები, ვიყენებთ ჯიპრაიდის სქემებს, ბარათებს, პოსტერებს. დავალების შესაქმნელად გამოიყენეს თაბახის ფურცლები, ფერადი ფანქრები, კარგი იქნება ბუნების და მე და საზოგადოების გაერთიანება, ჩემს მოსწავლეებს მოსწონთ, როცა დავალებას ასრულებენ კომპიუტერში და თავისი ხელით ქმნიან ახალს. ძალიან უყვართ პრეზენტაციები. უნდა იმუშავოს მასწავლებელმაც და ამუშავოს მოსწავლეებიც რომ შექმნან პროდუქტი“.
ნინო ციცვიძე - დაწყებითი კლასების მასწავლებელი:
„კომპლექსური დავალებები ეფექტურია ბავშვებისთვის იმდენად, რამდენადაც ხელს უწყობს შემოქმედებითი პროდუქტის შექმნას, ცოდნის ტრანსფერს, საგნობრივი საკითხის დამუშავების შესაძლებლობას იძლევა და მოსწავლეს ამ დროს ვაძლევთ განმავითარებელ შეფასებას.
კომპლექსურმა დავალებებმა გაზარდა მოსწავლეთა შინაგანი მოტივაცია. სწავლის პროცესი სახალისო და საინტერესო გახადა უფრო. კომპლექსური დავალების შესასრულებლად დისტანციური სწავლების დროს, ძირითადად, ვიყენებთ დამოუკიდებლად მუშაობის მეთოდს. საკლასო ოთახში სწავლების დროს კი წყვილებში მუშაობას და ჯგუფური მუშაობის მეთოდსაც.
კომპლექსური დავალების შესასრულებლად დისტანციური სწავლების დროს დაწყებით კლასებში კარგად იყენებენ: „ვსწავლობთ თამაშით“ საბაზო საფეხურზე კი სხვადასხვა საპრეზენტაციო პროგრამებს.
კომპლექსური დავალებებისთვის თემებს პედაგოგი არჩევს. არსებობს სავალდებულო და ასარჩევი თემები.
კომპლექსური დავალება შეიძლება ინტეგრირებულად აერთიანებდეს საგნებს და სამიზნე ცნებებს. მაგალითად, ქართული და ბუნებისმეტყველება. მე და საზოგადოება და ბუნებისმეტყველება. ხელოვნება და მუსიკა და კიდევ სხვებიც.
მოსწავლეებს მოსწონთ ის, რომ შეუძლიათ ორიგინალური პროდუქტი შექმნან, შემდეგ კი წარადგინონ კლასის წინაშე და დაუკავშირონ ეს ყველაფერი პირად გამოცდილებას. მასწავლებლისთვის გამარტივდა გაკვეთილების ჩატარება. მთავარია, მან შექმნას საინტერესო და მაპროვოცირებელი კომპლექსური დავალების პირობა, ამის შემდეგ პროცესი თავისთავად საინტერესოდ მიდის. ყველა ბავშვი ცდილობს ჩაერთოს აქტივობებში, რათა წარმატებით გაართვას თავი კომპლექსურ დავალებას“.
იხილეთ ვიდეოები
ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
პენსიონერ მასწავლებლებს სკოლებში აბრუნებენ - სამინისტრო ჩინეთში სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებისთვის მიდგომას ცვლის
მასწავლებელს მოსწავლის გაკვეთილიდან გაძევების, დირექტორს კი სკოლიდან დათხოვნის უფლება აქვს - დოკუმენტი
„აბიტურიენტებს შეეზღუდებათ არჩევანი, ვერ აირჩევენ იმ უნივერსიტეტს, რომლის შესახებაც სექტემბერში უკვე ცნობილი იყო...“
ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას
„ხელმძღვანელმა ყველა ახალ, კარგ წამოწყებას, მასწავლებლისგან იქნება ის თუ მოსწავლისგან, მხარი უნდა დაუჭიროს“...
სასკოლო საზპგადოების წინაშე მათ საქართველოს თითოეული კუთხე, მათი უნიკალური კულტურით, ტრადიციებითა და სამზარეულოთი წარადგინეს
პენსიონერ მასწავლებლებს სკოლებში აბრუნებენ - სამინისტრო ჩინეთში სწავლის ხარისხის გაუმჯობესებისთვის მიდგომას ცვლის
გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელმა, ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება“