სიახლეები
ყველაზე პოპულარული
საინტერესო , რჩევები

7 რჩევა ახალგაზრდა მასწავლებელს, როგორ გაუმკლავდეთ სკოლაში მუშაობის პირველ წელს
27-08-2019
-
+


როგორი ბავშვები დამხვდებიან კლასში? მორიგდებიან თუ არა ერთმანეთში? როგორი მშობლები ჰყავთ და რას მეტყვიან, მე, ახალგაზრდა მასწავლებელს? - დამწყებმა პედაგოგებმა კარგად იციან, რომ სასწავლო წლის დაწყებამდე მხოლოდ ბავშვები არ ღელავენ. ყოფილი მასწავლებელი, მწერალი და მასწავლებლების სასწავლო პროგრამების კოორდინატორი დოქტორი ჯეინ ბლუშტაინი მოგითხრობთ, როგორ გაუმკლავდეთ სკოლის პირველ წელს.

ნუ მოგერიდებათ ჰკითხოთ კოლეგებს

პირველი რაც უნდა გააკეთოთ იკითხეთ სკოლის დაუწერელი წესების შესახებ და ნუ მოგერიდებათ დეტალების დაზუსტება. თემა ბევრია დაწყებული - თუ სად სადილობენ მასწავლებლები, სკოლის ტრადიციებით დამთავრებული. წესებისა ცოდნა დაგეხმარებათ წინასწარ გაითვალისწინოთ ყველა ნიუანსი, რომლებსაც შეუძლიათ სასწავლო პროცესში ხელი შეგიშალოთ.

ნუ გამოიყენებთ ყველა ახალი მეთოდიკას ერთდროულად

აზარტი და გადამეტებული მონდომება დამწყებ მასწავლებელს ერთდროულად ეხმარება და ვნებს. ახალი მეთოდიკებისა და სასწავლო თამაშების მოსინჯვა უმალვე სურთ. მაგრამ საინტერესო დავალებებიც კი მოსწავლეებისგან ძალისხმევას მოითხოვს. თუ ბავშვები იღლებიან და თქვენს ტემპს ვერ მისდევენ - შეანელეთ. გაკვეთილი არ იქნება უარესი, თუ თქვენ ერთი სასწავლო თამაშით შემოიფარგლებით და ყველას ერთდროულად არ გამოიყენებთ. დაიწყეთ მცირედით. ყოველდღიური პატარა რიტუალები ბავშვებს დაეხმარება შეეჩვიონ სასკოლო რიტმს. 

მიეცით მოსწავლეებს უფლება გამოიჩინონ დამოუკიდებლობა 

დამწყებ მასწავლებელს ხშირად აქვს ორი, ერთი შეხედვით, ურთიერთგამომრიცხავი სურვილი, იმეგობროს ბავშვებთან და იყოს მათთვის შეუვალი ავტორიტეტი. სინამდვილეში ეს ორი რამ ერთმანეთს სულაც არ ეწინააღმდეგება. მასწავლებელი შესაძლოა იყოს ღია და მეგობრული და ამასთან ერთად იყოს პასუხისმგებლობით აღსავსე ზრდასრული, რომელიც ბავშვებს სჭირდებათ.

მიეცით უფლება მოსწავლეებს დამოუკიდებლად აირჩიონ, როგორი დავალებები შეასრულონ პირველ რიგში. თუ გაკვეთილზე გათვალისწინებულია წყვილებში მუშაობა, ნება მიეცით ბავშვებს მეწყვილეები დამოუკიდებლად ამოირჩიონ. არჩევანის შესაძლებლობა - თავდაჯერებულობის ბონუსია.

ნუ შეგეშინდებათ სხვისი შეფასების

ახალგაზრდა მასწავლებლებს ხშირად თავდაჯერებულობა აკლიათ, ხდება როდესაც კლასში სხვა პედაგოგი შემოიხედავს, რომ კრების შესახებ გაგვაფრთხილოს, ამ დროს კი ბავშვები ხმაურობენ. მასწავლებელი პანიკაში ვარდება: „და რას იფიქრებენ ახლა ჩემი პროფესიონალიზმის შესახებ?“

კი, თქვენი მოსწავლეების ქცევა რაღაცას ამბობს თქვენი კომპეტენტურობის შესახებ, მაგრამ არავინ გაგკიცხავთ გაკვეთილის შემთხვევითი ფრაგმენტის გამო. სხვებზე ფიქრი - ენერგოგამფლანგველი საქმიანობაა, ასე რომ უკეთესია კლასთან მუშაობაზე კონცენტრირდეთ.

„იდეალური“ გაკვეთილის (როდესაც არავინ ხმაურობს) საიდუმლო მდგომარეობს იმაში, რომ ბავშვები ყოველთვის დაკავებული იყვნენ. ხმაური იწყება მაშინ, როდესაც მოსწავლემ სხვებზე ადრე დაასრულა დავალება და უსაქმურობს, მასწავლებელმა კი არ იცის, რით დაასაქმოს.

ასეთი სიტუაციების თავიდან ასარიდებლად, წინასწარ მოამზადეთ რამდენიმე დავალება, რომელიც სახელმძღვანელოდან არ იქნება. თქვენ დახარჯავთ ცოტა პირად დროს, მაგრამ შედეგად ეს კლასში დისციპლინის შენარჩუნებაში დაგეხმარებათ.

არ გადაუსვათ ხაზი რთულ მოსწავლეებს

გახსოვდეთ, წესრიგის დამრღვევები წყნარებზე არანაკლებ მზრუნველობასა და ყურადღებას იმსახურებენ.  წარმატებას შეუძლია ნებისმიერმა მოსწავლემ მიაღწიოს და მასწავლებლის მიზანია - ბავშვს ამაში დაეხმაროს. ბავშვებს, ისევე როგორც ნებისმიერ ადამიანს, ხშირად ეშინიათ ისეთ საქმესთან შეჭიდება რასაც ძალისხმევა სჭირდება. მასწავლებელი კი ტრადიციულად მოსწავლეებს ეხმარება და არ ხარჯავს დროს სარკასტულ კომენტარებზე და ეძებს იმას, რის გამოც მოსწავლის შექება ღირს.

შეეცადეთ თავიდანვე გაიგოთ მეტი მათი ინტერესების, კოგნიტური შესაძლებლობების და უნარების შესახებ. სასწავლო წლის დასაწყისშივე არ ღირს მოსწავლეების რთული დავალებებით დატვრთვა. დახარჯეთ დრო  თქვენსა და კლასს შორის ნდობის გამყარებაზე.

ნუ უგულებელყოფთ კოლექტივს

ბევრ ახალგაზრდა მასწავლებელს საკუთარ თავში ეჭვი ეპარება, როდესაც სკოლაში სამუშაოდ მიდის. ეს შიში განსაკუთრებით აქტუალურია, როდესაც კოლეგებს შორის ატმოსფერო მეგობრულობით არ გამოირჩევა, მაგრამ  შეეცადეთ თავდაჯერებული იყოთ. 

ამასთან თავდაჯერებულობა გარშემომყოფების უპატივცემულობას არ ნიშნავს. ახალბედა, რომელიც უკვე ჩამოყალიბებულ კოლექტივში შედის, უნდა იყოს ღია და მეგობრული. ისაუბრეთ, რჩევა იკითხეთ, მონაწილეობა მიიღეთ სკოლის ღონისძიებებში.

ნუ შეადარებთ თავს სხვებს

წარმატების უნივერსალური რეცეპტი არ არსებობს და კოლეგების გამოცდილების სრულებით მორგება არ გამოვა. ის, რაც ერთი ადამიანისთვის მუშაობს, მარტივად შეიძლება კატასტროფად იქცეს სხვისთვის. სცადეთ ახალი, მაგრამ არ განაწყენდეთ, თუ არ გამოგივათ გამოცდილი მასწავლებლის ყველა რჩევის მორგება.

მომზადებულია educationworld.com-ის მიხედვით.


კომენტარები


სკოლები
კლასის დამრიგებელი დიანა კაპანაძეა
სკოლის წარმომადგენლის თქმით, გაცილების საღამოზე პედაგოგებმა სიმბოლური საჩუქრები მიიღეს
აზარ გეიდაროვმა უფროსი მასწავლებლის სტატუსი მოიპოვა
სიახლეები
მოხარულები ვართ, რომ მათი უფლებები იქნება დაცული
ჩხენკელის ბრძანებით, ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებაში მოსწავლის ჩარიცხვისა და მოსწავლის სტატუსის შეჩერების შესახებ კანონის ახალი პუნქტი დაემატა
ისინი დეტალურ ინფორმაციას მიიღებენ იტალიის უმაღლეს სასწავლებლებში სამაგისტრო და სადოქტორო საფეხურზე არსებული შესაძლებლობების, გამოწვევებისა და ინოვაციების შესახებ
სკოლების პოპულარიზაციისა და სკოლებში შემოქმედებითი პროცესების წასახალისებლად გამოცხადებული კონკურსის  შედეგები შედეგნაირია:
საინტერესო
მიეცით ასეთ მშობელს საშუალება სუფთა ფურცლიდან დაგინახოთ
თქვენ შეიძლება ის ადამიანი ხართ, ვინც ბევრს ლაპარაკობს
პიროვნება
„ბავშვებს გააზრებული აქვთ, რომ უსწავლელად წინ ვერ წავლენ“
ეტალონი
ინტელექტ-ჩემპიონატში ჩართვა ბოლნისის მუნიციპალიტეტის ნებისმიერი სკოლის მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეს შეუძლია
ინტელექტ-ჩემპიონატში ჩართვა დმანისის მუნიციპალიტეტის ნებისმიერი სკოლის მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეს შეუძლია
ზინიკო მოსეშვილი „ხონის ეტალონი მოსწავლე“ და 2019 წლის ფინალური კონკურსის III ადგილოსანია.
ლოლიტა კინწურაშვილი „წყალტუბოს ეტალონი მოსწავლე“ და შუალედური ფინალური კონკურსის II ადგილოსანია
ლუკა კოტორაშვილი „საგარეჯოს ეტალონი მოსწავლე“ და 2019 წლის ფინალური კონკურსის I ადგილოსანია
საზოგადოება