| მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |

ონის მუნიციპალიტეტის ღების საჯარო სკოლაში ბუნებრივ კატასტროფებზე სამოდელო-ინოვაციური ინგლისური ენის გაკვეთილი ჩატარდა.
გაკვეთილში IX კლასის მოსწავლეები მონაწილეობდნენ.
გაკვეთილს უფროსი მასწავლებელი თამარ სამსონიძე უძღვებოდა.
პედაგოგმა etaloni.ge-ს გაკვეთილის მიზნისა და აქტუალობის შესახებ ვრცელი ინფორმაცია მიაწოდა, რომელსაც უცვლელავ გთავაზობთ:
„ჩვენი გაკვეთილის მიზანი: მოსწავლეები შეისწავლიან სხვადასხვა ტიპის ბუნებრივ კატასტროფებს და ბუნებრივი სტიქიური მოვლენების კლასიფიკაციას: ტიპების (არაზედაპირული, დედამიწისეული), წარმოშობის პირობებისა (კოსმოსური, მეტეოროლოგიურ-კლიმატური, ჰიდროლოგიური, ჰიდრომეტეოროლოგიური და გეოლოგიურ-გეომორფოლოგიური და ა.შ.) და სტიქიურ-დამანგრეველი მოვლენის სახეობებს (სიცხე, გვალვა, ელვა, ქარები (შტორმი, სმერჩი, ტორნადო, ქარბორბალა და ა.შ.), ლიპყინული, სეტყვა, ნისლი, წვიმა და სხვ.). მოსწავლეები ნახავენ ვიდეოს ყველაზე საშინელი კატასტროფების შესახებ მსოფლიო ისტორიაში(ქარიშხლები, გვალვები, ტორნადოები და ა.შ), მოსწავლეები დაადგენენ ბუნებრივი კატასტროფების გამომწვევ მიზეზებს, შედეგებსა და პრევენციის გზებს (ააგებენ დიაგრამებს).
მოსწავლეები დარწმუნდებიან თუ რამდენად მნიშვნელოვანია უსაფრთხო გარემოს შექმნა და რისკების შემცირება. მოსწავლეები გაიმჯობესებენ კითხვით, წერით, სმენით და სამეტყველო უნარ-ჩვევებს, შექმნიან დიაგრამებს და დამზადებულ მაკეტთან (მაკეტებთან) დაკავშირებით შექმნიან კედლის გაზეთებს, გაიმჯობესებენ პრეზენტირების უნარებებს.
მოსწავლეები გაათვითცნობიერებენ რომ, ბუნებრივი კატასტროფების დიდი ნაწილი (მიწისძვრები, ვულკანები, ცუნამი, ტროპიკული ციკლონები და სხვ.) ბუნებრივი წარმოშობისაა და ადამიანი, მიუხედავად თანამედროვე ტექნოლოგიებისა, მათ შეჩერებას ვერ ახერხებს.
სასწავლო მეთოდის აქტუალობა - მეთოდი „სასწავლო გაჩერებები" მთლიანად მოსწავლეზეა ორიენტირებული, არ შეიცავს იძულებისა და ფრონტალური სწავლების ელემენტებს. იქიდან გამოდინარე, რომ მოსწავლეები თავად განაგებენ სასწავლო პროცესს მეთოდი ხელს უწყობს ავტონომიურ სწავლებას, რაც სახალისოს და მრავალფეროვანს ხდის სწავლის პროცესს, შედეგად იზრდება მოსწავლეთა მოტივაცია. ასევე, მეთოდი იძლევა დიფერენცირების საშუალებას, ძლიერი მოსწავლეები ეხმარებიან სუსტებს, ხდება პასუხისმგებლობების გადანაწილება, იძენენ ორგანიზებულობის უნარს“.
იხილეთ ფოტოები
ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
სკოლებში შემოწმებები ბრუნდება (?) - ვის ეხება ინიციატივა
ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას
„ხელმძღვანელმა ყველა ახალ, კარგ წამოწყებას, მასწავლებლისგან იქნება ის თუ მოსწავლისგან, მხარი უნდა დაუჭიროს“...
მოსწავლეებმა შეისწავლეს მიხეილ ჯავახიშვილის მოთხრობა - „მიწის ყივილი“ და უყურეს გუგული მგელაძის ფილმს - „ფესვები“