მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მას შემდეგ, რაც შეფასებისა და გამოცდების ეროვნულმა ცენტრმა, ზოგადი უნარების გამოცდაზე გამოყენებული აზერბაიჯანულ და სომხურენოვანი ტესტი გამოაქვეყნა, გამოსაცდელებმა ღიად დააფიქსირეს უკმაყოფილება საკითხების თარგმანში დაშვებული შეცდომის, ასევე გარკვეული უზუსტობების გამო.
„გამარჯობა. ორ შეკითხვაში შეცდომაა:.პირველი - 21-ე შეკითხვაში აზერბაიჯანელმა აბიტურიენტებმა ვერ განსაზღვრეს, „მაკა“ ქალის სახელი იყო თუ მამაკაცის. მიუხედავად იმისა, რომ ქართულად ეს ქალი სახელია, აზერბაიჯანულად ეს უფრო მამაკაცის სახელს ჰგავს (აზერბაიჯანულში მუჰამედის შემოკლებული ფორმაა). შესაბამისად, ზოგიერთმა აბიტურიენტმა ამ კითხვას ვერ უპასუხა.
მეორე - 69-ე შეკითხვაში პირობა არასრულია. არ არის მითითებული, მოცემულია თუ არა ზრდადობით დალაგებული რიცხვები ვარიანტებს შორის.
ვფიქრობ, ორივე შეკითხვისთვის ყველა აბიტურიენტს უნდა დაემატოს 2 ქულა“.
„აღიარეთ თქვენი შეცდომა. კითხვები აშკარად არასწორია. თუ ამბობ, რომ სწორია, დაამტკიცეთ ეს“.
„გამარჯობა.ზოგადი უნარების გამოცდაზე 69-ე შეკითხვაში სომხური ენის ტესტი განვიხილე და იქ მითითებულია მთელი რიცხვების რაოდენობა, რომელიც სამია. ამის გამო პასუხი გამოდის 11. მაგრამ აზერბაიჯანულ ენაში თარგმანში მთელი რიცხვების რაოდენობა არაა მითითებული საკითხში, ამიტომაც ამ შეკითხვაში სწორი პასუხის არჩევა შეუძლებელია. გაითვალისწინეთ, რომ შეცდომა თარგმნაშია. თუ შეიძლება ამ ინფორმაციის შემდეგ კიდევ ერთხელ შეამოწმეთ საკითხი“.
„აღიარეთ თქვენი შეცდომები და მოგვცეთ ქულები, რომელთაც ვიმსახურებთ“.
„69-ე კითხვაში არასაკმარისი პირობის გამო, არასკმარისი თარგმანის გამო რატომ უნდა დაგვაკლდეს აბიტურიენტებს -1 ქულა ეს ხომ ჩვენი შეცდომა არ არის... რომ გადავხედეთ სომხურ ზოგად უნარებს სხვანაირად ეწერა პირობა. ვითხოვთ, რომ არ დაგვაკლდეს -1 ქულა თქვენი არასწორი თარგმანის გამო“.
„თუ პერსონაჟის სქესის ცოდნა სწორ პასუხზე გავლენას ახდენს, ეს ინფორმაცია უნდა იყოს ნათლად მითითებული.
ასეთი სახელები, რომლებიც კონკრეტული ეთნიკური ჯგუფისთვის გაუგებარია, ტესტში არ უნდა გამოიყენოთ. წინააღმდეგ შემთხვევაში, შეფასება იქნება არაობიექტური და უთანასწორო“.
„გამარჯობა, გამოცდაზე იყო არაერთი კითხვა, რომელთა შინაარსი ბუნდოვანი და გაუგებარი იყო. ზოგ შემთხვევაში სრულიად არ იყო ნათელი, რას ითხოვდით ჩვენგან. ეს საგრძნობლად ამცირებს რეალური ცოდნის შეფასების შესაძლებლობას. მოვითხოვთ, შეფასება მოხდეს სამართლიანად და ობიექტურად“, - ასე ეხმაურებიან ზოგადი უნარების გამოცდაზე გასული აპლიკანტები ტესტში მოცემულ საკითხებს,
შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრი კი აღნიშნავს, რომ ტესტში შეცდომები არ არის.
მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
„დაგვიმატეთ 2 ქულა - კითხვები არასწორია, შეცდომაა თარგმანში... აღიარეთ შეცდომა!“ - აბიტურიენტების ნაწილი NAEC-ს მიმართავს
„სასწავლო წლის ბოლოს ისევ და ისევ მოსწავლეები იცინიან“
„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს
„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“
ევროპის ქვეყნების უმეტესობაში მშობლიურ ენაზე სწავლა უფასოა