სიახლეები
სიახლეები

„მასწავლებელთა დაბალი კომპეტენცია საფრთხეს უქმნის კომპლექსური დავალებების სწორად გამოყენებას“ - კვლევა 
04-01-2023
-
+


ახალი საგანმანათლებლო პროექტის ფარგლებში შემუშავებული სასწავლო რესურსის, ონლაინ კომპლექსური დავალებების შეფასების თვისებრივი კვლევის ანგარიში გამოქვეყნდა.

თვისებრივი კვლევა მოიაზრებდა ფოკუს ჯგუფების ჩატარებას ახალი სკოლის მოდელის ფარგლებში ჩართულ ქოუჩებთან და იმ მასწავლებლებთან, რომლებიც იცნობენ ახალ ეროვნულ ასწავლო გეგმას და ელექტრონულ პორტალ el.ge-ზე განთავსებულ ონლაინ კომპლექსურ დავალებებს.

გთავაზობთ, კვლვის ფარგლებში გამოვლენილ მთავარ მიგნებებს:

  • მასწავლებლების შეფასებით,  სკოლის პედაგოგების დაბალი კომპეტენცია, მათ შორის ახალი სკოლის მოდელის შესახებ ინფორმაციის არქონა და დაბალი ციფრული წიგნიერება საფრთხეს უქმნის ახალი კომპლექსური დავალებების სწორად გამოყენებას;
  • ონლაინ კომპლექსური დავალებები ზოგავს მასწავლებლების დროს და შემოქმედებითობის აუცილებლობას აცილებს თავიდან. ამ დავალებების კარგად გამოყენება შეუძლიათ ე.წ. შემსრულებელ მასწავლებლებს; 
  • კომპლექსური დავალებების დასაწყისში, ჩამოთვლილ საკითხებში თავიდან არის ხშირად ქაოსური მდგომარეობა და დამაბნეველია მასწავლებლისთვის. არეულია ზოგჯერ მკვიდრი წარმოდგენები, საკითხები, ცნებები. ზოგჯერ ისეთი სამიზნე ცნებებია გამოტანილი, რომლებიც საკმაოდ ნაკლებად მუშავდება უშუალოდ კომპლექსურ დავალებებში;
  • მასწავლებლებში არ არსებობს საერთო შეთანხმება, როგორ და როდის გამოიყენონ კომპლექსური დავალებები. მაგალითად, ჰუმანიტარული მიმართულების მასწავლებლები უფრო ხშირად მიიჩნევენ, რომ კომპლექსური დავალებების ძირითადი დანიშნულება შემაჯამებელი/განმსაზღვრელი შეფასების ჩანაცვლებაა მაშინ, როცა ზუსტი მეცნიერებების ჯგუფის წარმომადგენლები  თვლიან, რომ კომპლექსური დავალების გამოყენება მასწავლებელმა უნდა დაიწყოს ახალი მასალის ახსნის პარალელურად და შეფასება ამ რესურსის ერთ-ერთი, მაგრამ არა უმთავრესი ნაწილია;
  • კომპლექსური დავალებებით მუშაობას მასწავლებლები აღიქვამენ, როგორც ზოგად ტენდენციას, რომ იცვლება სწავლების პრიორიტეტები.  თუ ადრე მნიშვნელოვანი იყო ის, რომ მასწავლებელს სრულად ამოეწურა სახელმძღვანელოში მოცემული ყველა ტექსტი, ამჯერად მასწავლებელს მიეცა მეტი თავისუფლება, კომპლექსური დავალებებით მოსწავლეთა თვალსაწიერი იზრდება. პედაგოგები აღნიშნავენ, რომ ერთი ლექსით კი არ იფარგლებიან, იმავე შინაარსის ან იმავე ტიპის სხვა ლექსებს, სხვა ავტორებსაც ეცნობიან. ღირებულია, რომ კომპლექსური დავალება არ არის ერთ დღეზე და ერთ საათზე გაწერილი აქტივობა და უთმობენ იმ დროს, რაც საჭირო და რაციონალურია. ამ პროცესში მნიშვნელოვანია, მასწავლებელმა დასვას სწორი კითხვები, იმსჯელოს მოსწავლეებთან, რა გაუჭირდათ კომპლექსური დავალებების შესრულებისას, რა უნდა გაითვალისწინონ და ა.შ;
  • რაც უფრო დაბალი კომპეტენციისაა მასწავლებელი და რაც უფრო ცუდად იცნობს ახალ ეროვნულ გეგმას, მით უფრო დიდ რისკს ხედავს, რომ კომპლექსური დავალებების, და მათ შორის ონლაინ კომპლექსური დავალებების შესრულებას დამატებითი დრო სჭირდება. ამასთან, ასეთი მასწავლებლები უფრო შემაჯამებელი/განმსაზღვრელი შეფასების ფორმად აღიქვამენ კომპლექსურ დავალებებს და არა სასწავლო რესურსად, სადაც შეფასება ერთ-ერთი, მაგრამ არა უმთავრესი ეტაპია. 
დოკუმენტი წარმოადგენს UNICEF და ააიპ „კოალიცია განათლება ყველასათვის - საქართველოსთან” თანამშრომლობით განხორციელებული ახალი საგანმანათლებლო პროექტის ფარგლებში შემუშავებული სასწავლო რესურსის შეფასების მიზნით ჩატარებული თვისებრივი კვლევის ანგარიშს.

კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

რომელი უნივერსიტეტების საგანმანათლებლო პროგრამების აკრედიტაცია განიხილება 1-ელ ივლისს - სია 

მასწავლებელთა სტატუსების ამაღლება 2026 წლამდე შეჩერებულია - მთავრობის დადგენილება გამოქვეყნდა

იქნება ინტენსიური ხასიათის ნაბიჯები გადადგმული იმისთვის რომ რეფორმები დაჩქარდეს

განათლების მინისტრი თანამდებობიდან გადადგა

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები

„სკოლა ამაყობს თავისი მოსწავლეების წარმატებებით და უსურვებს მათ წინსვლას ცხოვრების ახალ ეტაპზე“

საინტერესო

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

ჯოზეფი იცნობს ბერძნულ ანბანს და ამჟამად, სწავლობს მორზეს კოდს და პერიოდულ სისტემას

სიახლეები
საზოგადოება