სიახლეები
სიახლეები

„მასწავლებელთა დაბალი კომპეტენცია საფრთხეს უქმნის კომპლექსური დავალებების სწორად გამოყენებას“ - კვლევა 
04-01-2023
-
+


ახალი საგანმანათლებლო პროექტის ფარგლებში შემუშავებული სასწავლო რესურსის, ონლაინ კომპლექსური დავალებების შეფასების თვისებრივი კვლევის ანგარიში გამოქვეყნდა.

თვისებრივი კვლევა მოიაზრებდა ფოკუს ჯგუფების ჩატარებას ახალი სკოლის მოდელის ფარგლებში ჩართულ ქოუჩებთან და იმ მასწავლებლებთან, რომლებიც იცნობენ ახალ ეროვნულ ასწავლო გეგმას და ელექტრონულ პორტალ el.ge-ზე განთავსებულ ონლაინ კომპლექსურ დავალებებს.

გთავაზობთ, კვლვის ფარგლებში გამოვლენილ მთავარ მიგნებებს:

  • მასწავლებლების შეფასებით,  სკოლის პედაგოგების დაბალი კომპეტენცია, მათ შორის ახალი სკოლის მოდელის შესახებ ინფორმაციის არქონა და დაბალი ციფრული წიგნიერება საფრთხეს უქმნის ახალი კომპლექსური დავალებების სწორად გამოყენებას;
  • ონლაინ კომპლექსური დავალებები ზოგავს მასწავლებლების დროს და შემოქმედებითობის აუცილებლობას აცილებს თავიდან. ამ დავალებების კარგად გამოყენება შეუძლიათ ე.წ. შემსრულებელ მასწავლებლებს; 
  • კომპლექსური დავალებების დასაწყისში, ჩამოთვლილ საკითხებში თავიდან არის ხშირად ქაოსური მდგომარეობა და დამაბნეველია მასწავლებლისთვის. არეულია ზოგჯერ მკვიდრი წარმოდგენები, საკითხები, ცნებები. ზოგჯერ ისეთი სამიზნე ცნებებია გამოტანილი, რომლებიც საკმაოდ ნაკლებად მუშავდება უშუალოდ კომპლექსურ დავალებებში;
  • მასწავლებლებში არ არსებობს საერთო შეთანხმება, როგორ და როდის გამოიყენონ კომპლექსური დავალებები. მაგალითად, ჰუმანიტარული მიმართულების მასწავლებლები უფრო ხშირად მიიჩნევენ, რომ კომპლექსური დავალებების ძირითადი დანიშნულება შემაჯამებელი/განმსაზღვრელი შეფასების ჩანაცვლებაა მაშინ, როცა ზუსტი მეცნიერებების ჯგუფის წარმომადგენლები  თვლიან, რომ კომპლექსური დავალების გამოყენება მასწავლებელმა უნდა დაიწყოს ახალი მასალის ახსნის პარალელურად და შეფასება ამ რესურსის ერთ-ერთი, მაგრამ არა უმთავრესი ნაწილია;
  • კომპლექსური დავალებებით მუშაობას მასწავლებლები აღიქვამენ, როგორც ზოგად ტენდენციას, რომ იცვლება სწავლების პრიორიტეტები.  თუ ადრე მნიშვნელოვანი იყო ის, რომ მასწავლებელს სრულად ამოეწურა სახელმძღვანელოში მოცემული ყველა ტექსტი, ამჯერად მასწავლებელს მიეცა მეტი თავისუფლება, კომპლექსური დავალებებით მოსწავლეთა თვალსაწიერი იზრდება. პედაგოგები აღნიშნავენ, რომ ერთი ლექსით კი არ იფარგლებიან, იმავე შინაარსის ან იმავე ტიპის სხვა ლექსებს, სხვა ავტორებსაც ეცნობიან. ღირებულია, რომ კომპლექსური დავალება არ არის ერთ დღეზე და ერთ საათზე გაწერილი აქტივობა და უთმობენ იმ დროს, რაც საჭირო და რაციონალურია. ამ პროცესში მნიშვნელოვანია, მასწავლებელმა დასვას სწორი კითხვები, იმსჯელოს მოსწავლეებთან, რა გაუჭირდათ კომპლექსური დავალებების შესრულებისას, რა უნდა გაითვალისწინონ და ა.შ;
  • რაც უფრო დაბალი კომპეტენციისაა მასწავლებელი და რაც უფრო ცუდად იცნობს ახალ ეროვნულ გეგმას, მით უფრო დიდ რისკს ხედავს, რომ კომპლექსური დავალებების, და მათ შორის ონლაინ კომპლექსური დავალებების შესრულებას დამატებითი დრო სჭირდება. ამასთან, ასეთი მასწავლებლები უფრო შემაჯამებელი/განმსაზღვრელი შეფასების ფორმად აღიქვამენ კომპლექსურ დავალებებს და არა სასწავლო რესურსად, სადაც შეფასება ერთ-ერთი, მაგრამ არა უმთავრესი ეტაპია. 
დოკუმენტი წარმოადგენს UNICEF და ააიპ „კოალიცია განათლება ყველასათვის - საქართველოსთან” თანამშრომლობით განხორციელებული ახალი საგანმანათლებლო პროექტის ფარგლებში შემუშავებული სასწავლო რესურსის შეფასების მიზნით ჩატარებული თვისებრივი კვლევის ანგარიშს.

კომენტარები


ეტალონი
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ახალქალაქის 44 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
2024 წლის „ახალქალაქის ეტალონი გუნდის“ წოდებისთვის ერთმანეთს 47 გუნდი ეჯიბრება
გამარჯვებისთვის ერთმანეთს დმანისის 11 სკოლის 55 მოსწავლე ეჯიბრება
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი დმანისს სტუმრობდა
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მე-6 და მე-7 კლასელებით დაკომპლექტებული გუნდები ეჯიბრებოდნენ
სიახლეები
 ზეციური ცეცხლი საფლავზე თბილისის დროით 15:13 საათზე გადმოვიდა
5-6 მაისს ტრანსპორტის სამუშაო განრიგი იცვლება, ინფორმაციას თბილისის მერია ავრცელებს - დეტალები
აღდგომის დღესასწაულზე გურიაში ტრადიციული ლელო იმართებოდა. 16 კილოგრამიან ტყავის ბურთს სილითა და ნახერხით ავსებდნენ და ასხამდნენ აგუნას წვენს
ქრისტე აღდგა თუ ქრისტე აღსდგა? - გურამ დოჩანაშვილის არგუმენტირებული პასუხი კითხვაზე
დიდი მარხვის ბოლო დღე - რა უნდა ვიცოდეთ „დიდი შაბათის“ შესახებ
პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები
ღონისძიება მუსიკის მასწავლებლის - ნათია ბაუჟაძის მომზადებულმა სიმღერებმა კიდევ უფრო გაამრავალფეროვნა
აღსანიშნავია, რომ თითოეული მოსწავლე შესაბამის ფორმაში გამოეწყო და შეჯიბრმა წარმატებით ჩაიარა
შიდა სასკოლო ტური გაიმართა, რომელშიც მოსწავლეებით დაკომპლექტებული გუნდები მონაწილეობდნენ
მოსწავლეები პასუხობდნენ წამყვანის მიერ დასმულ ლოგიკურ და ანალიტიკურ უნარებზე გათვლილ კითხვებს
საინტერესო
მასწავლებლების ემოციები ხშირად მოსწავლეებზეა დამოკიდებული. მაგალითად, პედაგოგები, რომლებიც თავიანთი მოსწავლეებით ამაყობენ, შეიძლება მეტად თავდაჯერებულები, აჟიტირებულები, აქტიურები იყვნენ
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ახალქალაქის 44 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
2024 წლის „ახალქალაქის ეტალონი გუნდის“ წოდებისთვის ერთმანეთს 47 გუნდი ეჯიბრება
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი დმანისს სტუმრობდა
მოწესრიგებული ეზო, ბაღები, მრავალწლოვანი ხეები, ყვავილები და შადრევანი ზოგიერთი კამპუსის განუყოფელი ნაწილია
სიახლეები
საზოგადოება