თბილისის N48 სკოლის მკითხველთა კლუბის წევრებმა ვაჟა-ფშაველას „სათაგური“ წაიკითხეს
08-11-2022
დაკოპირებულია
-
+
თბილისის N48 საჯარო სკოლის მკითხველთა კლუბის წევრებმა სტრატეგიის - „ხმამაღალი კითხვა“ გამოყენებით, „მკითხველთა საათის" ფარგლებში, სათანადო ემოციით, ხმის ტონითა და ტემბრით ვაჟა-ფშაველას „სათაგური“ წაიკითხეს.
თავდაპირველად, ისინი მწერლის ბიოგრაფიას გაეცნენ და მისი მცოვრების მნიშვნელოვან ეპიზოდებზე იასუბრეს. მათ „სათაგურის“ პერსონაჟების როლები მოირგეს და აქტივობაში მონდომებით ჩაერთნენ. კითხვის დასრულების შემდეგ, იმსჯელეს ნაწარმოების სათაურზე, ილუსტრაციებზე, მთავარ და მეორეხარისხოვან პერსონაჯებზე, საკუთარი ვარაუდების გამართლება-არ გამართლების, ტექსტის შინაარსის, მისი შესაწავლის მნიშვნელობისა და დედაზრის შესახებ.
პრეზენტაციის ფარგლებში, ისაუბრეს და ახსნეს ის, თუ რატომ შეარჩიეს კონკრეტული ეპიზოდი თუ პერსონაჟი. შემდეგ ეტაპზე დაამზადეს ილუსტრირებული წიგნები.
მათი ხელმძღვანელი პედაგოგი ეკატერინე მურჯიკნელი იყო.
„მეცნიერული კვლევებით დასტურდება, რომ წიგნის კითხვა ერთგვარი სავარჯიშოა ტვინისთვის, ავითარებს კრიტიკული აზროვნების უნარს, აუმჯობესებს კონცენტრაციის უნარსა და მეხსიერებას. მოზარდს ეხმარება, რომ შეიცნოს სამყარო და უკეთ აღიქვას საკუთარი თავი ამ სამყაროში.
მოსწავლეებმა გაიხსენეს უკვე შესწავლილი ნაწარმოებები, რომლებიც ვაჟას კალამს ეკუთვნის. იმისათვის, რომ უფრო სიღრმისეულად ჩასწვდომოდნენ ნაწარმოების შინაარსს, დედააზრს, პერსონაჟების ხასიათს, გრძნობებს, სურვილებსა და ქცევის მოტივებს. მათ თავად შეარჩიეს და დახატეს ეპიზოდები და პერსონაჟები. აღნიშნულმა აქტივობებმა მოსწავლეებს გაუღვივა წიგნის სიყვარული, აუმაღლა კითხვის მოტივაცია, ხელი შეუწყო კრიტიკული, კრეატიული და კონცენტრაციის უნარების განვითარებას., ფაქტებისა და მოვლენების დახარისხებას, შედარებასა და შეფასებას, ემპატიასა და ტოლერანტული დამოკიდებულების ჩამოყალიბებას, რაც ხარისხიანი განათლების საწინდარია. ვაჟა-ფშაველას ამ შესანიშნავი ნაწარმოების შესწვლა კლუბის წევრებს ჯერ არ დაუსრულებიათ. ისინი გეგმავენ მოირგონ კოსტიუმები და კიდევ უფრო მეტად წარმოაჩინონ "სათაგურის" პერსონაჟები და ნაწარმოების საკაცობრიო მნიშვნელობა“,- წერს პედაგოგი ეკატერინე მურჯიკნელი.
მასწავლებლების ემოციები ხშირად მოსწავლეებზეა დამოკიდებული. მაგალითად, პედაგოგები, რომლებიც თავიანთი მოსწავლეებით ამაყობენ, შეიძლება მეტად თავდაჯერებულები, აჟიტირებულები, აქტიურები იყვნენ