სადამრიგებლო საათის თემები, რომელთა შესახებაც მოსწავლეებს ფსიქოლოგთან ერთად უნდა ესაუბროთ
06-11-2022
დაკოპირებულია
-
+
სადამრიგებლო საათის სწორად დაგეგმვა ძალიან მნიშვნელოვანია და მას მოსწავლეთა განვითარებაში დიდი როლი აკისრია.
სადამრიგებლო საათის ფარგლებში დამრიგებელმა, მოსწავლის ასაკის შესაბამისად, სხვადასხვა უნარის განვითარებაზე უნდა იმუშაოს, მაგალითად: კითხვის უნარის განვითარება (დაწყებით საფეხურზე), გარემოსდავითი კულტურის განვითარება და სხვ. უნარ-ჩვევების გამომუშავება კი სხვადასხვა აქტივობის მეშვეობით უნდა მოხდეს.
მესამე თაობის ეროვნული სასწავლო გეგმის თანახმად, დამრიგებელმა დაწყებით საფეხურზე სადამრიგებლო საათი არანაკლებ ორ კვირაში ერთხელ უნდა ჩაატაროს, საბაზო-საშუალო საფეხურებზე კი სადამრიგებლო საათი არანაკლებ თვეში ერთხელ უნდა ჩატარდეს.
სადამრიგებლო საათის პროგრამაში არის საკითხები, რომელიც, სასურველია, კლასის ხელმძღვანელმა ფსიქოლოგთან ერთად დაგეგმოს.
გთავაზობთ თემებს, რომელთა შესახებაც მოსწავლეებს დამრიგებელმა ფსიქოლოგთან ერთად უნდა ესაუბროს. I-IV კლასებში ასეთი საკითხებია:
ურთიერთობისას და სწავლის პროცესში წამოჭრილი სირთულეები და მათი მოგვარების გზები, კონფლიქტების აცილებისა და მოგვარების უნარების განვითარების აუცილებლობა.
ადამიანთა შორის მსგავსება და განსხვავება. ემოციები (მაგ: სიხარული, შიში, გაბრაზება, წყენა) და ადამიანური თვისებები (მაგ.: სიკეთე, სიბეჯითე, სიმამაცე, სიზარმაცე, სიმორცხვე).
ემოციები, რომლებიც თან ახლავს სხვადასხვა საქმიანობას (საკონტროლო წერას, გამოკითხვას, ფეხბურთის თამაშს)
თვისებები, რომელთა გამოც ვირჩევთ მეგობრებს; ადამიანური თვისებები; თვისებები, რომლებიც აუცილებელია მეგობრობისა და სწავლისათვის; თვისებები, რომლებიც ხელს გვიშლის სწავლასა და მეგობრობაში.
ფანტაზია - რაში ეხმარება ადამიანებს ფანტაზია? მხატვრებს? მწერლებს? ფანტაზია და ტყუილი: განსხვავება მათ შორის; რა ცუდი შედეგი მოსდევს ტყუილებს? შედეგების გააზრების მნიშვნელობა. შემთხვევები, როდესაც ადამიანებს გვიჭირს სიმართლის თქმა.
V კლასიდან ზემოთ კლასებში სადამრიგებლო საათის პროგრამის ფარგლებში კი ფსიქოლოგთან ერთად განსახილველი თემებია:
მასწავლებლების ემოციები ხშირად მოსწავლეებზეა დამოკიდებული. მაგალითად, პედაგოგები, რომლებიც თავიანთი მოსწავლეებით ამაყობენ, შეიძლება მეტად თავდაჯერებულები, აჟიტირებულები, აქტიურები იყვნენ