სიახლეები
სიახლეები

რა არის პროექტგაკვეთილი და რა უნდა გაითვალისწინოს მასწავლებელმა მისი დაგეგმვისას?
23-10-2022
-
+


პროექტგაკვეთილი სწავლების ფორმაა, რომ­ლის დროსაც მასწავლებლები და მოსწავლეები ირჩევენ საკითხს, პრობლემას, მის დასამუშავებლად ადგე­ნენ გეგმას, მონაწილეობენ ამ გეგმის შესრულებაში და წარმოადგენენ ერთ საერთო პროდუქტს.

პროექტზე დაფუძნებული სწავლება განასხვავდება ტრადიციული გაკვეთილისგან. პროექტგაკვეთილი მასწავლებელს აძლევს შესაძლებლობას, სრულად წარმოაჩინოს თავისი აღმზრდელობითი და პროფესიული კომპეტენცია.

მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების  ეროვნული ცენტრის მიერ გამოცემულ მასწავლებლის წიგნში პროექტზე დაფუძნებული სწავლების შესახებ ვრცელი ინფორმაციაა მოცემული.

პედაგოგთა სახელმძღვანელოდან გიზიარებთ ინფორმაციას, თუ რა სფეროებს შეიძლება მოიცავდეს პროექტგაკვეთილის თემა?

პროექტზე დაფუძნებული სწავლება ხელს უწყობს მონაწილეთა წინარე ცოდნასა და გამოცდილებაზე ახლის დაშენებას. ამასთან, პროექტმეთოდში დიდი მნიშვნელობა ენიჭება მონაწილეთა მოთხოვნილებებს, მიდრეკილე­ბებსა და ინტერესებს. პროექტგაკვეთილის თემა უნდა იყოს აქტუალური და იგი შესაძლოა:

  • ეხებოდეს პრობლემას, რომლის გადაჭრა ერთი საგნის დისციპლინარუ­ლიცოდნით შემოიფარგლება, ანდა დისციპლინათაშორისი გამოცდი­ლების გამთლიანებას ემსახურება. სასურველია, სხვადასხვა საგნისა და საგნობრივი ჯგუფის პედაგოგებმა ერთობლივად დაგეგმონ და განახორ­ციელონ პროექტგაკვეთილები, რადგან საგანთა მომცველ – ინტერდის­ციპლინარულ – პროექტებში მონაწილეობა მოსწავლეებს ერთი და იმავე საკითხის მრავალი კუთხით დანახვაში ეხმარება. ამ დროს მოსწავლეებს გამოუმუშავდებათ ტრანსფერისა (ერთ სიტუაციაში მიღებული ცოდნის სხვა სიტუაციაში გამოყენების) და სხვადასხვა დისციპლინური გამოცდი­ლების სინთეზის უნარი.
  • სცილდებოდეს სასწავლო პროგრამას და განპირობებული იყოს აღმზრ­დელობითი მიზნით, საზოგადოებაში/თაობაში არსებული პრობლემით, მოსწავლეთა ინტერესით.

პროექტგაკვეთილის დაგეგმვისას მასწავლებელმა უნდა გაითვალისწი­ნოს, რომ:

  • სასწავლო პროექტის თემის შერჩევაში, დაგეგმვასა და პრობლემის მართ­ვაში აქტიურად უნდა მონაწილეობდეს მოსწავლე. ის არ უნდა იყოს მხო­ლოდ შემსრულებლის, მით უმეტეს, ტექნიკური შემსრულებლის როლში;
  • გადასაჭრელი პრობლემა პროექტის მონაწილეთათვის იყოს მნიშვნელო­ვანი, აქტუალური;
  • პროექტგაკვეთილი დაიგეგმოს პრაქტიკული საქმიანობისთვის და არა ღირსშესანიშნავი/საჩვენებელი დღეებისთვის; მაშასადამე, დაგეგმილი აქტივობები უნდა ემსახურებოდეს თეორიული ცოდნის პრაქტიკულ გამო­ყენებას.

გარდა ამისა, გასათვალისწინებელია:

  • მოსწავლეთა ასაკობრივი მზაობა და ამ მზაობის შესაბამისი რესურსების გამოყენება;
  • საკმარისია თუ არა მოსწავლეთა კომპეტენცია პროექტით დასახული მიზ­ნებისა და დაგეგმილი შედეგების მისაღწევად;
  • საკმარისია თუ არა ვადები პროექტის შედეგების მისაღწევად;
  • არის თუ არა გუნდის წევრებს შორის ფუნქციები განაწილებული ისე, რომ წარმოჩნდეს ყოველი წევრის ძლიერი მხარე.

 


კომენტარები


ეტალონი

შემოდგომის სეზონზე 4 საგანში ჩატარდა და მასში II-XII კლასის მოსწავლეებმა მიიღეს მონაწილეობა მთელი საქართვლოდან

„ეტალონის“ შემოდგომის სეზონის საგნობრივი ჩემპიონატი მათემატიკის ოლიმპიადით დასრულდა

„ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი მათემატიკის ოლიმპიადით სრულდება

სიახლეები

 Izrune.ge-ს წარმატებული „ვარსკვლავების“დაჯილდოება მიმდინარეობს

საგანმანათლებლო დაწესებულებებს დამატებითი უფლებები განესაზღვრათ - ცვლილებები კანონში

ინსტრუქცია მასწავლებლებისთვის - სემესტრული ჩათვლა და განმავითარებელი შეფასება

მასწავლებლებისა და სპეცმასწავლებლების გამოცდებზე გამოყენებული ტესტები გამოქვეყნდა

პიროვნება

etaloni.ge-ს ბლიც-კითხვებს მუხროვანის საჯარო სკოლის დირექტორი სვეტლანა სუხორუკოვა პასუხობს

etaloni.ge-ს ბლიც-კითხვებს სიღნაღის მუნიციპალიტეტის სოფელ საქობოს საჯარო სკოლის დირექტორი დოდო ბეგიაშვილი პასუხობს

სკოლები

პროექტის პრეზენტაციამ დამსწრე საზოგადოების დიდი მოწონება დაიმსახურა

მოსწავლეები დიდი ინტერესით ჩაერთნენ, ცოდნა და შესაძლებლობები წარმატებით წარმოაჩინეს

მწერალმა მოსწავლეები წიგნებითა დაასაჩუქრა

საინტერესო

შემოდგომის სეზონზე 4 საგანში ჩატარდა და მასში II-XII კლასის მოსწავლეებმა მიიღეს მონაწილეობა მთელი საქართვლოდან

გავრცელებული შეხედულებით ცაციაობა დაკავშრებულია არასტანდარტულ აზროვნებასთან - თქვენც ასე ფიქრობთ?

სიახლეები
საზოგადოება