„საქართველოს როლი მსოფლიო ეკონომიკაში ვახტანგ VI-ის დროს“- წყალტუბოს N2 სკოლის მოსწავლეებმა საინტერესო კომპლექსურ დავალებაზე იმუ
17-10-2022
დაკოპირებულია
-
+
მამუკა სამაკაშვილის სახელობის წყალტუბოს N2 საჯარო სკოლის მე-9ა კლასში ისტორიაში კომპლექსური დავალების დასკვნითი აქტივობა - პრეზენტაცია გაიმართა.
მისი თემა იყო „საქართველოს როლი მსოფლიო ეკონომიკაში ვახტანგ VI-ის დროს, საგარეო და საშინაო ფაქტორების გათვალისწინებით“.
მოსწავლეები აქტივობაში პედაგოგ გიორგი ბენიძის ხელმძღვანელობით, უდიდესი მონდომებით ჩაერთნენ. მათ დაკისრებულ სამუშაოს თავი კარგად გაართევს და შესაძლებლობები წარმატებით წარმოაჩინეს.
დავალების პირობა იყო - წარმოიდგინე, რომ სულხან საბა ორბელიანის ეკონომიკურ პროექტს საფრანგეთი დათანხმდა. ირანისთვისაც საქართველოს გზით აბრეშუმის გატანა მისაღები აღმოჩნდა. ვახტანგ VI სავაჭრო გზის უსაფრთხოების დაცვა გახდა მნიშვნელოვანი, რადგან ამ გზის ამოქმედება საქართველოს დიდი სარგებელს მოუტანს. ამისათვის მეფეს თავადაზნაურობა უნდა დაერწმუნებინა.
წარმოიდგინე, რომ ვახტანგ VI ხარ. და თავადაზნაურობას აცნობ პროექტს აბრეშუმის გზის შესახებ. უნდა მოამზადო სიტყვა და შეხვდე თავადაზნაურობას.
მოსწავლეებს მოხსენებაში შემდეგ თემებზე ისაუბრეს:
1. ევროპის და ირანის აბრეშუმით ვაჭრობის დაინტერესებაზე და ჩამოთვალეს სავაჭრო გზები ირანიდან ევროპამდე.
2. აღწერეს აბრეშუმის გზის ახალი მარშუტი, რომელიც როგორც აღმოსავლეთ, ისე დასავლეთ საქართველოს გადაკვეთს. დაუშვეს, რომ ფოთში ხომალდები დაიტვირთება და კოსტანტინეპოლის გავლით ევროპაში გავა. ჩამოთვალეს ის სამეფო სამთავროები და ქალაქები, რომელზეც ეს გზა გაივლის. ყურადღება მიაქციეს პირდაპირი და საშუამავლო ვაჭრობის დადებით და უარყოფით მხარეებს.
3. ხაზგასმით წარმოაჩინეს რა სიკეთეებს მოუტანს ამ მხარეებს და ქალაქებს სავაჭრო გზის გავლა, აბრეშუმის გარდა, რა საქონელი შეიძლება გაიტანონ საქართველოდან.
4. იმსჯელეს, როგორ შეიცვლება კომუნიკაციის სიხშირე, დამატებით რა სერვისები განვითარდება და ეკონომიკურის გარდა რა პოლიტიკური სარგებელი ექნება ამ პროექტს.
ის განსაკუთრებით ცნობილია განათლების შესახებ თავისი მოსაზრებებითა და თავისი რადიკალური მიდგომით დისციპლინის, ტრადიციული სწავლისა და აკადემიური სტანდარტების მიმართ