სიახლეები
სიახლეები

პედაგოგების ნაწილმა პასუხების ფურცელზე  ნამუშევრის გადატანა ვერ მოასწრო - რეპორტაჟი პროფესიული უნარების გამოცდიდან
14-07-2022
-
+


დღეს მასწავლებლებმა პროფესიული უნარების გამოცდა ჩააბარეს, შედეგები მოგვიანებით გახდება ცნობილი, მანამდე კი საინტერესოა, თუ რა გზა განვლო თითოეულმა აპლიკამტმა რეგისტრაციიდან, საგამოცდო ცენტრის დატოვებამდე... რა საკითხები შეხვდათ და ზოგადად გამოადგათ თუ არა აქამდე ბეჯითად ნამეცადინები პროგრამა? etaloni.ge გთავაზობთ რეპორტაჟს პროფესიული უნარების გამოცდიდან, აი, რას გვიამბობს ტესტირების უშუალო მონაწილე, რომელმაც წამყვანობის გამოცდა დღეს, 14 ივლისს ჩააბარა:

საგამოცდო ცენტრს რამდენიმე კოლეგასთან ერთად მივაგენი...  რეგისტრაცია უკვე დაწყებული იყო, თუმცა შესვლას არავინ ჩქარობდა. ხის ჩრდილში აპლიკანტები სხაპასხუპით იმეორებდნენ კვლევის მეთოდებს, პროექტის დაგეგმვას, ახსენებდნენ მასლოუს პირამიდას, ბლუმის და სოლო ტაქსონომიებს.

დაცვის თანამშრომლები რიგრიგობით უშვებდნენ აპლიკანტებს, ჩემი კოლეგები, ხელში კონსპექტდამშვენებულები, წმინდა პედაგოგიური ენითა და ტერმინოლოგიით საუბრობდნენ, ღელავდნენ, ერთმანეთს რჩევებს აძლევდნენ, იმ მომენტში ჩემი სიმშვიდის შემრცხვა. ვიფიქრე, ესენი აუცილებლად ჩააბარებენ, მოტივაციაც და ცოდნაც ეტყობათ-მეთქი.

სკოლაში შევედით. ჩვენი ნივთები სათითაოდ პოლიეთილენის პარკში ჩაალაგეს, შეგვახსენეს, რომ მოგვეხსნა საათები და დაგვეტოვა მობილური ტელეფონები, შესამოწმებლად (რაიმე აკრძალული ნივთი ხომ არ მიგვყვებოდა) გადაგვამისამართეს, შემდეგ კი ჩვენთვის განკუთვნილ სექტორებში გადაგვანაწილეს.

ჯერ გამოცდის დაწყებამდე ნახევარი საათია დარჩენილი. აპლიკანტები ერთმანეთს ეცნობიან, გამოხატავენ წუხილს, თუ რა უსამართლობაა ამდენი გამოცდის ჩაბარება. ერთმა თქვა, რა საჭიროა დემოკრატიული მოქალაქეობის ცოდნა ჩვენთვის, რაში გამომადგება ეს ყველაფერი გაკვეთილზეო, ერთ-ერთი დამკვირვებელიც მას აჰყვა, ნამდვილად არაა საჭიროო, მასწავლებელმა გაკვეთილის ჩატარება უნდა იცოდესო, საუბარში მესამე აპლიკანტი ჩაერთო, ეს ყველაფერი დასავლეთის გავლენააო, აქეთ ისწავლოს ევროპამ ჩვენი წესები და ტერმინოლოგიაო. ერთ-ერთმა პედაგოგმა თავი ვეღარ შეიკავა და განრისხებული ტონით ჰკითხა, თქვენ ნამდვილად მიიჩნევთ, რომ პედაგოგს მაგ ყველაფრის ცოდნა არ სჭირდებაო? (სავარაუდოდ სამოქალაქო განათლების მასწავლებელი იყო). სანამ დიალოგი კამათში გადაიზრდებოდა გამოცდის დაწყების დროც მოახლოვდა და დამკვირვებლებმა ინსტრუქციები გაგვაცნეს.

ტესტზე მუშაობა დავიწყეთ. ჯერ თვალი გადავავლე კითხვებს, ბედის ირონიით, საკითხების ნაწილი სწორედ მოქალაქეობრივი განათლების მნიშვნელობას შეეხებოდა, საინტერესოა, როგორ დაწერდნენ ამ დავალებას ჩემი კოლეგები, რომლებსაც აღნიშნული საკითხი ზედმეტად მიაჩნდათ.

საგამოცდო ცენტრში სამარისებული სიჩუმე იყო. მხოლოდ იმას თუ გაიგებდით, როგორი დიდი ყლუპებით სვამდა ხან ერთი და ხან მეორე აპლიკანტი წყალს. 22 არჩევითპასუხიანი დავალება ერთ საათში დავწერე, პასუხების ფურცელში გადავიტანე და ღია კითხვებზე მუშაობას შევუდექი.

მოლოდინი მქონდა, დიდ დროს მხოლოდ ისეთი მაღალქულიანი დავალებები წამართმევდა როგორსაც ველოდი: გაკვეთილზე დაკვირვება, სიტუაციის ანალიზი, ფუნქციური წერა. თუმცა პასუხების ფურცელში დათმობილი სივრცით მივხვდი, რომ 3 და 4 ქულიანი დავალებები არანაკლებ მსჯელობასა და დროს მოითხოვდა.

საკითხებს რაც შეეხება, ჩემი „დაზეპირებული“ მდგრადი განვითარების 17 მიზანი, კიბერცნობიერების ლექსიკონი, კვლევის მეთოდები და პროექტის დაგეგმვა, გვერდზე დამრჩა. საგამოცდო ტესტი მოცემული სიტუაციების აღწერას, გაანალიზებასა და მსჯელობას უფრო მოითხოვდა, ვიდრე თეორიულ ცოდნას. ეს ერთი მხრივ მომეწონა, რადგან მოცემული დავალებები სწორედ სასკოლო გარემოზე იყო მორგებული და მსგავს სიტუაციაში შეიძლება, ნებისმიერი მასწავლებელი აღმოჩნდეს, ამიტომ საკითხები რთულად არ მომეჩვენა, თუმცა მეორე მხრივ, სწორედ მსჯელობას მიჰქონდა ძალიან დიდი დრო. თუ თავდაპირველად 3-4 ქულიანი დავალებების პასუხებსაც შავ ფურცელზე ვწერდი აჩქარების გარეშე, საგამოცდო დროის დასრულებამდე 20 წუთი იყო დარჩენილი ფუნქციური წერის დავალების წერა რომ დავიწყე, რა თქმა უნდა, პირდაპირ პასუხების ფურცელში.

საგამოცდო ტესტში შესული იყო ისეთი საკითხები, როგორიცაა ინკლუზიური განათლება, უნივერსალური დიზაინი, მოქალაქეობრივი განათლება, მასწავლებლის ეთიკის კოდექსი, მენტორი მასწავლებლის ვალდებულებები, როგორ უნდა განუვითაროთ მოსწავლეს კონფლიქტის მოგვარების უნარი? რატომ არის ეს მნიშვნელოვანი? სიტუაცია იყო მოცემული დამწყებ მასწავლებელზე, რომელსაც კოლეგების დახმარება სჭირდებოდა და ამას ვერ იღებდა. სიტუაციის ანალიზში რამდენიმე პრობლემა ჩანდა, თუმცა იქიდან 2 უნდა გამოგვერჩია და გვემსჯელა. კითხვა იყო დისტანციური სწავლების დროს წარმოშობილ სირთულეზე და მისი გადაჭრის გზაზე უნდა გვემსჯელა, რეკომენდაციები უნდა შეგვემუშავებინა, მასწავლებელს განმსაზღვრელი შეფასება ობიექტურად როგორ დაეწერა. ფუნქციური წერის დავალების პირობა კი ასეთი იყო - პროექტის დაფინანსება უნდა გვეთხოვა დონორი ორგანიზაციისთვის გენდერული პრობლემების მოსაგვარებლად, რომელიც ციფრულ წიგნიერებაზე სტერეოტიპებს უკავშირდებოდა.

სამუშაო ფურცლიდან თავი რომ ავწიე, გამოცდის დასრულებამდე ორი წუთი იყო დარჩენილი. ჩემს სექტორში ყველა ფაცაფუცით წერდა, დიდმა ნაწილმა შავი ფურცლებზე ნამუშევრის პასუხების ფურცელში გადატანა ვერ მოასწრო.

საგამოცდო ცენტრი დავტოვე, ჩემთან ერთად გამოსული მასწავლებლები, ყველა, დროის სიმცირეზე საუბრობდა. ტესტზე მუშაობა მართლაც ძალიან საინტერესო იყო, თუმცა ერთი საათით მეტ დროს ვისურვებდი. ველოდები პასუხებს და დადებით შედეგს, თუ არა და მასწავლებელი ხომ სწავლისთვისაა დაბადებული?! შემდეგ წელს უკეთ მომზადებული შევხვდები. წარმატებებს ვუსურვებ ჩემს კოლეგებს პროფესიულ და კარიერულ წინსვლაში.


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

ახალი სახელმძღვანელოების გრიფირების გამოცხადების ვადა ცნობილია

თბილისის საბავშვო ბაღებში რეგისტრაცია 7 ივლისიდან დაიწყება - ვადები და ინსტრუქცია

„საქვეყნო მნიშვნელობის ოჯახები“ ზრდიან სახელმწიფოებრივ განვითარებაზე ორიენტირებულ შვილებს“...

რა უნდა იცოდეთ, რომ მაღლი ქულა მიიღოთ ინგლისურის გამოცდაში - მნიშვნელოვანი რჩევები, სიტყვებისა და დამხმარე სიტყვების ჩასმის დავალების კარგად შესასრულებლად

თითოეულ ბაღში აღსაზრდელთა სწრებადობა და თანამშრომელთა გამოცხადება დროის კონკრეტულ მონაკვეთში ციფრული მატარებლებით გადამოწმდება

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები

მოსწავლეები დაინტერესდნენ კანიონებით, ჩანჩქერებით, მოეწონათ ნავებით გასეირნება

საინტერესო

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

ჯოზეფი იცნობს ბერძნულ ანბანს და ამჟამად, სწავლობს მორზეს კოდს და პერიოდულ სისტემას

სიახლეები
საზოგადოება