მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მოსწავლეთა შეფასება მასწავლებლის სუბიექტური დამოკიდებულებიდან გამომდინარე არ ხდება. პედაგოგები შეფასების რუბრიკებს იყენებენ, რომლის მიხედვითაც მარტივია დადგენა, რა ცოდნას ფლობს მოსწავლე, რამდენად კარგად აქვს შესრულებული დავალება და ა.შ.
რუბრიკის ძირითადი ტიპებია ანალიტიკური და ჰოლისტური. რა განსხვავებაა მათ შორის? რომელი რუბრიკის გამოყენება აძლევს პედაგოგს უფრო მეტ ინფორმაციას მოსწავლეზე? რა დადებითი და უარყოფითი მხარე აქვს თითოეულ რუბრიკას? რომელი რუბრიკა დაეხმარება მასწავლებელს განმსაზღვრელი შეფასების დაწერაში? მოდით, შევადაროთ:
ანალიტიკურ რუბრიკაში შეფასების კრიტერიუმები წარმოდგენილია ცალ-ცალკე, მიღწევის დონეები აღწერილია თითოეული მათგანისათვის, ასევე ცალ-ცალკე. გარდა ამისა, თითოეული კრიტერიუმი ფასდება დამოუკიდებლად, შესაბამისი მიღწევის დონეების მიხედვით.
ჰოლისტურ რუბრიკაში შეფასების კრიტერიუმები წარმოდგენილია ერთად, მიღწევის დონეები კი მოცემულია ამ ერთობლიობისთვის, ფასდება ყველა კრიტერიუმი ერთიანად, წარმოდგენილი შეფასების დონეების მიხედვით.
ანალიტიკური რუბრიკის დადებითი მხარეები:
გვაწვდის დეტალურ ინფორმაციას შესასრულებელი დავალების შესახებ, რაც:
ანალიტიკური რუბრიკის უარყოფით მხარედ კი შეიძლება ჩაითვალოს ის, რომ:
ჰოლისტური რუბრიკის დადებითი მხარეები:
ჰოლისტური რუბრიკის უარყოფით მხარედ კი შეიძლება მივიჩნიოთ ის, რომ:
მასწავლებლებმა თავად უნდა გადაწყვიტონ, რომელი რუბრიკის შექმნაა უმჯობესი ამა თუ იმ დავალებისთვის. ამასთან, პედაგოგმა მოსწავლეებს შეფასების კრიტერიუმები ყოველთვის წინასწარ, დავალების შესრულებამდე უნდა გააცნოს.
მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
„მადლობა განათლებაში შეტანილი წვლილისთვის“... - izrune.ge-ს მნიშვნელობაზე ღონისძიების სტუმრები საუბრობენ
სოციალურ საწარმოში სხვადასხვა ასაკისა და შესაძლებლობის მქონე ადამიანები ერთად სწავლობენ მცენარეების დარგვას
„სასწავლო წლის ბოლოს ისევ და ისევ მოსწავლეები იცინიან“
„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს
„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“
„სასიხარულოა, რომ ჩვენი სკოლის მოსწავლეებმა მიაღწიეს სპორტულ წარმატებებს: განსაკუთრებული მადლობა მწვრთნელს, შახინ ბახტიაროვს“
სცენების სანახაობრივ მხარეს აძლიერებდა საგანგებოდ შერჩეული მუსიკა, კოსტიუმი და მოსწავლეთა ხელით შექმნილი რესურსები
თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება
პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს