სიახლეები
სიახლეები

რომელი რუბრიკა დაეხმარება მასწავლებელს განმსაზღვრელი შეფასების დაწერაში? - ანალიტიკური და ჰოლისტური რუბრიკის დადებითი და უარყოფითი მხარეები
28-05-2022
-
+


მოსწავლეთა შეფასება მასწავლებლის სუბიექტური დამოკიდებულებიდან გამომდინარე არ ხდება. პედაგოგები შეფასების რუბრიკებს იყენებენ, რომლის მიხედვითაც მარტივია დადგენა, რა ცოდნას ფლობს მოსწავლე, რამდენად კარგად აქვს შესრულებული დავალება და ა.შ.

რუბრიკის ძირითადი ტიპებია ანალიტიკური და ჰოლისტური. რა განსხვავებაა მათ შორის? რომელი რუბრიკის გამოყენება აძლევს პედაგოგს უფრო მეტ ინფორმაციას მოსწავლეზე? რა დადებითი და უარყოფითი მხარე აქვს თითოეულ რუბრიკას? რომელი რუბრიკა დაეხმარება მასწავლებელს განმსაზღვრელი შეფასების დაწერაში? მოდით, შევადაროთ:

ანალიტიკურ რუბრიკაში შეფასების კრიტერიუმები წარმოდგენილია ცალ-ცალკე, მიღწევის დონეები აღწერილია თითოეული მათგანისათვის, ასევე ცალ-ცალკე. გარდა ამისა, თითოეული კრიტერიუმი  ფასდება დამოუკიდებლად, შესაბამისი მიღწევის დონეების მიხედვით.

ჰოლისტურ რუბრიკაში შეფასების კრიტერიუმები წარმოდგენილია ერთად, მიღწევის დონეები კი მოცემულია ამ ერთობლიობისთვის, ფასდება ყველა კრიტერიუმი ერთიანად, წარმოდგენილი შეფასების დონეების მიხედვით.

ანალიტიკური რუბრიკის დადებითი მხარეები:

გვაწვდის დეტალურ ინფორმაციას შესასრულებელი დავალების შესახებ, რაც:

  • მასწავლებელს უადვილებს შეფასების პროცესს;
  • მოსწავლეებს უადვილებს იმის აღქმას, რა და როგორ უნდა შეასრულონ;
  • ასრულებს განმავითარებელი შეფასების მძლავრი იარაღის როლს;
  • ის განმსაზღვრელი შეფასებისთვისაც კარგი ინსტრუმენტია;
  • ამცირებს სუბიექტურობის ფაქტორს შეფასების პროცესში.

ანალიტიკური რუბრიკის უარყოფით მხარედ კი შეიძლება ჩაითვალოს ის, რომ:

  • მის შექმნას სჭირდება ბევრი დრო;
  • სჭირდება გამოცდილება: კრიტერიუმები და აღწერილობები;
  • ვრცელია და მოსწავლეებმა შეიძლება დაიზარონ მისი გულდასმით წაკითხვა.

ჰოლისტური რუბრიკის დადებითი მხარეები:

  • ადვილად შესადგენია
  • მის შექმნას სჭირდება ცოტა დრო
  • მოსწავლეები თავადაც შეძლებენ მის შედგენას და გამოყენებას.

ჰოლისტური რუბრიკის უარყოფით მხარედ კი შეიძლება მივიჩნიოთ ის, რომ:

  • მოსწავლისთვის და მასწავლებლისთვის ნაკლებ ინფორმაციულია;
  • განმავითარებელი შეფასების მიზნებისთვის ნაკლებ ეფექტურია.

მასწავლებლებმა თავად უნდა გადაწყვიტონ, რომელი რუბრიკის შექმნაა უმჯობესი ამა თუ იმ დავალებისთვის. ამასთან, პედაგოგმა მოსწავლეებს შეფასების კრიტერიუმები ყოველთვის წინასწარ, დავალების შესრულებამდე უნდა გააცნოს.


კომენტარები


ეტალონი
კონკურსის პირველი და მეორე ეტაპები ტესტირების სპეციალური პორტალის საშუალებით გაიმართა
24 ივნისს „ეტალონის“ სამტრედიის დისტანციური კონკურსის ფარგლებში 2022 წლის „სამტრედიის ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა
გთავაზობთ კონკურსის მეორე ეტაპის ყველაზე მაღალქულიან მონაწილეთა რეიტინგს
სიახლეები
რამდენ აპლიკანტს გაუორმაგდება საგამოცდო დრო - სია
კონკურსის პირველი და მეორე ეტაპები ტესტირების სპეციალური პორტალის საშუალებით გაიმართა
სკოლები ახალ კადრებს ეძებენ - 64 ვაკანსია 2 დღეში
სექტემბრისთვის ჯამში 4 მილიონამდე  ახალი სახელმძღვანელო კომპლექტი დაიბეჭდება და დარიგდება
პიროვნება
სკოლები
დავით ჩიხრაძის  ხელმძღვანელობით მოსწავლეები წმინდა ნიკოლოზის სახელობის დიდებულ ნიკორწმინდის ტაძარს ეწვივნენ
ნინოწმინდის მერიის ორგანიზებით მეორე ტურში გამარჯვებული მოსწავლეები ორდღიანი ექსკურსიით სიღნაღს ეწვივნენ
ღონისძიებაზე მეოთხეკლასელებმა საპატიო სტუმარს - საბავშვო მწერალ თამარ ადამიას უმასპინძლეს
სკოლას წარმატებული მოსწავლეები ჰყავს, თუმცა კონკურსში უმაღლესი ქულა მე-9 კლასის მოსწავლემ, ანასტასია წოწორიამ დაიმსახურა
საინტერესო
რატომ არიან მასწავლებლები ყოველთვის დაღლილები - კვლევის შედეგი და რჩევები
„ამ მადლიან მადლისთვის გმადლობთ, მასწავლებელო!“ - ამ ლექსებით მეოთხეკლასელები პირველ მასწავლებელს დაემშვიდობებიან
ხანგრძლივი საზაფხულო არდადეგები მოსწავლეთა ფსიქიკაზე ცუდ გავლენას ახდენს
უსამართლობა ხომ არ არის მოსწავლეთა ბედნიერებასა და უბედურებაზე პასუხისმგებლობა მთლიანად მასწავლებლებს დავაკისროთ?
სიახლეები
საზოგადოება