სიახლეები
საინტერესო

რამდენი დრო უნდა დაუთმოს მოსწავლემ საშინაო დავალებას და რამდენად საჭიროა ის? - კვლევის შედეგები
11-03-2022
-
+


როცა ბავშვი ხარ საშინაო დავალებისადმი დამოკიდებულება თითქმის ყოველთვის, ერთნაირია - ის არის ყველაზე ცუდი რაც შენს ცხოვრებაშია. მაგრამ, როდესაც საქმე პედაგოგებამდე და მშობლებამდე მიდის დამოკიდებულება იცვლება, წერს Popular Science.

გამოცემა კვლევებზე დაყრდნობით გვიყვება შესაძლებელია თუ არა საშინაო დავალებას ნეგატიური გავლენა ჰქონდეს ბავშვზე? რამდენი დრო უნდა დაუთმოს მოსწავლემ საშინაო დავალებას? და გვაქცევს თუ არა ის უფრო ჭკვიანად?

რამდენი დრო მიაქვს საშინაო დავალებას?

2019 წელს ჩატარებულმა Pew-ის კვლევამ აჩვენა, რომ მოზარდები დღეს გაცილებით მეტ დროს უთმობენ საშინაო დავალების შესრულებას, ვიდრე წარსულში - დღეში საშუალოდ ერთ საათს, 10 წლის წინანდელ 44 წუთთან, 1990-იანი წლების შუა პერიოდის 30 წუთთან შედარებით.

თუმცა, სხვა კვლევების მონაცემები განსხვავდება და ამტკიცებს, რომ სამუშაო დავალების მოცულობის გაზრდა პირველ რიგში დაბალი კლასების მოსწავლეებზე აისახება. მაგრამ აღსანიშნავია, რომ ეს არგუმენტები ათ წელზე მეტი ხნის მონაცემებს ეყრდნობა. 

რამდენი დრო უნდა დაუთმოს მოსწავლემ საშინაო დავალებას? 

ბევრი სკოლა ემპირიულ წესს მისდევს. მისი არსი მდგომარეობს შემდეგში -  მოსწავლეებმა უნდა შეასრულონ საშინაო დავალება 10 წუთში. ყოველ შემდეგ კლასში გადასვლასთან ერთად კი ეს დრო უნდა გაიზარდოს. 

შედეგად, პირველკლასელები საშინაო დავალებას სულ რაღაც 10 წუთში შესრულებენ, უფროსკლასელები კი - მას დღეში 2-საათამდე დაუთმობენ. თუმცა, ამის მიუხედავად, კვლევები აჩვენებს, რომ დაწყებითი სკოლის მოსწავლეებს მაინც დიდი მოცულობის საშინაო დავალებას აძლევენ - ორ-სამჯერ მეტს.

გვაქცევს თუ არა საშინაო დავალება უფრო ჭკვიანად?

2000-იანი წლების შუა ხანებში, დიუკის უნივერსიტეტის მკვლევარმა, ჰარის კუპერმა საშინაო დავალების ეფექტურობის შესახებ დღემდე ერთ-ერთი ყველაზე სრულყოფილი კვლევა ჩაატარა.

ანალიზის მიზანი იყო გამოეკვლია საშინაო დავალებასა და მიღწევას შორის სავარაუდო კორელაცია.

„დამაჯერებელი კავშირი საშინაო დავალებასა და აკადემიურ მოსწრებას, ასევე საბოლოო შედეგს (ნიშანს) შორის არ მოიძებნა“,- განმარტა კუპერმა. 

კვლევა ასევე ამტკიცებს, რომ ეს კორელაცია იზრდება მე-7 კლასის შემდეგ, მაგრამ ეს არ არის მიზეზ-შედეგობრივი კავშირი. 

„აღსანიშნავია, რომ ეს კორელაციები უფროსკლასელებთან გამოწვეულია არა მხოლოდ იმით, რომ საშინაო დავალება ეხმარება აკადემიურ მოსწრებას, არამედ იმითაც, რომ უფრო მაღალი მიღწევების მქონე ბავშვები მეტ საშინაო დავალებას ასრულებენ“,- დასძენს კუპერი. 

2012 წლის კვლევამ მე-10 კლასის 18 000-ზე მეტი მოსწავლე შეისწავლა და გაკეთდა დასკვნა, რომ საშინაო დავალების მოცულობის გაზრდა შესაძლოა იყოს დიდი მოცულობის შესასწავლი მასალის შედეგი, რომლის ახსნასაც პედაგოგები სასწავლო დროის სიმცირის გამო ვერ ასწრებენ. 

„მასალის დიდი მოცულობა ჩვეულებრივ დიდი რაოდენობის საშინაო დავალებას იწვევს. როდესაც მოსწავლეები დიდ დროს უთმობენ საკითხებს, რომელთა გაგება მარტივი არ არის ან მასწავლებლის მხრიდან ახსნას ითხოვენ, ისინი უფრო იბნევიან“,-ხაზგასმით აღნიშნავს კუპერი. 

შეიძლება თუ არა საშინაო დავალებას ჰქონდეს ნეგატიური შედეგი?

როგორც ზოგიერთი კვლევა აჩვენებს, საშინაო დავალებამ შეიძლება შეაფერხოს აკადემიური მოსწრება და, ზოგიერთ შემთხვევაში, საზიანოც კი იყოს ჯანმრთელობისთვის.

2013 წლის კვლევაში 4 317 მოსწავლე მონაწილეობდა. შედეგებმა აჩვენა, რომ მოზარდები, რომლებიც საშინაო დავალებას უფრო მეტ დროს უთმობდნენ განიცდიდნენ სტრესს და აწუხებდათ ფიზიკური ჯანმრთელობის პრობლემები.


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

ვაჟა-ფშაველას ლექსი და გურამ რჩეულიშვილი - ქართული ენისა და ლიტერატურის გამოცდიდან პირველი აბიტურიენტები გამოვიდნენ

სოციალურ საწარმოში მეორადი ქაღალდი გარდაიქმნება ხელნაკეთ, სასარგებლო პროდუქტად

ქართული ენისა და ლიტერატურის გამოცდას აბიტურიენტები 3 და 4 ივლისს ჩაატარებენ

ლევან ღირსიაშვილი წინა წლებში იყო ეროვნული უსაფრთხოების საბჭოს აპარატის ხელმძღვანელი, სახელმწიფო უსაფრთხოებისა და კრიზისების მართვის საბჭოს მდივნის მოადგილე

ილია ჭავჭავაძე და გივი გეგეჭკორი ქართულის გამოცდის მეორე სესიაზე

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები
საინტერესო

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

ჯოზეფი იცნობს ბერძნულ ანბანს და ამჟამად, სწავლობს მორზეს კოდს და პერიოდულ სისტემას

სიახლეები
საზოგადოება