სიახლეები
სიახლეები

„გამოიკვლიეთ, რამდენი მენტორი თუ წამყვანი (უფროსიც) გაკვეთილს ვერ ატარებს - ელემენტარული დისციპლინა არ აქვს კლასში?!“
28-12-2021
-
+


განათლების სამინისტროს გადაწყვეტილებამ, პრაქტიკოსი მასწავლებლებისთვის სკოლაში დარჩენის კიდევ ერთი შანსი მიეცათ, პედაგოგიურ საზოგადოებაში არაერთგვაროვანი დამოკიდებულება წარმოშვა - ზოგი სოლიდარობას უცხადებს კოლეგებს, ზოგი კი მიიჩნევს, რომ პრაქტიკოსებისთვის უფროსის სტატუსის მინიჭების პარალელურად, უფროსებს წამყვანობა, წამყვანებს კი მენტორობა უნდა მიენიჭოთ. თუმცა ეს ცალკე საუბრის თემაა, სამინისტროს გადაწყვეტილება კი დაახლოებით 700 პრაქტიკოსს აძლევს სკოლაში დარჩენის შესაძლებლობას; რაც შეეხება დანარჩენ მასწავლებლებს, რომლებმაც გამოცხადებული კრიტერიუმები ვერ დააკმაყოფილეს, მათ ადგილზე სკოლებმა ვაკანსიები უნდა გამოაცხადონ. სწორედ ამ ფაქტს ეხმაურება სკოლის ლიდერთა ასოციაციის ხელმძღვანელი ელზა ბადაშვილი და მის პოსტს etaloni.ge უცვლელად გთავაზობთ:

„განათლებისა და მეცნიერების სამინისტრო - ჯერ გამოიკვლიეთ, რა კვალიფიკაციის მასწავლებლები მუშაობენ სკოლაში... გაეცით პასუხი კითხვას - რატომ გახდა საჭირო, მიგეცათ უფლება ქიმიის მასწავლებლისთვის,  ესწავლებინა ფიზიკა, ან გეოგრაფიის მასწავლებელს ესწავლებინა ისტორია? - იმიტომ ხომ არა, რომ კადრების ნაკლებობა გვაქვს? ასევე გამოიკვლიეთ, რამდენი მენტორი თუ წამყვანი (უფროსიც) გაკვეთილს ვერ ატარებს? ელემენტარული დისციპლინა არ აქვს კლასში? ასევე მოსაკვლევია, რამდენი მასწავლებელი იყენებს პრაქტიკაში მაგ. პროფესიული უნარების ჩაბარებისას მიღებულ ცოდნას? რამდენს ახსოვს ის თეორიები და პრინციპები? და ამის შემდეგ მიიღეთ მასწავლებლების სახლში გაშვების გადაწყვეტილება! მასწავლებელთა ამ სქემებმა და ტრენინგებმა მიგვიყვანა კატასტროფამდე! შეჩერდით! შეჩერდით! შეხედეთ რეალობას თვალებში! დავსხდეთ ერთად სხვადასხვა პოზიციის მქონე სასკოლო განათლების მცოდნეები და იქნებ მოვიფიქროთ,  როგორ გადავარჩინოთ საჯარო სკოლა! მაგ. სახელძღვანელო უნდა იყოს მოსწავლე-მასწავლებლისთვის სწავლების ძირთადი საშუალება! ეს უნდა აღიაროთ! და ამ მიმართულებით დაგეგმოთ აქტივობები! უნდა შემცირდეს და გამარტივდეს საგნობრივ დისციპლინებში პროგრამები... მესამე საფეხური უნდა იყოს პროფილური... აუცილებლად საშუალო საფეხურზე მიღება უნდა ხორციელდებოდეს მისაღები გამოცდების შედეგებით. აუცილებელია პროფესიული სასწავლებლების განვითარება... პროფესიული სასწავლებლის დიპლომს უნდა ჰქონდეს საშუალო განათლების ატესტატის ძალაც.


კომენტარები


ეტალონი
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ახალქალაქის 44 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
2024 წლის „ახალქალაქის ეტალონი გუნდის“ წოდებისთვის ერთმანეთს 47 გუნდი ეჯიბრება
გამარჯვებისთვის ერთმანეთს დმანისის 11 სკოლის 55 მოსწავლე ეჯიბრება
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი დმანისს სტუმრობდა
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მე-6 და მე-7 კლასელებით დაკომპლექტებული გუნდები ეჯიბრებოდნენ
სიახლეები
თუ ეჭვი გაქვთ, რომ ბაღში ბავშვზე ძალადობენ - რეაგირების დოკუმენტი შემუშავდა
„ინკლუზიური სისტემები, სერვისები და პრაქტიკები თითოეული ბავშვისთვის” - ინფორმაცია სპეციალისტებისთვის და სხვა დაინტერესებული პირებისთვის
ვის ეხება ტესტირება - შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრი ინფორმაციას ავრცელებს
რა შემთხვევაში ვერ აირჩევთ საგანმანათლებლო პროგრამას და სად უნდა მოძებნოთ კოდი
დიფერენციაციის თეორიის საკლასო ოთახში რეალიზება მასწავლებლისთვის მნიშვნელოვანი გამოწვევაა 
პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები
აღსანიშნავია, რომ სკოლაში თითოეული მოსწავლის ინტერესებზე მორგებული გარემოა შექმნილი
ბოლოს, გამარჯვებულებს სერტიფიკატები გადაეცათ
ევროპის ახალგაზრდული პარლამენტი არის პლატფორმა, რომელიც აერთიანებს ახალგაზრდებს მთელი ევროპიდან
საინტერესო
დიფერენციაციის თეორიის საკლასო ოთახში რეალიზება მასწავლებლისთვის მნიშვნელოვანი გამოწვევაა 
უნდა დაეხმაროს თუ არა მასწავლებელი, მოსწავლეს აღმოაჩინოს აფანტაზია საკუთარ თავში?
მასწავლებლების ემოციები ხშირად მოსწავლეებზეა დამოკიდებული. მაგალითად, პედაგოგები, რომლებიც თავიანთი მოსწავლეებით ამაყობენ, შეიძლება მეტად თავდაჯერებულები, აჟიტირებულები, აქტიურები იყვნენ
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ახალქალაქის 44 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
2024 წლის „ახალქალაქის ეტალონი გუნდის“ წოდებისთვის ერთმანეთს 47 გუნდი ეჯიბრება
სიახლეები
საზოგადოება