მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის მიერ ორგანიზებული პროექტი „რეგიონული სასწავლო ტური სპეციალურ მასწავლებელთათვის“ 13 მაისს დაიწყო და 17 მაისის ჩათვლით გაგრძელდა.
საქართველოს სხვადასხვა რეგიონიდან, შერჩეული 30 სპეციალური მასწავლებლიდან, თბილისის N108-ე სკოლაში 3 სპეციალური მასწავლებელი გადამზადდა, რომლებიც წარმოადგენენ შემდეგ რეგიონებს: სამეგრელო (2 მასწავლებელი), სვანეთი (1 მასწავლებელი).
სტუმრებს სუპერვიზიას უწევდა N108-ე სკოლის სპეციალური მასწავლებელი - სოფიკო ცირგაია, რომელთან ერთადაც, პირველ დღეს განიხილეს შემდეგი თემები:
- ინკლუზიური განათლების ფილოსოფია;
- ტერმინოლოგია ;
- სწავლების მოდელები;
- გარემოს ადაპტირება ;
- სსსმ მოსწავლის შეფასების პროცედურები ;
- სპეციალური მასწავლების სტანდარტი : ფუნქცია - მოვალეობანი;
- სსსმ მოსწავლის პორტფოლიო და მასში შემავალი დოკუმენტაცია;
- ინდივიდუალური ტრანზიციის გეგმა.
მეორე დღეს :
- რესურს ოთახის მნიშვნელობა, ფუნქცია და მისი გამოყენება;
- სსსმ მოსწავლის პორტფოლიო და მასში შემავალი დოკუმენტაცია;
- ინდივიდუალური ტრანზიციის გეგმა;
- ინტერვიუების ტექნიკები;
- პედაგოგიური შეფასება და მისი კომპონენტები.
გაეცნენ რთული ქცევის მართვის გეგმას, შეისწავლეს როგორ ხდება ფონური და სამიზნე დაკვირვება, როგორ იზომება სიხშირე და ხანგრძლივობა და შეისწავლეს, როგორ უნდა ასახონ შესაბამის დოკუმენტში;
გაეცნენ კონკრეტული მოსწავლის პორტფოლიოს და მასში შემავალ დოკუმენტაციას;
მესამე დღეს:
მონაწილეები გაეცნენ განათლების ეროვნულ მიზნებს;
გაიაზრეს ეროვნული სასწავლო გეგმის არსი და მიზანი; იმსჯელეს, რაში გვეხმარება მისი გამოყენება;
შეისწავლეს გუნდური მუშაობის და ინდივიდუალური გეგმის შედგენის პრინციპები;
ინფორმირდნენ და შეისწავლეს ადაპტაციის სახეები: აკომოდაცია,მოდიფიკაცია, ალტერნატიული სასწავლო გეგმა; შეისწავლეს როგორი უნდა იყოს გრძელვადიანი და მოკლევიადიანი მიზანები; როგორ უნდა განისაზღვროს აქტივობა.
მეოთხე დღეს:
მონაწილეებმა სუპერვიზორის დახმარებით შეადგინეს ინდივიდუალური სასწავლო გეგმები.
შეისწავლეს ადაპტირებული გაკვეთილის გეგმის წერის პრინციპები. დააკვირდნენ საგაკვეთილო პროცესს და შემდეგ განიხილეს გაკვეთილის ფაზები, აქტივობები; მასწავლებლის როლი; სსსმ მოსწავლის ინტეგრირება.]
მეხუთე დღეს:
მონაწილეებმა იხილეს როგორ უნდა წარიმართოს მუშაობა, რესურს ოთახში, სსსმ მოსწავლესთან, მულტიმოდალური მეთოდით;
გაეცნენ სსსმ მოსწავლის ინტერვენციის გეგმას;
ისაუბრეს ნოზოლოგიების შესახებ და უკუკავშირის მეშვეობით შეაჯამეს განვლილი 5 დღე. აღნიშნეს, თუ რას დაგეგმავენ და განახორციელებენ სკოლებში დაბრუნებისთანავე, მიღებული ცოდნისა და უანრ-ჩვევების გაზიარების შედეგად.
„მოსწავლე რომ ვიყავი განსაკუთრებით მაინტერესებდა ისტორია“