| მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |

მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების ეროვნული ცენტრის მიერ ორგანიზებული პროექტი „რეგიონული სასწავლო ტური სპეციალურ მასწავლებელთათვის“ 13 მაისს დაიწყო და 17 მაისის ჩათვლით გაგრძელდა.
საქართველოს სხვადასხვა რეგიონიდან, შერჩეული 30 სპეციალური მასწავლებლიდან, თბილისის N108-ე სკოლაში 3 სპეციალური მასწავლებელი გადამზადდა, რომლებიც წარმოადგენენ შემდეგ რეგიონებს: სამეგრელო (2 მასწავლებელი), სვანეთი (1 მასწავლებელი).
სტუმრებს სუპერვიზიას უწევდა N108-ე სკოლის სპეციალური მასწავლებელი - სოფიკო ცირგაია, რომელთან ერთადაც, პირველ დღეს განიხილეს შემდეგი თემები:
- ინკლუზიური განათლების ფილოსოფია;
- ტერმინოლოგია ;
- სწავლების მოდელები;
- გარემოს ადაპტირება ;
- სსსმ მოსწავლის შეფასების პროცედურები ;
- სპეციალური მასწავლების სტანდარტი : ფუნქცია - მოვალეობანი;
- სსსმ მოსწავლის პორტფოლიო და მასში შემავალი დოკუმენტაცია;
- ინდივიდუალური ტრანზიციის გეგმა.
მეორე დღეს :
- რესურს ოთახის მნიშვნელობა, ფუნქცია და მისი გამოყენება;
- სსსმ მოსწავლის პორტფოლიო და მასში შემავალი დოკუმენტაცია;
- ინდივიდუალური ტრანზიციის გეგმა;
- ინტერვიუების ტექნიკები;
- პედაგოგიური შეფასება და მისი კომპონენტები.
გაეცნენ რთული ქცევის მართვის გეგმას, შეისწავლეს როგორ ხდება ფონური და სამიზნე დაკვირვება, როგორ იზომება სიხშირე და ხანგრძლივობა და შეისწავლეს, როგორ უნდა ასახონ შესაბამის დოკუმენტში;
გაეცნენ კონკრეტული მოსწავლის პორტფოლიოს და მასში შემავალ დოკუმენტაციას;
მესამე დღეს:
მონაწილეები გაეცნენ განათლების ეროვნულ მიზნებს;
გაიაზრეს ეროვნული სასწავლო გეგმის არსი და მიზანი; იმსჯელეს, რაში გვეხმარება მისი გამოყენება;
შეისწავლეს გუნდური მუშაობის და ინდივიდუალური გეგმის შედგენის პრინციპები;
ინფორმირდნენ და შეისწავლეს ადაპტაციის სახეები: აკომოდაცია,მოდიფიკაცია, ალტერნატიული სასწავლო გეგმა; შეისწავლეს როგორი უნდა იყოს გრძელვადიანი და მოკლევიადიანი მიზანები; როგორ უნდა განისაზღვროს აქტივობა.
მეოთხე დღეს:
მონაწილეებმა სუპერვიზორის დახმარებით შეადგინეს ინდივიდუალური სასწავლო გეგმები.
შეისწავლეს ადაპტირებული გაკვეთილის გეგმის წერის პრინციპები. დააკვირდნენ საგაკვეთილო პროცესს და შემდეგ განიხილეს გაკვეთილის ფაზები, აქტივობები; მასწავლებლის როლი; სსსმ მოსწავლის ინტეგრირება.]
მეხუთე დღეს:
მონაწილეებმა იხილეს როგორ უნდა წარიმართოს მუშაობა, რესურს ოთახში, სსსმ მოსწავლესთან, მულტიმოდალური მეთოდით;
გაეცნენ სსსმ მოსწავლის ინტერვენციის გეგმას;
ისაუბრეს ნოზოლოგიების შესახებ და უკუკავშირის მეშვეობით შეაჯამეს განვლილი 5 დღე. აღნიშნეს, თუ რას დაგეგმავენ და განახორციელებენ სკოლებში დაბრუნებისთანავე, მიღებული ცოდნისა და უანრ-ჩვევების გაზიარების შედეგად.
ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
ავტორიზაციის ვადებს ცვლილებები შეეხება - დეტალები
მუნის მკურნალობასა და სკოლების/ბაღების დეზინფექცირების შესახებ ინფექციონისტი მაია ბუწაშვილი დეტალურ ინფორმაციას ავრცელებს
ეკრძალებათ თუ არა მოქმედ მასწავლებლებს რეპეტიტორობა კანონში ცვლილებების გამო - სამინიტროს განმარტება
ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას
„ხელმძღვანელმა ყველა ახალ, კარგ წამოწყებას, მასწავლებლისგან იქნება ის თუ მოსწავლისგან, მხარი უნდა დაუჭიროს“...
მოსწავლეთა თვითმმართველობა არის მოსწავლეთა არჩევითი ორგანო, რომელიც წარმოადგენს სკოლის სტრუქტურულ ერთეულს