მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
დაწყებითი კლასის მოსწავლეები ჯერ კიდევ გადიან ადაპტაციას სასკოლო ცხოვრებაში, ერგებიან გარემოს და უჭირთ უარი თქვან თამაშზე, სწორედ ამიტომაა, რომ მათთან კარგად მუშაობს მეთოდი: სწავლა თამაშით. რაც შეეხება დაწყებით კლასში, ენის შემსწავლელ გაკვეთილებს, ის უნდა იყოს სახალისო, ინტერაქტიული და გამორჩეული, რათა ბავშვებს ყურადღება არ გაეფანტოთ და ენების სწავლა მათთვის საინტერესო გახდეს.
გაგიზიარებთ, რამდენიმე რეკომენდაციასა და თამაშს, რომ გაკვეთილები იყოს მეტად ეფექტური:
რეკომენდაციები:
1. ინტერაქტიულობა – ჩართეთ საგაკვეთილო პროცესში დინამიკური აქტივობები, თუნდაც სიმღერა და ვიზუალური მასალა, რაც ბავშვს გაკვეთილზე მეტი ჩართულობის საშუალებას მისცემს.
2. მარტივი სიტყვები და ფრაზები – თავიდანვე რთული კონსტრუქციების ნაცვლად, დაიწყეთ მარტივი სიტყვებითა და ყოველდღიური ფრაზებით.
3. სურათების გამოყენება – ახალი სიტყვების სწავლებისთვის გამოიყენეთ მარტივი სურათები, რაც ბავშვებს დაეხმარება ასოცირების გზით დაიმახსოვრონ სიტყვები.
4. რიტმი და რითმული ტექსტები – ბავშვებს მარტივად ითვისებენ რითმულ ტექსტებს და სიმღერებს, ამიტომ ენის შესწავლის პროცესში გამოიყენეთ პოეზია და სიმღერები.
თამაშები:
1. „სურათების ძიება“ – ამ თამაშში მასწავლებელმა უნდა აჩვენოს სურათები სხვადასხვა ნივთის ან ცხოველის გამოსახულებით, ხოლო ბავშვებმა უნდა დაასახელონ ან მიაგნონ შესაბამის სიტყვებს. ეს ხერხი მათ ასოცირების გზით მახსოვრებას გაამარტივებს.
2. „შეგროვებული სიტყვები“– მასწავლებელი ბარათებზე სხვადასხვა სიტყვას წერს და ამ ბარათებს ბავშვებს ურიგებს. ბავშვებმა უნდა დააწყონ სიტყვები სწორ თანმიმდევრობით და მიიღონ მარტივი წინადადებები.
3. „მიმიკური თამაში“ – ეს არის თამაში, რომელშიც ბავშვებს ეძლევათ დავალება, რომ სიტყვების გარეშე გამოხატონ რაიმე ემოცია ან მოქმედება, ხოლო დანარჩენებმა უნდა გამოიცნონ ეს სიტყვა. ეს მათ ეხმარება სიტყვებთან და გრძნობებთან შესაბამისობის დამყარებაში.
4. „ფერი და საგანი“ – მასწავლებელი ეუბნება ბავშვს კონკრეტულ ფერს ან საგანს (მაგ., „წითელი ვაშლი“), ხოლო ბავშვებმა უნდა მოძებნონ ეს ნივთი ოთახში ან აჩვენონ სურათი.
5. „სიმღერები და რითმები“ – დაწერეთ მარტივი სიმღერა ან ლექსი სიტყვების დასამახსოვრებლად და იმღერეთ ბავშვებთან ერთად. ეს მეთოდი განსაკუთრებით ეფექტურია ახალი ლექსიკის დასამახსოვრებლად.
ზემოთ აღნიშნული აქტივობები ეხმარება ბავშვებს უცხო ენაში ჩართვას, ხოლო ინტერაქტიულობა მათთვის ენაში სწრაფად და ბუნებრივად ჩართვის საშუალებას იძლევა.
მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
ყველა დაგეგმილი გამოცდა გადაიდო - ისრაელსა და ირანში დაიკეტა სკოლები, ბაღები და უნივერისტეტები
წალკის N2 და ოპტიმიზაციის შედეგად შეერთებულ ტბეთის სკოლაში სასწავლო წლის დასრულებას დასკვნითი ღონისძიება მიეძღვნა
„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“
რატომ არის მნიშვნელოვანი დამოუკიდებელი სწავლა?
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება