TOP ნიუსი
სიახლეები
სკოლები

საქართველოს საპატრიარქოს წმინდა ნინოს სახელობის მართლმადიდებლური სკოლის მოსწავლეებმა ნოდარ დუმბაძის „ხაზარულას“ მიხედვით, კომიქსები შექმნეს
29-10-2024
-
+


საქართველოს საპატრიარქოს წმინდა ნინოს სახელობის მართლმადიდებლური სკოლის პედაგოგები მოსწავლეებს საფუძვლიან და სიღმისეულ განათლებას აძლევენ, მიზნის მისაღწევად კი არაერთ სტრატეგიასა თუ მეთოდს მიმართავენ. 

ახლახან, ინტერდისციპლინური აქტივობის ფარგლებში, ისტ-ის მასწავლებელმა, ნათელიკო ჩხაიძემ მე-6 კლასის მოსწავლეებს, ნოდარ დუმბაძის „ხაზარულას“ შესწავლის შემდეგ, არაჩვეულებრივი იდეა შესთავაზა, რადგან ტექსტი საკმაოდ ემოციური და ფილოსოფიურია, მოსწავლეებმა, აქტივობა კომიქსის ფორმატში, საინტერესო ვიზუალური ინტერპრეტაციით წარადგინეს. 

კომიქსების შექმნისას გამოჩნდა, რომ ბავშვებმა ტექსტი ღრმად გაიაზრეს, მასში აღწერილი მოვლენები, პერსონაჟები და თემები საინტერესო ვიზუალით წარმოაჩინეს.

მასწავლებელმა მოსწავლეებს მკაფიოდ და გასაგებად აუხსნა კომიქსის შემუშავების სპეციფიკა: 

1. სცენარის სტრუქტურირების თვალსაზრისით, თითოეული კომიქსის გვერდი მიუძღვნეს მოთხრობის სხვადასხვა ნაწილს (დასაწყისი, განვითარება, კონფლიქტი და ფინალი).

2. პერსონაჟების ვიზუალური იდენტობაც შესანიშნავად წარმოადგინეს: „ხაზარულასა“ და სხვა პერსონაჟების გარეგნული აღწერის საფუძველზე მოსწავლეებმა შექმნეს მეტყველი ილუსტრაციები.

3. თემების გააზრებისას, კომიქსები ფოკუსირდა მოთხრობის მთავარ საკითხებზე, როგორიცაა სიყვარული, ადამიანური სიკეთე და თანაგრძნობა.

4. ტექსტისა  და ვიზუალის ურთიერთმიმართებაში მნიშვნელოვნია, რომ ნარატივი ტექსტის სათქმელს სრულად ასახავს და ვიზუალთან ჰარმონიულადაა შერწყმული.

მასწავლებლის - ნათელიკო ჩხაიძის განმარტებით, ამგვარი აქტივობები არა მხოლოდ ტექსტის გააზრებასა და შემოქმედებითობის განვითარებას უწყობს ხელს, არამედ მოსწავლეები ინფორმატიკის გაკვეთილზეც იძენენ ცოდნას დიზაინის, გრაფიკული პროგრამებისა და გუნდური მუშაობის ირგვლივ.

საქართველოს საპატრიარქოს წმინდა ნინოს სახელობის მართლმადიდებლური სკოლის პედაგოგები მოსწავლეებს საფუძვლიან და სიღმისეულ განათლებას აძლევენ, მიზნის მისაღწევად კი არაერთ სტრატეგიასა თუ მეთოდს მიმართავენ. 

ახლახან, ინტერდისციპლინური აქტივობის ფარგლებში, ისტ-ის მასწავლებელმა, ნათელიკო ჩხაიძემ მე-6ბ კლასის მოსწავლეებს, ნოდარ დუმბაძის „ხაზარულას“ შესწავლის შემდეგ, არაჩვეულებრივი იდეა შესთავაზა, რადგან ტექსტი საკმაოდ ემოციური და ფილოსოფიურია, მოსწავლეებმა, აქტივობა  კომიქსის ფორმატში, საინტერესო ვიზუალური ინტერპრეტაციით წარადგინეს. 

კომიქსების შექმნისას გამოჩნდა, რომ ბავშვებმა ტექსტი ღრმად გაიაზრეს, მასში აღწერილი მოვლენები, პერსონაჟები და თემები საინტერესო ვიზუალით წარმოაჩინეს.

მასწავლებელმა მკაფიოდ და გასაგებად აუხსნა კომიქსის შემუშავების სპეციფიკა: 

1. სცენარის სტრუქტურირების თვალსაზრისით, თითოეული კომიქსის გვერდი მიუძღვნეს მოთხრობის სხვადასხვა ნაწილს (დასაწყისი, განვითარება, კონფლიქტი და ფინალი).

2. პერსონაჟების ვიზუალური იდენტობაც შესანიშნავად წარმოადგინეს: „ხაზარულასა“ და სხვა პერსონაჟების გარეგნული აღწერის საფუძველზე მოსწავლეებმა შექმნეს მეტყველი ილუსტრაციები.

3. თემების გააზრებისას, კომიქსები ფოკუსირდა მოთხრობის მთავარ საკითხებზე, როგორიცაა სიყვარული, ადამიანური სიკეთე და თანაგრძნობა.

4. ტექსტისა  და ვიზუალის ურთიერთმიმართებაში მნიშვნელოვნია, რომ ნარატივი ტექსტის სათქმელს სრულად ასახავს და ვიზუალთან ჰარმონიულადაა შერწყმული.

მასწავლებლის - ნათელიკო ჩხაიძის განმარტებით, ამგვარი აქტივობები არა მხოლოდ ტექსტის გააზრებასა და შემოქმედებითობის განვითარებას უწყობს ხელს, არამედ მოსწავლეები ინფორმატიკის გაკვეთილზეც იძენენ ცოდნას დიზაინის, გრაფიკული პროგრამებისა და გუნდური მუშაობის ირგვლივ.

იხილეთ ფოტოები:


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

400 ლარის სასურსათო პაკეტს 18 წლამდე ბავშვები მიიღებენ - დოკუმენტი

როდის გამოქვეყნდება იმ აბიტურიენტთა სია, რომლებმაც მოიპოვეს სწავლის გაგრძელების უფლება

განვითარებული კოგნიტური შესაძლებლობები, ემოციური არასტაბილურობა - მეცნიერებმა გაარკვიეს, როგორია მკარი დედების გავლენა ბავშვებზე 

რომელი საგნის შედეგები გამოქვეყნდება პირველი და როდემდე შეგიძლიათ შეცვალოთ საგანმანათლებლო პროგრამების ჩამონათვალი

ვალდებულება, რომელიც სკოლებმა სწავლის დაწყებიდან 10 დღეში უნდა შეასრულონ

 

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები

მცირეკონტიგენტიან სკოლაში თითოეული მოსწავლისთვის სწავლება ინდივიდუალურ მხარდაჭერასა და მომზადებაზეა ორიენტირებული

საინტერესო

განვითარებული კოგნიტური შესაძლებლობები, ემოციური არასტაბილურობა - მეცნიერებმა გაარკვიეს, როგორია მკარი დედების გავლენა ბავშვებზე 

ათასობით მასწავლებელი „ფსიქოლოგიური აშლილობის“ გამო შვებულებას იღებს - იაპონიაში პრობლემა წლიდან წლამდე იზრდება

 

შვებულება ათასობით მასწავლებლისთვის  - „ფსიქოლოგიურ აშლილობას“ პედაგოგები იაპონიაში უჩივიან

სიახლეები
საზოგადოება