სიახლეები
სიახლეები

„ბავშვს საგანი არ უნდა შეაჯავრო... ჩემთვის მასწავლებლობა არის სინდისი, ნამუსი და ეტალონი“... - შალვა ხუციშვილი, თბილისის N219 საჯარო სკოლის დირექტორი
13-08-2024
-
+


შალვა ხუციშვილი, თბილისის N219 საჯარო სკოლის დირექტორი, მათემატიკის მენტორი მასწავლებელი, ეროვნულ პრემიაზე გახლავთ წარდგენილი. საგანმანათლებლო სფეროში (აღარაფერს ვამბობთ მის მოსწავლეებზე) ბატონ შალვას განსაკუთრებული წარდგენა არ სჭირდება - ყველა იცნობს, როგორც მომავალი თაობების განათლების სადარაჯოზე მდგომ ღვაწლმოსილ პიროვნებას და თავად ამბობს, ჩემთვის, როგორც პედაგოგისთვის, ყველაზე დიდი ჯილდო ჩემო კოლეგებისა თუ მოსწავლეების სიყვარულიაო.

თბილისის N219 საჯარო სკოლის ხელმძღვანელს სამინისტრომ ერთგვარი „ვიდეო-პორტფოლიო“ მიუძღვნა, სადაც ბატონი შალვა საკუთარ სწავლების ფილოსოფიას გვიზიარებს:

„26 წელია ამ სკოლაში ვმუშაობ დირექტორად და მათემატიკის მასწავლებლად... ეს ძალიან საპასუხისმგებლოა, იმიტომ, რომ მოსწავლეების აღზრდასთან გაქვს საქმე - მოსწავლეები რომ აღზარდო, თავად უნდა იყო სათანადოდ მომზადებული“, - აცხადებს სკოლის ხელმძღვანელი და დასძენს, რომ სკოლა მისი ოჯახია: „ჩემთვის ეს არის დიდი ოჯახი... ბედნიერი მაშინ ხარ, როცა იცი, მიდიხარ იქ სადაც, გელოდებიან; აქ მელოდებიან ჩემი კოლეგები, მშობლები და მოსწავლეები“.

შალვა ხუციშვილი იმასაც გვიმხელს, თავიდან რომ ვიწყებდე ცხოვრებას კვლავ მასწავლებლობას ავრიჩევდი, რადგან ეს პროფესია ძალიან მიყვარსო:

„44-წლიანმა გამოცდილებამ ისე შემაყვარა ჩემი პროფესია, რომ ვფიქრობ, სწორად ამირჩევია მასწავლებლობა... ბავშვობაში ყველა საგანს ერთნაირად ვსწავლობდი, მაგრამ ფიზიკა-მათემატიკა უფრო მიყვარდა და ამან გადამაწყვეტინა, გავმხდარიყავი მათემატიკის მასწავლებელი“, - აცხადებს თითოეული მოსწავლისთვის მართლაც საყვარელი პედაგოგი და განმარტავს, რომ მისთვის მასწავლებლობა ნიშნავს „სინდისს, ნამუსს და ეტალონს“.

„ჩემთვის მასწავლებლობა ნიშნავს სინდისს, ნამუსს და ეტალონს... პედაგოგი სულიერად უნდა ჩაწვდეს მოსწავლეს, უნდა ასწავლოს მეგობრობა, სიყვარული, „ბოდიში“ „ნახვამდის“... უნდა ენდობოდეს, თან უნდა აკონტროლებდეს... მე მჯერა იმ თვალების, რომლებიც ყოველდღიურად მანათებენ; ბედნიერი ვარ, როდესაც ზარი ირეკება და მოსწავლეები მელოდებიან საკლასო ოთახში; ასევე ბედნიერი ვარ, როდესაც ზარი ირეკება და არ უნდათ, გაკვეთილიდან გამოვიდე. სიამაყით შემიძლია ვთქვა, რომ ამ წლების განმავლობაში მათემატიკის 44 მასწავლებელი ჩემი გამოზრდილია და მიხარია, კომუნიკაცია რომ მაქვს ჩემს ყოფილ მოსწავლეებთან. ერთ-ერთი მათგანი ჩემს სკოლაშიც მუშაობს და რაღაცებსაც ვეკითხები ხოლმე, როგორც კოლეგას“.

თბილისის N219 საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი საკუთარი სწავლების ფილოსოფიას გვიზიარებს და აღნიშნავს: „კლასში არის სუსტი ბავშვიც, საშუალოც და ძლიერიც... ყველას უნდა მიუდგე თავისებურად; ბავშვს საგანი არ უნდა შეაჯავრო, შესაძლებლობის გამომჟღავნების საშუალება უნდა მისცე, რათა გამოხატოს თავისი ნება, თავისი სურვილი! სასკოლო ცხოვრებაში ყველაზე მეტად მახარებს და მაბედნიერებს, როდესაც სკოლა მატერიალურ-ტექნიკურად მოწყობილია, ყველა საშუალებაა, სასწავლო პროცესი წარიმართოს ნორმალურად, თავის ლაბორატორიებით და პირველ რიგში, კვალიფიციური კადრით“.

და მაინც, როგორი დირექტორი და მასწავლებელია შალვა ხუციშვილი? - კითხვას რესპონდენტი ასე პასუხობს:

„შალვა ხუციშვილი არის მკაცრი, ერთგული, მოსწავლეების მოსიყვარულე და მასწავლებლების ინტერესების დამცველი... ვარ ფეთქებადი ადამიანი, ხანდახან შეიძლება ხმამაღალი ტონით მომივიდეს საუბარი, თუმცა, დროთა განმვალობაში, როცა დავფიქრდები, მე ბოდიშის მოხდაც შემიძლია“.

რაც შეეხება ეროვნულ პრემიაზე წარდგენას, ბატონი შალვა აღნიშნავს, რომ აღიარება იყო, როდესაც 2019 წელს სამინისტრომ მიანიჭა საქართველოს დამსახურებული მასწავლებლის წოდება, გახდა მენტორი, ხოლო 2021 წელს სრულიად სასკოლო საზოგადოებამ მიიღო გადაწყვეტილება, სკოლის ფოიეში მისთვის ვარსკვლავი გაეხსნათ:

„ერთხმად, სკოლის თვითმმართველობამ, სამეურვეო საბჭომ, პედაგოგიურმა კოლექტივმა და მშობლებმა სკოლის ფოიეში გამიხსნეს ვარსკვლავი - ეს მართლაც დიდი აღიარება იყო და ძალიან ბედნიერი ვარ; უფრო მეტ პასუხისმგებლობას ვგრძნობ - ყველაზე დიდი ჯილდოა მასწავლებლისთვის, როდესაც მოსწავლეები და მშობლები აფასებენ; რომ დაამთავრებენ სკოლას, მინდა, ჩემს მოსწავლეებს ყოველთვის ვახსოვდე, როგორც სამართლიანი, კეთილი, როგორც მათი მესაიდუმლე, როგორც მათი მეგობარი და როგორც მათემატიკის კარგი მასწავლებელი“.



კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

მიმდინარე სასწავლო წლის დასრულების ვადები კლასებისა და საფეხურების მიხედვით ცნობილია

საბაზო პროფესიული უნარებისა და უფროსი სპეციალური მასწავლებლის ტესტის მაქსიმალური ქულა, საგამოცდო დრო და ბარიერი ცნობილია

ბაღის უფლებები ვალდებულებები ბავშვებისა და მშობლების წინაშე  

 

 

ინფორმაცია აბიტურიენტებისთვის - საგამოცდო დრო და მაქსიმალური ქულები ცნობილია

რამდენი ქულა უნდა აიღოთ თითოეულ საგანში, რომ გამოცდა ჩაბარებულად ჩაგეთვალოთ - ინფორმაცია მასწავლებლის გამოცდაზე გასვლის მსურველებისთვის

პიროვნება

„თუ სკოლაში ტოლერანტობა და ემპათიაა - სწავლაც ადვილია“ - გარდაბნის №6 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ლალი ნათიძე

„მომავლის სკოლა უნდა იყოს პროფესიონალი მასწავლებლებით დაკომპლექტებული“ - გარდაბნის N6 საჯარო სკოლის დირექტორი გულჩოხრა გუსეინოვა

„მოსწავლის ნდობის მოპოვებისთვის აუცილებელია მათთან მეგობრული ურთთიერობების დამყარება“

 

 

სკოლები
„სკოლის დირექცია დიდ მადლობას უხდის პროექტში ჩართულ პედაგოგებს და თითოეულ მოსწავლეს“
 

ქუთაისის N33 საჯარო სკოლაში უფროსკლასელებმა დედაენის დღის შესახებ ცოდნა უმცროსკლასელებს გაუზიარეს

უწერის საჯარო სკოლის მოსწავლეებმა თავიანთი ხელით შექმენს „დედა ენის წიგნი“ - აქტივობები და ღონისძიებები 
 ქართული ენის ეროვნულ მნიშვნელობასა და ღირებულებზე ტოლოშის საჯარო სკოლაში ლექცია ჩატარადა

გაკვეთილი ჩაატარეს ქართული ლიტერატურისა და ისტორიის პედაგოგებმა - ცირა გურეშიძემ და ნათია ტაბატაძემ

საინტერესო

წარმატებულ კურსდამთავრებულებს გადაეცემათ სერტიფიკატი

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება