მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
საკლასო დავალებების შესრულებისას, ხშირია გადაწერის ფაქტები. რატომ არ ენდობიან მოსწავლეები საკუთარ უნარებს და როგორ უნდა შეეჩვიონ ისინი დამოუკიდებელ აზროვნებას?
მოსწავლეების უმეტესობას საკუთარი თავის რწმენა დაკარგული აქვს, ისინი ბეჯით და წარმატებულ თანაკლასელებს მეტად ენდობიან, ვიდრე თავიანთ შესაძლებლობებს. გადაწერის მთავარი მოტივი კი დავალების სწორად შესრულებაა.
ხშირად, მოსწავლეებს აშინებთ ცუდი ნიშანი, მასწავლებლის კრიტიკა და ამის თავიდან ასაცილებლად დამოუკიდებელ აზროვნებაზე წინ, იმ მოსწავლეების ნააზრევს აყენებს, რომლებიც ყოველთვის გამოირჩევიან კარგი სწავლით.
საინტერესოა, რისი გაკეთება შეუძლია მასწავლებელს იმისთვის, რომ შემცირდეს გადაწერის ფაქტები და მოსწავლეები მიეჩვიონ დამოუკიდებლად აზროვნებას? - საკლასო მუშაობისას, მასწავლებელს შეუძლია დავალება რამდენიმე ვარიანტად წარადგინოს კლასში და მოსწავლეები ისე გადაანაწილოს, რომ გვერდიგვერდ მსხდომ ბავშვებს სხვადსხვა ვარიანტი ჰქონდეთ, ამით მოსწავლეებს ნაკლები შანსი ექნება გადაწერის.
თუ მასწავლებელი ყურადღებას მოსწავლის აზრზე, მის მსჯელობაზე, საკითხის გააზრებაზე გააკეთებს და მოსწავლეებს ისეთ დავალებებს შესთავაზებს, რომლებიც ორიენტირებული იქნება მოსწავლის ინდივიდუალურ შეხედულებაზე, ისინი ვეღარ შეძლებენ გადაწერას და იძულებულები გახდებიან, თავიანთი მოსაზრებებით შეასრულონ დავალება. ეს არა მარტო გადაწერის პრობლემას მოაგვარებს, არამედ მოსწავლეებს მსჯელობას შეაჩვევს და მათ ძლიერ და სუსტ მხარეებს გამოკვეთს.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
625-ლარიანი სახელფასო დანამატი საჯარო სკოლის მოქმედი პედაგოგებისთვის - ყველა დეტალი
„თუ სკოლაში ტოლერანტობა და ემპათიაა - სწავლაც ადვილია“ - გარდაბნის №6 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ლალი ნათიძე
„მომავლის სკოლა უნდა იყოს პროფესიონალი მასწავლებლებით დაკომპლექტებული“ - გარდაბნის N6 საჯარო სკოლის დირექტორი გულჩოხრა გუსეინოვა
აქტივობას ხელმძღვანელობდა პედაგოგი იზოლდა დანელია
ისინი, ერთი შეხედვით, ნორმისგან განსხვავდება, თუმცა ყოველთვის გასათვალისწინებელია, რომ თითოეულ ქვეყანას თავისი კულტურა და ისტორია აქვს