სიახლეები
სკოლები

ლეციცხვაიეს საჯარო სკოლის მე-10 კლასის მოსწავლე ბარბარე თოფურიამ საინტერესო საგანმანათლებლო პროგრამა გაიარა
13-03-2023
-
+


გელა ჭედიას სახელობის მარტვილის მუნიციპალიტეტის სოფელ ლეციცხვაიეს საჯარო სკოლაში მოსწავლეთა განვითარებას მნიშვნელოვანი ყურადღება ექცევა. მოსწავლეები ცოდნის ამაღლების მიზნით, პროექტებში აქტიურად ერთვებიან და წარმატებას აღწევენ.

ამის ერთ-ერთი მაგალითია, სკოლის მე-10 კლასის მოსწავლე - ბარბარე თოფურია, რომელიც სასწავლო პროგრამაში - „სატყეო სკოლა“ მონაწილეობდა, რომელიც მეტყევის პროფესიის პოპულარიზაციის მიზნით განხორციელდა. მის ფარგლებში IX-XII კლასების მოსწავლეებს შესაძლებლობა ჰქონდათ, ტყის მართვის სისტემისა და ტყის ბიომრავალფეროვნების შესახებ ამომწურავი ინფორმაცია მიეღოთ.

ორი თვის განმავლობაში, მოსწავლეებს ლექციებს გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის სამინისტროს წარმომადგენლები და მოწვეული სპეციალისტები უტარებდნენ.

სასწავლო პროგრამის ფარგლებში, ახალგაზრდებმა  საქართველოს ტყეები, ტყის როლი მდგრადი განვითარების მიზნების მიღწევაში, ტყის ტიპები, მერქნული და არამერქნული რესურსები, ტყის მდგრადი მართვის პრინციპები, ტყის ბიომრავალფეროვნება, კლიმატის ცვლილება და მისი გავლენა ტყეზე შეისწავლეს.

მათ ასევე ინფორმაცია მიიღეს და ცოდნა აიმაღლეს ტყის ხანძრების, ტყის აღდგენა-გაშენების, ენერგოეფექტურობის და ალტერნატიული საწვავის, როგორც ტყეზე ზეწოლის შემცირების შესაძლებლობის, დაცული ტერიტორიების, ეკოტურიზმი, ტყეზე მონიტორინგისა და კანონაღსრულების მექანიზმების შესახებ.

მათ ასევე განიხილეს ტყის ჭრის აღრიცხვიანობა, მეტყევის პროფესია, სატყეო განათლება და დასაქმების სექტორები.

ონლაინ სემინარების შემდეგ, ახალგაზრდებმა საველე პრაქტიკა გაიარეს, სადაც ტყის ინვენტარიზაციის ტექნიკურ პროცესებს გაეცნენ, შეისწავლეს ის მეთოდოლოგია, რომლის მეშვეობითაც ქვეყნის მასშტაბით ტყის ეროვნული აღრიცხვა ხდება.

„სატყეო სკოლაში“ მონაწილეობა მოსწავლეებს მთელი ქვეყნის მასშტაბით შეეძლოთ. მონაწილეები კონკურსის ჩატარების შემდგომ შეირჩნენ.

კურსი შემუშავებულია პროექტის - „საქართველოში ტყის სექტორის რეფორმის განხორციელების მხარდაჭერა - „ECO.Georgia“ ფარგლებში, კლიმატის მწვანე ფონდის (GCF), საქართველოს მთავრობის, გერმანიის ეკონომიკური თანამშრომლობისა და განვითარების ფედერალური სამინისტროს (BMZ), შვეიცარიის განვითარებისა და თანამშრომლობის სააგენტოს (SDC) თანადაფინანსებით. პროექტი ხორციელდება გერმანიის საერთაშორისო თანამშრომლობის საზოგადოების (GIZ) და გარემოს დაცვისა და სოფლის მეურნეობის სამინისტროს მიერ, სამინისტროს დაქვემდებარებული უწყებების ჩართულობით.

სკოლა მეათეკლასელ ბარბარე თოფურიას „სატყეო სკოლის“ წარმატებით დასრულებას ულოცავს და წარმატებებს უსურვებს.

იხილეთ ფოტოები:


კომენტარები


ეტალონი
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ამჯერად ლენტეხს ესტუმრა
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ლენტეხს სტუმრობს
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ამჯერად ცაგერს სტუმრობს
14 მაისს „ეტალონის“ გუნდურ ჩემპიონატს ონის მუნიციპალიტეტმა უმასპინძლა.
სიახლეები
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ამჯერად ლენტეხს ესტუმრა
საბაზო საფეხურის ხანგრძლივობა იზრდება და სავალდებულო განათლების მიღება 10 წლიანი ხდება - დეტალური ინფორმაცია
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი ლენტეხს სტუმრობს
ჩანიშნული შემაჯამებლები და გაკვეთილები უქმდება - ინფორმაცია მასწავლებლებისთვის უქმე დღესთან დაკავშირებით
სკოლებსა და ბაღებში სწავლა შეწყდება - 17 მაისი უქმე დღედ გამოცხადდა
პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები
პროექტის ორგანიზატორი და ხელმძვანელი 2009 წლიდან თამარ ივარდავა გახლავთ
პროექტის ფარგლებში, მოსწავლეები დააკვირდნენ და შეისწავლეს ნახევარგამტარის გამტარებლობა
სკოლაში ლიტერატურული ღონისძიება გაიმართა, მოსწავლეებმა დაამზადეს თემატური პლაკატი, წაიკითხეს საყვარელი ლიტერატურული ნაწარმოებებიდან ამონარიდები...
აქტივობაში ისინი დიდი ხალისით, ინტერესითა და ხალისით მონაწილეობდნენ
ბევრი გამოწვევის მიუხედავად პროფესიონალი პედაგოგების, დირექციის აქტიური მხარდაჭერითა და მოსწავლეების მონდომებით, სკოლას არაერთი წარმატება მიუღწევია
საინტერესო
ნეიროქსელი არ უშვებს გრამატიკულ შეცდომებს
გახსოვდეთ, მოსწავლეთა მიღწევებზე პასუხისმგებელი მხოლოდ თქვენ არ ხართ - არის რიგი ფაქტორები, რაც მასწავლებლის კონტროლს არ ექვემდებარება


დიფერენციაციის თეორიის საკლასო ოთახში რეალიზება მასწავლებლისთვის მნიშვნელოვანი გამოწვევაა 
უნდა დაეხმაროს თუ არა მასწავლებელი, მოსწავლეს აღმოაჩინოს აფანტაზია საკუთარ თავში?
მასწავლებლების ემოციები ხშირად მოსწავლეებზეა დამოკიდებული. მაგალითად, პედაგოგები, რომლებიც თავიანთი მოსწავლეებით ამაყობენ, შეიძლება მეტად თავდაჯერებულები, აჟიტირებულები, აქტიურები იყვნენ
სიახლეები
საზოგადოება