სიახლეები
სიახლეები

მასწავლებელზე და მოსწავლეზე ორიენტირებული სწავლება - რა განსხვავებაა მათ შორის?
07-10-2022
-
+


ბოლო პერიოდში, საგანმანათლებლო სექტორში ხშირად შეხვდებით მოსაზრებას, რომ სწავლება მოსწავლეზე ორიენტირებული უნდა იყოს. პედაგოგებს ტრენინგებზეც არაერთხელ უმეორებენ, რომ თანამედროვეობაში დიდი მნიშვნელობა ენიჭება მოსწავლეზე ორიენტირებულ სწავლებას.

რას ნიშნავს მასწავლებელზე ორიენტირებული და მოსწავლეზე ორიენტირებული სწავლება? პედაგოგები ხომ  სწავლების ორივე შემთხვევაში ისედაც მოსწავლეების განათლებისთვის მუშაობენ?! რა განსხვავებაა მათ შორის?

მასწავლებელზე ორიენტირებული სწავლება - სწავლებისადმი კარგად ნაცნობი მიდგომაა, სადაც მასწავლებელი განსაზღვრავს სასწავლი მასალის შინაარსსა და გეგმას, აფასებს მოსწავლის მიღწევებს. აღნიშნული მეთოდი, სწავლაზე მთელ პასუხისმგებლობას მასწავლებელს აკისრებს და საკლასო ოთახში „მთავარი როლის“ შემსრულებელიც პედაგოგია. უნდა აღინიშნოს, რომ სწავლების ამ მეთოდით თაობები აღიზარდა.

მოსწავლეზე ორიენტირებული კი არის მიდგომა, რომელიც მოსწავლის საჭიროებაზე შესაძლებლობაზე, ინტერესებზე და სწავლის სტილზე ფოკუსირდება. მოსწავლეზე ორიენტირებული სწავლის დროს, მოსწავლე აქტიურია სწავლის პროცესში, იგი პასუხისმგებელია საკუთარ სწავლაზე და თავად აკეთებს არჩევანს, თუ რა ისწავლოს, როგორ ისწავლოს და რა მიზნით. ამ შემთხვევაში მასწავლებელი განიხილება როგორც სწავლის პროცესის მიმართულების მიმცემი.

სწავლების ამ ორ მიდგომას შორის ძირითადი განსხვავება ისაა, რომ მასწავლებელზე ორიენტირებული სწავლების დროს პედაგოგს აქვს ლიდერის აქტიური როლი, ხოლო მოსწავლეს კი - პასიური, მიმღების როლი. მოსწავლეზე ორიენტირებული სწავლის შემთხვევაში კი მოსწავლე არის აქტიური სწავლის პროცესში, ხოლო მასწავლებელი გეზის მიმცემი. დღესდღეობით ლექციური ტიპის სწავლება, როცა ძირითადად მასწავლებელი საუბრობს, აქტუალური აღარაა. თანამედროვე გარემოში უპირატესობა ენიჭება სწავლების ისეთ მიდგომას, როდესაც მოსწავლე საკუთარ შესაძლებლობებს მაქსიმალურად წარმოაჩენს.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

ინფორმაცია აბიტურიენტებისთვის - საგამოცდო დრო და მაქსიმალური ქულები ცნობილია

რამდენი ქულა უნდა აიღოთ თითოეულ საგანში, რომ გამოცდა ჩაბარებულად ჩაგეთვალოთ - ინფორმაცია მასწავლებლის გამოცდაზე გასვლის მსურველებისთვის

პროგრამების ჩამონათვალი, რომელთაც შესაძლოა აკრედიტაცია შეუჩერდეს

ქულის სკალირების და გათანაბრების გამოთვლის მეთოდები

პირველკლასელთა რეგისტრაცია და სკოლაში დოკუმენტების წარდგენა 2 მაისიდან დაიწყება - რა უნდა იცოდეთ II ეტაპის შესახებ

პიროვნება

„მოსწავლის ნდობის მოპოვებისთვის აუცილებელია მათთან მეგობრული ურთთიერობების დამყარება“

 

 

„განათლება ქმნის თავისუფალ და მოაზროვნე ადამიანს“ – ძველი აბაშის საჯარო სკოლის დირექტორის ხედვა მოსწავლეზე, სკოლასა და მომავალზე
სკოლები

ღონისძიებას ხელმძღვანელობდა ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი, ნინო ხუხუნი

აქტივობას ხელმძღვანელობდა პედაგოგი ნონა ელკანიშვილი

ქვედა ცაგერის საჯარო სკოლის გუნდმა ინტელექტუალურ ვიქტორინაში საპრიზო ადგილი დაგიკავა
 
კონკურსის მონაწილეებსა და გამარჯვებულებს გადაეცათ სერტიფიკატები და სამახსოვრო საჩუქრები
 გავაზის საჯარო სკოლის მე-9 კლასის მოსწავლეებიპროფესიულ კოლეჯში იმყოფებოდნენ, სადაც საგანმანათლებლო პროგრამებს გაეცნენ
საინტერესო

წარმატებულ კურსდამთავრებულებს გადაეცემათ სერტიფიკატი

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება