სიახლეები
სიახლეები

„რატომ ვაყენებთ ასეთი სტრესის ქვეშ მასწავლებლებს?! ეს მხოლოდ მათი ბრალი არ არის...“ - მაია მიმინოშვილი პედაგოგების გამოცდებზე ალაპარაკდა
11-11-2021
-
+


2022 წლიდან ის პრაქტიკოსები, ვინც გამოცდაზე კომპეტენცია ვერ დაადასტურეს, შესაძლოა სამსახურის გარეშე დარჩნენ; სხვათა შორის, არც მაძიებლები და პროფესიაში შესვლის მსურველები არიან კმაყოფილები ტესტითა თუ მიღებული შეფასებებით... პედაგოგების ნაწილი გამოცდების გაუქმებას ახლაც ითხოვს, ნაწილი კი - გარკვეული გამონაკლისების დაშვებას, რადგან ამბობენ, რომ ნაშრომები არაკომპეტენტურმა ადამიანებმა შეამოწმეს... ასეა თუ ისე, ფაქტია - შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის მიერ etaloni.ge-ს თვის მოწოდებული ინფორმაციის მიხედვით, მასწავლებლის გამოცდაზე რეგისტრაცია ჯამში 28 767-მა მასწავლებელმა გაიარა, თუმცა მათგან გამოცდაზე 23 946 აპლიკანტი გავიდა. ასევე, გამოცდაზე რეგისტრაცია 1731 სპეცმასწავლებლმა გაიარა, მათგან გამოცდაზე 1650 გამოცხადდა, გამოცდა კი წარმატებით 908 აპლიკანტმა ჩააბარა. მასწავლებლობის მსურველებიდან გამოცდაზე დარეგისტრირებული იყო 18320, გამოცდაზე გავიდა 15364, ხოლო მინიმალური კომპეტენციის ზღვარი 4488-მ გადალახა.

მასწავლებლების გამოცდის შესახებ Etaloni.ge-სთან საუბრობს მაია მიმინოშვილი - შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის ყოფილი ხელმძღვანელი და აღნიშნავს, რომ მთავარი მიზანი, რისთვისაც თავის დროზე, მასწავლებლების გამოცდები დაწესდა, ფაქტობრივად წაშლილია და შესაბამისად, ამ ტესტირებამ აზრი დაკარგა:

„ან გამოცდების შემოღების მიზანი გახლდათ სულ სხვა რამ და ის მალევე დავკარგეთ - შეთანხმება იყო, გამოცდები გაგრძელებულიყო მაქსიმუმ 2-3-4 წელი და არა მუდმივად; უნდა დაგვენახა მასწავლებლების კომპეტენცია და თუ გამოცდას ვერ ჩააბარებდნენ სხვა ინტერვენციებზე გახლდათ საუბარი და არა გამოცდით რამის გამოსწორებაზე... მაგრამ ეს გამოცდები, გამოცდებად დარჩა; შემდეგ ერთი მინისტრი შეწუხდა და „კომპეტენციის დადასტურება“ დაარქვა, თითქოს სახელის ცვლილება რამეს შეცვლიდა“, - აღნიშნავს მიმინოშვილი და დასძენს, რომ მასწავლებლების სასერტიფიკაციო გამოცდებმა რეალურად არანაირი შედეგი არ მოგვცა:

„ჯერ ვთქვათ - სასერტიფიკაციო გამოცდებმა რაიმე შედეგი მოგვიტანა? რეალურად გაუმჯობესდა სწავლის ხარისხი?! - არა და მაშინ რა მიზანს ემსახურება. მასწავლებელს აქვს აკრედიტებული უმაღლესი სასწავლებლის დიპლომი, რომელიც გვეუბნება, რომ პედაგოგმა კონკრეტული საგანი იცის და შეუძლია ასწავლოს, ჩვენ კი არ ვენდობით უმაღლეს სასწავლებელს და იმის დასამტკიცებლად, რომ პირობითად, ფიზიკის მასწავლებელმა იცის ფიზიკა - დაგვჭირდა გარე ორგანიზაცია... კი ბატონო, აღმოვაჩინეთ, რომ არ იცის, აკლია კომპეტენცია!  იმის ნაცვლად, დახმარება გავუწიოთ, რაღაც ფორმით მოვთხოვოთ პასუხი უმაღლეს სასწავლებელს ან ვთხოვოთ, კიდევ ერთხელ ასწავლოს ფიზიკა, ვაძლევთ მასწავლებელს უფლებას, წელიწადში ერთხელ გავიდეს გამოცდაზე და ვინმემ ამიხსნას, ივლისში თუ ფიზიკა არ ვიცი, ერთი წლის მერე როგორ მეცოდინება?“

მაია მიმინოშვილი ასევე განმარტავს, რომ შექმნილ ვითარებას ტრენინგები თუ ვებინარები ნამდვილად ვერ უშველის და საჭიროა სისტემური მიდგომები:

„რატომ ვაყენებთ ასეთი სტრესის ქვეშ მასწავლებლებს? ხომ დავადგინეთ, რომ პრობლემა გვაქვს კომპეტენციებთან დაკავშირებით?! და ეს მხოლოდ მათი ბრალი არ არის, კომპლექსურ მიდგომაა საჭირო ვითარების გამოსასწორებლად.

უმაღლესი სასწავლებელი ის ინსტიტუციაა, რომელიც ყველაზე კარგად მოამზადებს მასწავლებელს; შექმნილ ვითარებას ვერც მოკლე თუ გრძელვადიანი ტრენინგები უშველის და ვერც წელიწადში ერთხელ, ისედაც სტრესის ქვეშ მყოფი მასწავლებლების ზედმეტად დასტრესვა“.

იხილეთ ასევე:


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

ავტობუსით მგზავრობა ფასიანი იქნება

საგამოცდო ცენტრებთან მიმავალი ავტობუსების მარშრუტები - ეროვნულები 3 ივლისს იწყება

რომელი უნივერსიტეტების საგანმანათლებლო პროგრამების აკრედიტაცია განიხილება 1-ელ ივლისს - სია 

მასწავლებელთა სტატუსების ამაღლება 2026 წლამდე შეჩერებულია - მთავრობის დადგენილება გამოქვეყნდა

იქნება ინტენსიური ხასიათის ნაბიჯები გადადგმული იმისთვის რომ რეფორმები დაჩქარდეს

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები

მეშვიდე და მერვე კლასის მოსწავლეები ჩაერთნენ საინტერესო და შემოქმედებით აქტივობაში

კონფერენციზე პედაგოგები საინტერესო მოხსენებებით წარდგნენ

„იმედს ვიტოვებთ, რომ ჩვენი თანამშრომლობა მომავალშიც გაგრძელდება“

„სკოლა ამაყობს თავისი მოსწავლეების წარმატებებით და უსურვებს მათ წინსვლას ცხოვრების ახალ ეტაპზე“

საინტერესო

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

ჯოზეფი იცნობს ბერძნულ ანბანს და ამჟამად, სწავლობს მორზეს კოდს და პერიოდულ სისტემას

სიახლეები
საზოგადოება