სიახლეები
სიახლეები

შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრი ინგლისური ენის გამოცდაზე გამოყენებულ ტესტთან დაკავშირებით განცხადებას ავრცელებს
07-08-2017
-
+


შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრი ინგლისური ენის გამოცდაზე გამოყენებული ტესტის მეოთხე ვარიანტის მეორე დავალების პირველ საკითხთან დაკავშირებით განცხადებას ავრცელებს:

''ინგლისური ენის გამოცდაზე გამოყენებული ტესტის მეოთხე ვარიანტის მეორე დავალების პირველ საკითხთან დაკავშირებით განმარტება რამდენჯერმე გააკეთა შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის უცხოური ენების ჯგუფის ხელმძღვანელმა, რუსუდან ტყემალაძემ (იხ. ქვემოთ).

ამჯერად, გთავაზობთ უცხოური ენების ჯგუფის კონსულტანტის, ინგლისური ენის ტესტების რედაქტორის, ჩრდილო არიზონას უნივერსიტეტის ლინგვისტიკის და ინგლისური ენის სწავლების მაგისტრის კევინ ჰირშის განმარტებას (იხ. ვიდეო).  



გთავაზობთ მისი კომენტარის ზუსტ თარგმანს:

''მეორე დავალების პირველი საკითხი იმიტომაა რთული, რომ მასში გამოყენებულია სიტყვა ''hardly''. ''Hardly'' შედარებით ნაკლებად გამოყენებადი სიტყვაა. მისი ხმარება ოდნავ განსხვავებულია სალაპარაკო და ლიტერატურულ ინგლისურში. სალაპარაკო ინგლისურში ეს სიტყვა ხშირად ნიშნავს ''თითქმის არა''-ს ან ''ძირითადად არანაირ''-ს. ამავე დროს, როგორც გაზეთებში, ისე ლიტერატურაში ვხვდებით შემთხვევებს, როდესაც ''hardly'' ატარებს ''უმნიშვნელო გამონაკლისის'' მნიშვნელობას. პიკასოს შესახებ მოცემული ტექსტის შემთხვევაში საუკეთესო პასუხი I საკითხზე არის: ''სწორია'' ორი მიზეზის გამო. პირველ რიგში, ეს დებულება შემდგომ განმარტებული არ არის და შესაძლებელიც კი იყო, რომ ''hardly''-ს აქ მართლაც ჰქონოდა ''უმნიშვნელო გამონაკლისის'' მნიშვნელობა, თუმცაღა, ტექსტში არსად არის მოცემული ეს ''უმნიშვნელო გამონაკლისი''. და მეორე, ეს ზმნიზედა ამ შემთხვევაში გამოყენებულია კემბრიჯის ლექსიკონში მოცემული მეორე მნიშვნელობით, რომლის მიხედვითაც ''არანაირი უმნიშვნელო გამონაკლისი არ არსებობს''. მართლაც, ჩვენ არაფერი არ ვიცით ''გამონაკლისის'' შესახებ. ამგვარად, საუკეთესო პასუხი არის ''True''. კევინ ჰირიში.

''ვეთანხმები ჩემი ამერიკელი კოლეგის მოსაზრებას. დავამატებ, რომ ჩვენი ტესტის მეორე დავალება არ არის ლექსიკური დავალება, სადაც სიტყვის მნიშვნელობა მოწმდება იზოლირებულად, კონტექსტის გათვალისწინების გარეშე. ეს არის წაკითხულის გააზრების დავალება და სიტყვის კონკრეტულ მნიშვნელობას დიდწილად განაპირობებს ის კონტექსტი, რომელშიც ეს სიტყვაა გამოყენებული. სიტყვა ''hardly'', განსხვავებით მისი ქართული თარგმანისაგან, არის უარყოფითი სემანტიკის მქონე (almost not/certainly not. Ref.: http://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/hardly). ჩვენი ტექსტის კონტექსტი კიდევ უფრო აძლიერებს სიტყვის სწორედ ამ ''უარყოფით'' მნიშვნელობას და გამორიცხავს საპირისპიროს. ტექსტის არც ერთ მონაკვეთში არ არის მცირეოდენი მინიშნებაც კი იმაზე, რომ, მაგალითად, არსებობდნენ სხვა, პიკასოსნაირი პროდუქტიული მხატვრები ან, რომ მაგალითად, პიკასო იყო ერთ-ერთი ყველაზე ნაყოფიერი მხატვარი და ა. შ. პირიქით, ტექსტის პირველ აბზაცში მოცემული ყოველი წინადადება ამყარებს იმ აზრს, რომ ''არც ერთ სხვა მხატვარს არ დაუხატავს იმდენი სურათი, რამდენიც პიკასომ დახატა''. ამგვარად, ამ საკითხის ერთადერთი სწორი პასუხია ''True''. პასუხი არ შეიცვლება აპელაციის შემთხვევაშიც'', - უცხოური ენების ჯგუფის ხელმძღვანელი რუსუდან ტყემალაძე.

კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

ინფორმაცია აბიტურიენტებისთვის - საგამოცდო დრო და მაქსიმალური ქულები ცნობილია

რამდენი ქულა უნდა აიღოთ თითოეულ საგანში, რომ გამოცდა ჩაბარებულად ჩაგეთვალოთ - ინფორმაცია მასწავლებლის გამოცდაზე გასვლის მსურველებისთვის

პროგრამების ჩამონათვალი, რომელთაც შესაძლოა აკრედიტაცია შეუჩერდეს

ქულის სკალირების და გათანაბრების გამოთვლის მეთოდები

პირველკლასელთა რეგისტრაცია და სკოლაში დოკუმენტების წარდგენა 2 მაისიდან დაიწყება - რა უნდა იცოდეთ II ეტაპის შესახებ

პიროვნება

„მოსწავლის ნდობის მოპოვებისთვის აუცილებელია მათთან მეგობრული ურთთიერობების დამყარება“

 

 

„განათლება ქმნის თავისუფალ და მოაზროვნე ადამიანს“ – ძველი აბაშის საჯარო სკოლის დირექტორის ხედვა მოსწავლეზე, სკოლასა და მომავალზე
სკოლები

ღონისძიებას ხელმძღვანელობდა ქართული ენისა და ლიტერატურის მასწავლებელი, ნინო ხუხუნი

აქტივობას ხელმძღვანელობდა პედაგოგი ნონა ელკანიშვილი

ქვედა ცაგერის საჯარო სკოლის გუნდმა ინტელექტუალურ ვიქტორინაში საპრიზო ადგილი დაგიკავა
 
კონკურსის მონაწილეებსა და გამარჯვებულებს გადაეცათ სერტიფიკატები და სამახსოვრო საჩუქრები
 გავაზის საჯარო სკოლის მე-9 კლასის მოსწავლეებიპროფესიულ კოლეჯში იმყოფებოდნენ, სადაც საგანმანათლებლო პროგრამებს გაეცნენ
საინტერესო

წარმატებულ კურსდამთავრებულებს გადაეცემათ სერტიფიკატი

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება