სიახლეები
სიახლეები

შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრი ინგლისური ენის გამოცდაზე გამოყენებულ ტესტთან დაკავშირებით განცხადებას ავრცელებს
07-08-2017
-
+


შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრი ინგლისური ენის გამოცდაზე გამოყენებული ტესტის მეოთხე ვარიანტის მეორე დავალების პირველ საკითხთან დაკავშირებით განცხადებას ავრცელებს:

''ინგლისური ენის გამოცდაზე გამოყენებული ტესტის მეოთხე ვარიანტის მეორე დავალების პირველ საკითხთან დაკავშირებით განმარტება რამდენჯერმე გააკეთა შეფასებისა და გამოცდების ეროვნული ცენტრის უცხოური ენების ჯგუფის ხელმძღვანელმა, რუსუდან ტყემალაძემ (იხ. ქვემოთ).

ამჯერად, გთავაზობთ უცხოური ენების ჯგუფის კონსულტანტის, ინგლისური ენის ტესტების რედაქტორის, ჩრდილო არიზონას უნივერსიტეტის ლინგვისტიკის და ინგლისური ენის სწავლების მაგისტრის კევინ ჰირშის განმარტებას (იხ. ვიდეო).  



გთავაზობთ მისი კომენტარის ზუსტ თარგმანს:

''მეორე დავალების პირველი საკითხი იმიტომაა რთული, რომ მასში გამოყენებულია სიტყვა ''hardly''. ''Hardly'' შედარებით ნაკლებად გამოყენებადი სიტყვაა. მისი ხმარება ოდნავ განსხვავებულია სალაპარაკო და ლიტერატურულ ინგლისურში. სალაპარაკო ინგლისურში ეს სიტყვა ხშირად ნიშნავს ''თითქმის არა''-ს ან ''ძირითადად არანაირ''-ს. ამავე დროს, როგორც გაზეთებში, ისე ლიტერატურაში ვხვდებით შემთხვევებს, როდესაც ''hardly'' ატარებს ''უმნიშვნელო გამონაკლისის'' მნიშვნელობას. პიკასოს შესახებ მოცემული ტექსტის შემთხვევაში საუკეთესო პასუხი I საკითხზე არის: ''სწორია'' ორი მიზეზის გამო. პირველ რიგში, ეს დებულება შემდგომ განმარტებული არ არის და შესაძლებელიც კი იყო, რომ ''hardly''-ს აქ მართლაც ჰქონოდა ''უმნიშვნელო გამონაკლისის'' მნიშვნელობა, თუმცაღა, ტექსტში არსად არის მოცემული ეს ''უმნიშვნელო გამონაკლისი''. და მეორე, ეს ზმნიზედა ამ შემთხვევაში გამოყენებულია კემბრიჯის ლექსიკონში მოცემული მეორე მნიშვნელობით, რომლის მიხედვითაც ''არანაირი უმნიშვნელო გამონაკლისი არ არსებობს''. მართლაც, ჩვენ არაფერი არ ვიცით ''გამონაკლისის'' შესახებ. ამგვარად, საუკეთესო პასუხი არის ''True''. კევინ ჰირიში.

''ვეთანხმები ჩემი ამერიკელი კოლეგის მოსაზრებას. დავამატებ, რომ ჩვენი ტესტის მეორე დავალება არ არის ლექსიკური დავალება, სადაც სიტყვის მნიშვნელობა მოწმდება იზოლირებულად, კონტექსტის გათვალისწინების გარეშე. ეს არის წაკითხულის გააზრების დავალება და სიტყვის კონკრეტულ მნიშვნელობას დიდწილად განაპირობებს ის კონტექსტი, რომელშიც ეს სიტყვაა გამოყენებული. სიტყვა ''hardly'', განსხვავებით მისი ქართული თარგმანისაგან, არის უარყოფითი სემანტიკის მქონე (almost not/certainly not. Ref.: http://dictionary.cambridge.org/dictionary/english/hardly). ჩვენი ტექსტის კონტექსტი კიდევ უფრო აძლიერებს სიტყვის სწორედ ამ ''უარყოფით'' მნიშვნელობას და გამორიცხავს საპირისპიროს. ტექსტის არც ერთ მონაკვეთში არ არის მცირეოდენი მინიშნებაც კი იმაზე, რომ, მაგალითად, არსებობდნენ სხვა, პიკასოსნაირი პროდუქტიული მხატვრები ან, რომ მაგალითად, პიკასო იყო ერთ-ერთი ყველაზე ნაყოფიერი მხატვარი და ა. შ. პირიქით, ტექსტის პირველ აბზაცში მოცემული ყოველი წინადადება ამყარებს იმ აზრს, რომ ''არც ერთ სხვა მხატვარს არ დაუხატავს იმდენი სურათი, რამდენიც პიკასომ დახატა''. ამგვარად, ამ საკითხის ერთადერთი სწორი პასუხია ''True''. პასუხი არ შეიცვლება აპელაციის შემთხვევაშიც'', - უცხოური ენების ჯგუფის ხელმძღვანელი რუსუდან ტყემალაძე.

კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

საჯარო სკოლებს ფინანსური ცვლილებები 1-ელი ივლისიდან ეხებათ - დეტალები

მიქანაძეს სკოლაში მასწავლებლად მუშაობის 4 წლიანი გამოცდილება აქვს

ავტობუსით მგზავრობა ფასიანი იქნება

საგამოცდო ცენტრებთან მიმავალი ავტობუსების მარშრუტები - ეროვნულები 3 ივლისს იწყება

რომელი უნივერსიტეტების საგანმანათლებლო პროგრამების აკრედიტაცია განიხილება 1-ელ ივლისს - სია 

მასწავლებელთა სტატუსების ამაღლება 2026 წლამდე შეჩერებულია - მთავრობის დადგენილება გამოქვეყნდა

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები

მოსწავლეთა კულტურულ და შემოქმედებით განვითარებას ემსახრება სკოლაში მოქმედი კლუბი „შთაგონება“

მეშვიდე და მერვე კლასის მოსწავლეები ჩაერთნენ საინტერესო და შემოქმედებით აქტივობაში

კონფერენციზე პედაგოგები საინტერესო მოხსენებებით წარდგნენ

„იმედს ვიტოვებთ, რომ ჩვენი თანამშრომლობა მომავალშიც გაგრძელდება“

საინტერესო

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

ჯოზეფი იცნობს ბერძნულ ანბანს და ამჟამად, სწავლობს მორზეს კოდს და პერიოდულ სისტემას

სიახლეები
საზოგადოება