სიახლეები
სიახლეები, ინტერვიუ

რას გულისხმობს საპილოტე პროექტი, რომელიც მანდატურის სამსახურმა მაღალი რისკის მქონე საჯარო სკოლებში დაიწყო
22-04-2019
-
+


მანდატურის სამსახურის ფსიქო-სოციალური მომსახურების ცენტრმა საჯარო სკოლებში საპილოტე პროექტის განხორციელება დაიწყო, რომლის ფარგლებშიც არა მხოლოდ მასწავლებლები, არამედ ადმინისტრაციის წარმომადგენლები და ყველა ის პირი გადამზადდება, რომელიც სკოლაში მუშაობს.

ამ მიზნით, შემუშავდა ზოგადსაგანმანათლებლო სივრცეში ბულინგის პრევენციის გრძელვადიანი თანმიმდევრული პროგრამა, რომელიც ეტაპობრივად დაინერგება. პროექტი მოიცავს მოსწავლეებში სოციალიზაციის უნარ-ჩვევების განვითარებას, თანასწორგანმანათლებლობის სისტემის დანერგვას, სასკოლო ცხოვრებაში ინტეგრაციის თანაბარი შესაძლებლობების უზრუნველყოფას ყველა ბავშვისთვის და კრიზისული სიტუაციების მართვაზე ორიენტირებულ მუშაობას.

პროექტის ფარგლებში, მოხდება საგანმანათლებლო დაწესებულების ყველა რგოლთან ინტერვენცია: პედაგოგები, ადმინისტრაცია, მშობლები, მოსწავლეები. პირველ ეტაპზე, მანდატურის სამსახურის ფსიქო-სოციალური ცენტრის თანამშრომლების მიერ გადამზადდებიან სკოლის პედაგოგები და ადმინისტრაცია.

როგორც მანდატურის სამსახურის ხელმძღვანელის მოადგილემ ნინო შატბერაშვილმა etaloni.ge-სთან საუბრისას განაცხადა, პროექტში მონაწილეობას ამ ეტაპზე 4 სკოლა მიიღებს, ხოლო მომავალი სასწავლო წლის ბოლომდე სულ 11 სკოლა იქნება ჩართული. ტრენინგი 5-დღიანია და 15-16 კაცისგან შედგება.

- რომელ სკოლებში განხორციელდება აღნიშნული პროექტი?

- მოვიცავთ თბილისის 3 სკოლას და თითო სკოლას თითო რეგიონიდან. პროექტის განხორციელება დაიწყო თბილისის N48 საჯარო სკოლაში. სასწავლო წლის ბოლომდე, პროექტში თბილისის N162, ბათუმის N8 და გორის N5 სკოლებიც ჩაერთვებიან. 

- რა მიმართულებით გადამზადდებიან სკოლაში მომუშავე პერსონალი?

- გადამზადება ხდება, შემდეგ საკითხებში, თუ რა არის დესტრუქციული ქცევა, როგორ ვრეაგირებთ მასზე, როგორი კომუნიკაცია უნდა გვქონდეს სხვადსხვა ასაკის ბავშვთან, რა არის ძალადობა - აქ უკვე ჩაშლილია ყველა ტიპის ძალადობისა და ბულინგის თემები: ბავშვთა შორის ბულინგი, უფროსსა და ბავშვს შორის... რა რეაგირება უნდა მოვახდინოთ, რომ უფრო მეტად არ დავაზარალოთ ბავშვი, როგორ უნდა გადაამისამართონ ბავშვი და ა.შ.

სიფრთხილით შემოგვაქვს ფსიქიკური პრობლემებიც, ვთქვათ თვითმკვლელობის ან თვითდაზიანების პრევენციისთვის. რა არის ისეთი ნიშნები, რომელსაც ყურადღება უნდა მივაქციოთ, როგორი რეაგირება უნდა ჰქონდეთ, რა როლი აქვთ მშობლებს. პარალელურ რეჟიმში ვიწყებთ ბავშვებთან მუშაობას სხვადასხვა ტიპის ღონისძიებებით. ქმედებაზე ორიენტირებული კვლევის მეთოდით ვიწყებთ, ჯერ ჯგუფის შექმნას, რომელიც დაკომპლექტებული იქნება მოსწავლეებით, მასწავლებლებით, მშობლებითა და მანდატურებისგან. განისაზღვრება საჭიროებები, შემდგომ ჩამოყალიბდა გეგმა, რომელიც უნდა განვახორციელოთ. პარალელურად მანდატურებისა და მართლწესრიგის თანამშრომლები უხსნიან ბავშვებს თავიან ფუნქციებს, ესაუბრებიან კიბერბულინგზე და სხვადასხვა ტიპის თემებზე. აღნიშნული ღონისძიებები ინდივიდუალურად განისაზღვრება სკოლებში, ვინაიდან ერთ სკოლაში არსებული პრობლემა შესაძლოა სხვა სკოლისთვის სულაც არ არსებობდეს.

- რა პრინციპით შეარჩიეთ სკოლები?

- შეირჩა ისეთი სკოლები, სადაც ყველაზე მაღალი რისკის მაჩვენებელი იყო: ხშირი იყო ბავშვების მაღალი დესტრუქციული, ან ძალადობრივი ქცევები, ასევე მნიშვნელოვანი იყო სკოლაში მანდატურისა და მართლწერიგის წარმომადგენლების არსებობა. შევდივართ სკოლებში, რომლებშიც დირექცია ღიაა ურთიერთობისთვის, თუმცა, პირველი კრიტერიუმი მაინც იყო მონაცემები, რომლის მიხედვითაც სკოლები ყველაზე მაღალი რისკის ქვეშ არიან.

- როგორ დგინდება სკოლა მაღალი რისკის არის თუ არა და ვინ განსაზღვრავს ამას?

- მაღალი რისკის მქონე სკოლები განისაზღვრა მანდატურების სამსახურის მიერ დამუშავებული მონაცემების მიხედვით. როგორც იცით, მანდატურები ყოველთვიურად და შემდგომ ყოველწლიურად აჯამებენ მონაცემებს, მაგალითად, როგორია ბავშვის ბავშვზე ძალადობის მაჩვენებელი, ბავშვის მიერ მასწავლებლის ან მანდატურისადმი გამოხატული ფიზიკური ან სიტყვიერი შეურაცხყოფა, რამდენად ხშირია აკრძალული ნივთების სკოლაში შეტანის მაგალითები, ან ნივთიერებებზე დამოკიდებულების ჩანართები თუ არის, აზარტული თამაშებისადმი მიდრეკილება, გაცდენების მაჩვენებელი და ა.შ.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

მიმდინარე სასწავლო წლის დასრულების ვადები კლასებისა და საფეხურების მიხედვით ცნობილია

საბაზო პროფესიული უნარებისა და უფროსი სპეციალური მასწავლებლის ტესტის მაქსიმალური ქულა, საგამოცდო დრო და ბარიერი ცნობილია

ბაღის უფლებები ვალდებულებები ბავშვებისა და მშობლების წინაშე  

 

 

ინფორმაცია აბიტურიენტებისთვის - საგამოცდო დრო და მაქსიმალური ქულები ცნობილია

რამდენი ქულა უნდა აიღოთ თითოეულ საგანში, რომ გამოცდა ჩაბარებულად ჩაგეთვალოთ - ინფორმაცია მასწავლებლის გამოცდაზე გასვლის მსურველებისთვის

პიროვნება

„თუ სკოლაში ტოლერანტობა და ემპათიაა - სწავლაც ადვილია“ - გარდაბნის №6 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ლალი ნათიძე

„მომავლის სკოლა უნდა იყოს პროფესიონალი მასწავლებლებით დაკომპლექტებული“ - გარდაბნის N6 საჯარო სკოლის დირექტორი გულჩოხრა გუსეინოვა

„მოსწავლის ნდობის მოპოვებისთვის აუცილებელია მათთან მეგობრული ურთთიერობების დამყარება“

 

 

სკოლები

ქუთაისის N33 საჯარო სკოლაში უფროსკლასელებმა დედაენის დღის შესახებ ცოდნა უმცროსკლასელებს გაუზიარეს

უწერის საჯარო სკოლის მოსწავლეებმა თავიანთი ხელით შექმენს „დედა ენის წიგნი“ - აქტივობები და ღონისძიებები 
 ქართული ენის ეროვნულ მნიშვნელობასა და ღირებულებზე ტოლოშის საჯარო სკოლაში ლექცია ჩატარადა

გაკვეთილი ჩაატარეს ქართული ლიტერატურისა და ისტორიის პედაგოგებმა - ცირა გურეშიძემ და ნათია ტაბატაძემ

სკოლა აქტიურად განაგრძობს მრავალფეროვან და მოსწავლეთა მრავალმხრივ განვითარებაზე ორიენტირებულ აქტივობებს

საინტერესო

წარმატებულ კურსდამთავრებულებს გადაეცემათ სერტიფიკატი

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება