მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
საგანმანათლებლო კვლევების ეროვნულმა ცენტრმა ეროვნული სასწავლო გეგმისა და მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების სქემის კვლევის შედეგები გამოაქვეყნა.
ცნობილია, რომ კვლევებში დირექტორები, მასწავლებლები, რესურსცენტრის წარმომადგენლები... იყვნენ ჩართულები და ესგ-ს დანერგვისას არსებული გამოწვევები ოთხ კატეგორიაში დაჯგუფდა:
1) კომპლექსურ დავალებებთან დაკავშირებული გამოწვევები;
2) სკოლის შიგნით მატერიალური და ტექნიკური რესურსების ნაკლებობასთან დაკავშირებული გამოწვევები;
3) სკოლის შიდა ორგანიზაციული გამოწვევები;
4) სისტემური გამოწვევები.
დოკუმენტის თანახმად, კომპლექსური დავალებებით სწავლებასთან დაკავშირებული გამოწვევების შეფასების მხრივ კრიტიკულ ზონაში მასწავლებელთა და დირექტორთა თითქმის ნახევარი მოექცა. კომპლექსურ დავალებებთან დაკავშირებული გამოწვევებიდან ყველაზე მწვავედ კომპლექსური დავალებებით სწავლებისას მშობელთა როლის დაბალანსება და კომპლექსური დავალებების დიფერენცირებულად (მოსწავლეთა საჭიროებებზე მისადაგებულად) გამოყენება წარმოადგენს.
კომპლექსური დავალებების სირთულეების შეფასებისას „ჩართული და არაჩართული“ სკოლების მასწავლებლების აზრი თანხვედრაშია – სტატისტიკურად არსებითი განსხვავებები არ ვლინდება.
რაც შეეხება დირექტორებს, „ჩართული და არაჩართული“ სკოლის წარმომადგენელთა შეფასებები სტატისტიკურად არსებითად განსხვავებულია მხოლოდ კომპლექსური დავალებების დომინანტურ როლთან დაკავშირებით, სადაც არაჩართული სკოლის დირექტორების შეფასებები უფრო კრიტიკულია.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
625-ლარიანი სახელფასო დანამატი საჯარო სკოლის მოქმედი პედაგოგებისთვის - ყველა დეტალი
„თუ სკოლაში ტოლერანტობა და ემპათიაა - სწავლაც ადვილია“ - გარდაბნის №6 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ლალი ნათიძე
„მომავლის სკოლა უნდა იყოს პროფესიონალი მასწავლებლებით დაკომპლექტებული“ - გარდაბნის N6 საჯარო სკოლის დირექტორი გულჩოხრა გუსეინოვა
აქტივობას ხელმძღვანელობდა პედაგოგი იზოლდა დანელია
ისინი, ერთი შეხედვით, ნორმისგან განსხვავდება, თუმცა ყოველთვის გასათვალისწინებელია, რომ თითოეულ ქვეყანას თავისი კულტურა და ისტორია აქვს