სიახლეები
სკოლები

„გეომეტრიული ფიგურების შესახებ ცოდნის განმტკიცება დ. უზნაძის განწყობის თეორიის მიხედვით“- ქუთაისის N12 სკოლის პედაგოგ ნათია მამასახლისის სტატია
08-05-2023
-
+


ქუთაისის N12 საჯარო სკოლის დაწყებითი კლასების მასწავლებელი ნათია მამასახლისი მოსწავლეთა განვითარებასა და მოტივირებაზე აქტიურად ზრუნავს. 

ის სწავლებისას თანამედროვე მეთოდებსა და აქტივობებს იყენებს. მოსწავლეები კი მისი ხელმძღვანელობით არაერთ საინტერესო პროექტსა თუ ღონისძიებაში ერთვებიან. ამჯერად, ნათია მამასახლისმა სტატია - „გეომეტრიული ფიგურების შესახებ ცოდნის განმტკიცება, დ. უზნაძის განწყობის თეორიის მიხედვით“, მოამზადა.

ის ნაშრომის საშუალებით ცოდნასა და გამოცდილებას კოლეგებს უზიარებს. 

ჩვენ მის სტატიას უცვლელად გთავაზობთ.

 გეომეტრიული ფიგურების შესახებ ცოდნის განმტკიცება

 დ. უზნაძის განწყობის თეორიის მიხედვით

მოცემული სტატია ეხება გეომეტრიული ფიგურების სწავლებას დ. უზნაძის განწყობის თეორიის მიხედვით.

უზნაძის მიხედვით, განწყობა წარმოადგენს ადამიანის მთლიანპიროვნულ მზაობას გარკვეული ქცევისადმი: „სანამ ცოცხალი არსება რაიმე ქცევას მიმართავდეს, მას უკვე მანამდე აქვს ეს ქცევა განწყობის სახით მოცემული“.

თუ ადამიანს შემეცნებითი მოთხოვნილება აქვს, ის სათანადო სიტუაციას ეძებს მის დასაკმაყოფილებლად. აქედან გამომდინარე, სიტუაცია, გარემო წარმოადგენს ობიექტურ, აუცილებელ ფაქტორს ქცევის განხორციელებისათვის. მოთხოვნილებისა და სიტუაციის თანხვედრის შედეგად ადამიანს უჩნდება განწყობა. განწყობავე განსაზღვრავს ადამიანის გარკვეულ ემოციურ დამოკიდებულებას ახალი ინფორმაციისადმი, წინასწარ ამზადებს ადამიანს გარკვეული ქცევისადმი.

რაც შეეხება ბავშვის ქცევას, უზნაძე სწორედ თამაშს მიიჩნევს ბავშვის ქცევის სპეციფიკურ ფორმად. თამაში დამახასიათებელია არა მხოლოდ ადრეული ბავშვობის ან სკოლამდელი ასაკისათვის, არამედ სასკოლო და მოზრდილი ასაკისათვისაც.

თამაშს, როგორც ქცევას, საფუძვლად უდევს ფუნქციის სიამოვნება, ანუ თამაშის ძირითადი მოტივი ბავშვისათვის თვით აქტივობისაგან სიამოვნების მიღებაა. ამიტომ, როდესაც ბავშვი შედის სკოლაში და იწყებს სწავლას, მისი ინტელექტუალური ფუნქციების ასამოქმედებლად უფრო ეფექტურია თამაშის გამოყენება ანუ სწავლის წარმართვა თამაშით.

მოსწავლეებს მათემატიკური საკითხებიდან გეომეტრიული ნაწილი განსაკუთრებით უჭირთ,რადგან გეომეტრიას სჭირდება წარმოსახვა.ამ საკითხის სწავლებისას ხშირად იჩენს ხოლმე თავს პრობლემები: ფიგურების დასახელებებისა თუ დახასიათების დროს უშვებენ შეცდომებს.საჭიროდ მივიჩნიე მომეფიქრებინა რესურსი, რომელიც ხელს შეუწყობდა დამახსოვრების ეფექტის გაზრდას და, ამასთანავე, სახალისო აქტივობას შევთავაზებდი ბავშვებს.

იმისათვის, რომ მოსწავლეებს თვით აქტივობისაგან მიეღოთ სიამოვნება, შევქმენი სასწავლო თვალსაჩინო რესურსი. რესურსის შექმნაში დამეხმარა თამაში: ,,კლასობანა“.

რესურსის შექმნის მიზანი იყო შემდეგი: მოსწავლეებმა გაიუმჯობესონ გეომეტრიული ფიგურების ამოცნობის, დახარისხებისა და კონსტრუირების უნარი. განუვითარდეთ დაკვირვების, დაკავშირების, ამოცნობისა და დემონსტრირების უნარი. 

თვალსაჩინო რესურსში გამოვიყენე ფერადი ფურცლები, რომლებსაც დავაწერე რიცხვები ერთიდან ათის ჩათვლით,მივეცი,,კლასობანას“ ფორმა, დავაფინე იატაკზე.

გამოძახებულმა მოსწავლემ აღწერა რა ყუთიდან ამოღებული გეომეტრიული ფიგურა_ სამკუთხედი, დაასახელა ამ ფიგურის წვეროთა და გვერდების რაოდენობა, „კლასობანას“ თამაშის პრინციპით, ხტუნვა-ხტუნვით მივიდა  სამკუთხედის წვეროთა და გვერდთა რაოდენობის შესაბამის ციფრზე ( 3-ზე ) და ამავე ციფრზე მოათავსა აღნიშნული გეომეტრიული ფიგურა.  

ასევე მოხდა ოთხკუთხედის, ხუთკუთხედისა და შედარებით რთული მრავალკუთხედების განთავსებაც. რადგან ეს აქტივობა გაჯერებული იყო თამაშის ელემენტებით,ამ თვალსაჩინო მასალის გამოყენებამ სახალისო და მიმზიდველი გახადა გეომეტრიული ფიგურების შესახებ ცოდნის განმტკიცება ბავშვებისათვის.

შეიძლება ითქვას, რომ მიზანს - მოსწავლეებს გაეუმჯობესებინათ გეომეტრიული  ფიგურების  ამოცნობის, დახარისხებისა  და კონსტრუირების  უნარი, ამ რესურსის გამოყენებით მივაღწიე.

ასე რომ, თამაშმა დიდი როლი ითამაშა ჩემს პრაქტიკაში: გეომეტრიულ ფიგურებზე თამაშმა  წინარე ცოდნის გახსენება გახდა სახალისო და ეფექტური. თამაშითვე მოვახდინე ცოდნის შემოწმება და განმტკიცება და მოტივაციის ამაღლება მოსწავლეებში.


                                 
                       ქუთაისის N12 საჯარო სკოლის დაწყებითი კლასების მასწავლებელი ნათია მამასახლისი.


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

საჯარო სკოლების სრული სია, რომელთა ავტორიზაციის საკითხი 20 სექტემბრამდე განიხილება

დამტკიცებული მოსწავლის პირადი საქმის ფორმა - ინფორმაცია დირექტორებისა და მასწავლებლებისთვის

„ვერავის ვაიძულებთ, სკოლაში ფართი იჯარით აიღოს“... - მინისტრი სასკოლო კვებაზე

სკოლის ბუღალტერმა 2 მილიონზე მეტი საკუთარ ანგარიშზე გადაირიცხა - შპს „მეექვსე საავტორო სკოლის“ თანამშრომელი დაკავებულია

დიფერენცირებული სწავლება წელს არ იქნება, არც ისტ-ს ისწავლიან საბაზო საფეხურზე - ახალი სასწავლო წელი დაანონსებული ცვლილებების გარეშე

პიროვნება

„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...

„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...

„როცა მასწავლებელი ხედავს, რომ მისი ხმა ისმის - ის ხდება მოტივირებული“ -  შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი 

„არ შეგეშინდეთ შეცდომების“ - ახალბედა პედაგოგებს შუამთას საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი, თეონა მეფარიშვილი მიმართავს

„სკოლაში უნდა შეიქმნას გარემო, სადაც სწავლა იწყება სითბოთი, არა შიშით“ - შუამთის საჯარო სკოლის დირექტორი თეონა მეფარიშვილი- 

სკოლები
ეს არის შესაძლებლობა მოსწავლეებისთვის, რომ გაიცნონ მსოფლიოს ერთ-ერთი უძველესი კულტურა
საინტერესო

ამერიკის შეერთებულ შტატებში ზოგიერთი სკოლა შეკვეცილი ოთხდღიანი განრიგით მუშაობს

რა ცოდნა და უნარები მოეთხოვებათ მასწავლებლებს - პედაგოგიური განათლება სხვადასხვა ქვეყანაში

სწავლების უჩვეულო მეთოდები - როგორ აქციოთ გაკვეთილი სახალისოდ, გაზარდოთ მოსწავლეთა ჩართულობა და ინტერესი 

სიახლეები
საზოგადოება