სიახლეები
სკოლები

„გეომეტრიული ფიგურების შესახებ ცოდნის განმტკიცება დ. უზნაძის განწყობის თეორიის მიხედვით“- ქუთაისის N12 სკოლის პედაგოგ ნათია მამასახლისის სტატია
08-05-2023
-
+


ქუთაისის N12 საჯარო სკოლის დაწყებითი კლასების მასწავლებელი ნათია მამასახლისი მოსწავლეთა განვითარებასა და მოტივირებაზე აქტიურად ზრუნავს. 

ის სწავლებისას თანამედროვე მეთოდებსა და აქტივობებს იყენებს. მოსწავლეები კი მისი ხელმძღვანელობით არაერთ საინტერესო პროექტსა თუ ღონისძიებაში ერთვებიან. ამჯერად, ნათია მამასახლისმა სტატია - „გეომეტრიული ფიგურების შესახებ ცოდნის განმტკიცება, დ. უზნაძის განწყობის თეორიის მიხედვით“, მოამზადა.

ის ნაშრომის საშუალებით ცოდნასა და გამოცდილებას კოლეგებს უზიარებს. 

ჩვენ მის სტატიას უცვლელად გთავაზობთ.

 გეომეტრიული ფიგურების შესახებ ცოდნის განმტკიცება

 დ. უზნაძის განწყობის თეორიის მიხედვით

მოცემული სტატია ეხება გეომეტრიული ფიგურების სწავლებას დ. უზნაძის განწყობის თეორიის მიხედვით.

უზნაძის მიხედვით, განწყობა წარმოადგენს ადამიანის მთლიანპიროვნულ მზაობას გარკვეული ქცევისადმი: „სანამ ცოცხალი არსება რაიმე ქცევას მიმართავდეს, მას უკვე მანამდე აქვს ეს ქცევა განწყობის სახით მოცემული“.

თუ ადამიანს შემეცნებითი მოთხოვნილება აქვს, ის სათანადო სიტუაციას ეძებს მის დასაკმაყოფილებლად. აქედან გამომდინარე, სიტუაცია, გარემო წარმოადგენს ობიექტურ, აუცილებელ ფაქტორს ქცევის განხორციელებისათვის. მოთხოვნილებისა და სიტუაციის თანხვედრის შედეგად ადამიანს უჩნდება განწყობა. განწყობავე განსაზღვრავს ადამიანის გარკვეულ ემოციურ დამოკიდებულებას ახალი ინფორმაციისადმი, წინასწარ ამზადებს ადამიანს გარკვეული ქცევისადმი.

რაც შეეხება ბავშვის ქცევას, უზნაძე სწორედ თამაშს მიიჩნევს ბავშვის ქცევის სპეციფიკურ ფორმად. თამაში დამახასიათებელია არა მხოლოდ ადრეული ბავშვობის ან სკოლამდელი ასაკისათვის, არამედ სასკოლო და მოზრდილი ასაკისათვისაც.

თამაშს, როგორც ქცევას, საფუძვლად უდევს ფუნქციის სიამოვნება, ანუ თამაშის ძირითადი მოტივი ბავშვისათვის თვით აქტივობისაგან სიამოვნების მიღებაა. ამიტომ, როდესაც ბავშვი შედის სკოლაში და იწყებს სწავლას, მისი ინტელექტუალური ფუნქციების ასამოქმედებლად უფრო ეფექტურია თამაშის გამოყენება ანუ სწავლის წარმართვა თამაშით.

მოსწავლეებს მათემატიკური საკითხებიდან გეომეტრიული ნაწილი განსაკუთრებით უჭირთ,რადგან გეომეტრიას სჭირდება წარმოსახვა.ამ საკითხის სწავლებისას ხშირად იჩენს ხოლმე თავს პრობლემები: ფიგურების დასახელებებისა თუ დახასიათების დროს უშვებენ შეცდომებს.საჭიროდ მივიჩნიე მომეფიქრებინა რესურსი, რომელიც ხელს შეუწყობდა დამახსოვრების ეფექტის გაზრდას და, ამასთანავე, სახალისო აქტივობას შევთავაზებდი ბავშვებს.

იმისათვის, რომ მოსწავლეებს თვით აქტივობისაგან მიეღოთ სიამოვნება, შევქმენი სასწავლო თვალსაჩინო რესურსი. რესურსის შექმნაში დამეხმარა თამაში: ,,კლასობანა“.

რესურსის შექმნის მიზანი იყო შემდეგი: მოსწავლეებმა გაიუმჯობესონ გეომეტრიული ფიგურების ამოცნობის, დახარისხებისა და კონსტრუირების უნარი. განუვითარდეთ დაკვირვების, დაკავშირების, ამოცნობისა და დემონსტრირების უნარი. 

თვალსაჩინო რესურსში გამოვიყენე ფერადი ფურცლები, რომლებსაც დავაწერე რიცხვები ერთიდან ათის ჩათვლით,მივეცი,,კლასობანას“ ფორმა, დავაფინე იატაკზე.

გამოძახებულმა მოსწავლემ აღწერა რა ყუთიდან ამოღებული გეომეტრიული ფიგურა_ სამკუთხედი, დაასახელა ამ ფიგურის წვეროთა და გვერდების რაოდენობა, „კლასობანას“ თამაშის პრინციპით, ხტუნვა-ხტუნვით მივიდა  სამკუთხედის წვეროთა და გვერდთა რაოდენობის შესაბამის ციფრზე ( 3-ზე ) და ამავე ციფრზე მოათავსა აღნიშნული გეომეტრიული ფიგურა.  

ასევე მოხდა ოთხკუთხედის, ხუთკუთხედისა და შედარებით რთული მრავალკუთხედების განთავსებაც. რადგან ეს აქტივობა გაჯერებული იყო თამაშის ელემენტებით,ამ თვალსაჩინო მასალის გამოყენებამ სახალისო და მიმზიდველი გახადა გეომეტრიული ფიგურების შესახებ ცოდნის განმტკიცება ბავშვებისათვის.

შეიძლება ითქვას, რომ მიზანს - მოსწავლეებს გაეუმჯობესებინათ გეომეტრიული  ფიგურების  ამოცნობის, დახარისხებისა  და კონსტრუირების  უნარი, ამ რესურსის გამოყენებით მივაღწიე.

ასე რომ, თამაშმა დიდი როლი ითამაშა ჩემს პრაქტიკაში: გეომეტრიულ ფიგურებზე თამაშმა  წინარე ცოდნის გახსენება გახდა სახალისო და ეფექტური. თამაშითვე მოვახდინე ცოდნის შემოწმება და განმტკიცება და მოტივაციის ამაღლება მოსწავლეებში.


                                 
                       ქუთაისის N12 საჯარო სკოლის დაწყებითი კლასების მასწავლებელი ნათია მამასახლისი.


კომენტარები


ეტალონი

ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია

მოსწავლეთა წარმატებების შესახებ ოფიციალური წერილები გაიგზავნა

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

სიახლეები

არჩევანის გაკეთების ვადა დღეს, 1-ელ ნოემბერს იწურება - emis ინფორმაციას ავრცელებს

მასწავლებლებმა, აღზმრდელებმა, დირექტორებმა ქონების გადასახდი უნდა გადაიხადონ, თუ... - ფინანსთა სამინისტრო განმარტავს

სკოლის დირექტორები მუნით ინიფიცირების შემთხვევებს etaloni.ge-სთან ადასტურებენ

დირექტორის თანხმობის დოკუმენტი, რომელიც ორ სკოლაში დასაქმებულმა პედაგოგებმა უნდა შეავსონ - მასწავლებლებს ცნობის აღება ყოველ წელს დასჭირდებათ

საბავშვო ბაღებისთვის გამოყოფილი თანხის მითვისების საქმეზე მინისტრის სახლი გაჩხრიკეს, მოადგილე დააკავეს - ფინანსთა სამინისტროს საგამოძიებო სამსახური

პიროვნება

ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას

„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...

„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...

სკოლები

„ვუსურვებთ მომავალ წარმატებებსა და ახალ მიღწევებს სპორტულ და საგანმანათლებლო სფეროებში“

საინტერესო

ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია

გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელმა, ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება“

არაბთა გაერთიანებული საამიროები აქტიურად ნერგავს ხელოვნურ ინტელექტს განათლების სფეროში

როგორ მიმდინარეობს სასწავლო პროცესი საქართველოს საჯარო სკოლებში - დირექტორები etaloni.ge-ს კითხვებს პასუხობენ

სიახლეები
საზოგადოება