| მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |

ნანა დოლბაია, ხობის მუნიციპალიტეტის სოფელ ქარიატის საჯარო სკოლის განვითარებისა და პროფესიული ზრდისკენ ორიენტირებული პედაგოგია.
პედაგოგს საგაკვეთილო პროცესში მუდმივი სიახლეები შეაქვს, მოსწავლეებს საინტერესო და ორიგინალურ გაკვეთილებს სთავაზობს.
პედაგოგმა სასწავლო პროცესში აქტუალურ საკითხთან დაკავშირებით, საინტერესო სტატია მოამზადა, სადაც საუბრობს შეფასების სქემასა და მისი ობიექტურობის მნიშვნელობაზე.
გთავაზობთ, პედაგოგ ნანა დოლბაიას სტატიას:
სასწავლო მიზნის შესაბამისი შეფასების ფორმების გამოყენება
სასკოლო გარემოში შეფასება სასწავლო პროცესის მნიშვნელოვანი ნაწილია. თუმცა, ამ მიმართულებით მაინც არსებობს პრობლემები. ხშირია შემთხვევა, როცა მოსწავლეებს ვაცნობთ კონკრეტულ შეფასებას, თუმცა მათთვის ნათელი არაა, როგორ გააუმჯობესონ ეს შედეგი.
როგორც ვიცით, მოსწავლის შეფასების მთავარი მიზანი სწავლა-სწავლების ხარისხის მართვაა. განმავითარებელი შეფასება, ერთი მხრივ, სწავლის ხარისხი გაუმჯობესებას უწყობს ხელს და, მეორე მხრივ, მონიტორინგს უწევს სწავლების ხარისხს.
შეფასების დანიშნულებაა მოსწავლის ინდივიდუალური პროგრესის შეფასება,სწავლის გაცნობიერება და სასწავლო პროცესის უკეთ დაგეგმვა, შესაბამისად, მოსწავლეებისათვის მიწოდებული შესაფასებელი მასალა ან ტესტი უნდა იყოს პრაქტიკული, სტანდარტული, ვალიდური, გამჭირვალე და სტანდარტის შესაბამისი.
სასწავლო პროცესის კარგად და შედეგიანად წარმართვისთვის აუცილებელია მოსწავლეებისათვის განმავითარებელი შეფასების მიცემა. მართალია, განმავითარებელი შეფასება სკოლებში დანერგილია, მაგრამ მისი უკუგება ნაკლებად დახვეწილია, იშვიათი და არასრულყოფილია შემაჯამებელი განმავითარებელი შეფასება. ხშირად თემის დასრულების შემდეგ აკეთებენ განმავითარებელ შეფასებას, რასაც დიდი ეფექტი არ აქვს, რადგან ვერც მოსწავლე და ვერც მასწავლებელი ვერ ახერხებს რაიმეს გამოსწორებას. აქედან გამომდინარე, აუცილებელია განმავითარებელი შეფასების ხშირად და ადეკვატურად გაკეთება, რათა, ერთი მხრივ, მასწავლებელი იყოს ინფორმირებული, თუ რა სუსტი მხარეა კლასში და რა არის გამოსასწორებელი, რომელი კუთხით არის სამუშაო. მეორე მხრივ, მოსწავლეა ინფორმირებული რომ მეტი უნდა იმეცადინოს, აქვს კონკრეტული მითითება თუ რომელი საკითხი უნდა დაძლიოს, ისწავლოს ხელახლა, რომ საბოლოო, შემაჯამებელი სამუშაოს შესრულებისას დაბალი განმსაზღვრელი შეფასება არ დაიმსახუროს.
მასწავლებლები მოსწავლეთა შეფასებისთვის იყენებენ შემაჯამებელ სამუშაოს სტანდარტული ფორმით, თუმცა გასათვალისწინებელია, რომ შემაჯამებლის შედგენისას არ უნდა იყოს დარღვეული ესგ-ში მოცემული საგნობრივი ჯგუფის შემაჯამებელი შეფასების პრინციპი, ის არ უნდა იყოს შედგენილი მხოლოდ ერთი სახის დავალებებით, რადგან სხვადასხვა კატეგორიის სამუშაო უფრო მეტად აძლევს მოსწავლეს აზროვნების, საკუთარი ცოდნის გამოვლენის შესაძლებლობას და კლასში ქმნის სამართლიანობის განცდას, რადგან ნებისმიერი შესაძლებლობის მქონე მოსწავლეს შეუძლია მინიმალური ზღვარის გადალახვა. ის თავად შეარჩევს იმ დავალებას, რომლის შესრულების უნარიც მას აქვს.
დასკვნის სახით ვიტყოდი, რომ მასწავლებლებს მართებთ უფრო მეტი ყურადღებით შეადგინონ და შეიმუშაონ ვალიდური, საგაკვეთილო მიზნებზე მორგებული დავალებები, რათა შეძლონ შესაბამისი განმავითარებელი შეფასებების მიცემა მოსწავლეებისათვის და, რაც მთავარია, განმავითარებელი შეფასებები უნდა იყოს დროულად გაცემული, რათა მოსწავლეებს დროულადვე ჰქონდეთ ინფორმაცია საკუთარ ძლიერ და სუსტ მხარეებზე კონკრეტულ საკითხებთან მიმართებაში, მათი მხრიდან სწავლის პროცესი იყოს სრულად გაცნობიერებული და დარეგულირებული მათივე უნარებიდან და მოთხოვნებიდან გამომდინარე.
ხობის მუნიციპალიტეტის სოფელ ქარიატის საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნანა დოლბაია
ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
დირექტორის თანხმობის დოკუმენტი, რომელიც ორ სკოლაში დასაქმებულმა პედაგოგებმა უნდა შეავსონ - მასწავლებლებს ცნობის აღება ყოველ წელს დასჭირდებათ
საბავშვო ბაღებისთვის გამოყოფილი თანხის მითვისების საქმეზე მინისტრის სახლი გაჩხრიკეს, მოადგილე დააკავეს - ფინანსთა სამინისტროს საგამოძიებო სამსახური
ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას
„ხელმძღვანელმა ყველა ახალ, კარგ წამოწყებას, მასწავლებლისგან იქნება ის თუ მოსწავლისგან, მხარი უნდა დაუჭიროს“...
„კიდევ ერთი ახალგაზრდა სიცოცხლე შეწყდა, ისევ გლოვობს ჩვენი სკოლა“