სიახლეები
სიახლეები

ტერმინები, რომელიც დაგეხმარებათ  ეროვნული კვალიფიკაციების ჩარჩოს სახელმძღვანელოს გაგებაში
08-12-2022
-
+


ეროვნული კვალიფიკაციების ჩარჩოს სახელმძღვანელო მიზნად  ისახავს,  ხელი  შეუწყოს დაინტერესებული მხარეებისთვის მისი   დანიშნულების, მიზნების, სტრუქტურისა და შინაარსის გაცნობას, გაგებასა და მის ეფექტურ ინსტრუმენტად გამოყენებას. 

წინამდებარე დოკუმენტში გამოყენებულ ტერმინების აქვთ შემდეგი მნიშვნელობა:

ეროვნული  კვალიფიკაციების  ჩარჩო
 −  ინსტრუმენტი,  რომელიც  ახდენს  კვალიფიკაციების  სწავლის შედეგების მიხედვით კლასიფიცირებას განათლების ქვესისტემების (ზოგადი განათლება,  პროფესიული  განათლება,  უმაღლესი  განათლება, არაფორმალური  განათლება)  ინტეგრირებისა  და  კოორდინირების,  აგრეთვე  კვალიფიკაციის  ხარისხის  გაუმჯობესების, გამჭვირვალობის,  ხელმისაწვდომობისა და განვითარების მიზნით, შრომის ბაზრისა და საზოგადოების ინტერესების გათვალისწინებით;

კვალიფიკაცია  −  უფლებამოსილი  დაწესებულების/დაწესებულებების  მიერ  სწავლის  შედეგის  მიღწევის  შეფასებისა  და დადასტურების  ფორმალური  შედეგი,  რომელიც  დასტურდება  სახელმწიფოს  მიერ  აღიარებული  სერტიფიკატით,  უმაღლესი ან  პროფესიული  განათლების  დამადასტურებელი  სახელმწიფო  დოკუმენტით  –  დიპლომით  ან  ზოგადი  განათლების დამადასტურებელი სახელმწიფო დოკუმენტით;

სწავლის შედეგი − განაცხადი პირის  მიერ  მისაღწევი  „ცოდნისა და გაცნობიერების“  (სწავლის ან  საქმიანობის  სფეროსთან  დაკავშირებული  ინფორმაციის,  ფაქტების,  პრინციპების,  თეორიების,  თეორიული  და  პრაქტიკული  მეთოდების  ასიმილაციის  შედეგი),  „უნარის“  (კონკრეტული  დავალების  შესრულებისა  და  პრობლემების  გადაჭრისათვის  შესაბამისი  ცოდნის  გამოყენების  შესაძლებლობა)  ან/და  „პასუხისმგებლობისა  და  ავტონომიურობის“  (ღირებულებებითა  და  დამოუკიდებლობის შესაბამისი ხარისხით პირის მიერ ცოდნისა და უნარების გამოყენება) შესახებ;

ფორმალური განათლება  −  მთელი  სიცოცხლის  განმავლობაში  სწავლის სისტემის ნაწილი, რომელიც გულისხმობს კვალიფიკაციის მიმნიჭებელი საგანმანათლებლო პროგრამის ფარგლებში  „ცოდნისა  და  გაცნობიერების“,  „უნარის“  ან/და „პასუხისმგებლობისა  და  ავტონომიურობის“  შეძენას;

არაფორმალური  განათლება  −  მთელი  სიცოცხლის  განმავლობაში  სწავლის  სისტემის  ნაწილი,  რომელიც გულისხმობს ფორმალური განათლების მიღმა „ცოდნისა და გაცნობიერების“, „უნარის“  ან/და „პასუხისმგებლობისა და ავტონომიურობის“ შეძენას; 

სწავლის  სფეროების  კლასიფიკატორი  −  ინსტრუმენტი,  რომელიც  ახდენს  საქართველოში  არსებული სწავლის სფეროების კლასიფიცირებას და განსაზღვრავს სწავლის თითოეულ სფეროში  მისანიჭებელ კვალიფიკაციას.  

უმაღლესი  საგანმანათლებლო  პროგრამების    კლასტერი  −  უმაღლესი  საგანმანათლებლო  პროგრამების  აკრედიტაციის პროცესის  მიზნებისთვის  ეროვნული  კვალიფიკაციების  ჩარჩოს  და  სწავლის  სფეროების  კლასიფიკატორის  მიხედვით  კლასიფიცირებული,  შინაარსობრივად  (პროგრამის  შინაარსი,  სწავლის  მიზნები  და  შედეგები)  დაჯგუფებული  საგანმანათლებლო  პროგრამები  (გარდა  ერთობლივი  და  დიპლომირებული  მედიკოსის  ერთსაფეხურიანი  საგანმანათლებლო  პროგრამებისა.  საგანმანათლებლო  პროგრამების  კლასტერად  დაჯგუფების  წესი  და  პირობები  განისაზღვრება  უმაღლესი  საგანმანათლებლო  დაწესებულებების  საგანმანათლებლო  პროგრამების  აკრედიტაციის  დებულებით  (შემდგომ  –  აკრედიტაციის  დებულება).

კომენტარები


ეტალონი
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ახალქალაქის 44 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
2024 წლის „ახალქალაქის ეტალონი გუნდის“ წოდებისთვის ერთმანეთს 47 გუნდი ეჯიბრება
გამარჯვებისთვის ერთმანეთს დმანისის 11 სკოლის 55 მოსწავლე ეჯიბრება
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი დმანისს სტუმრობდა
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მე-6 და მე-7 კლასელებით დაკომპლექტებული გუნდები ეჯიბრებოდნენ
სიახლეები
5-6 მაისს ტრანსპორტის სამუშაო განრიგი იცვლება, ინფორმაციას თბილისის მერია ავრცელებს - დეტალები
აღდგომის დღესასწაულზე გურიაში ტრადიციული ლელო იმართებოდა. 16 კილოგრამიან ტყავის ბურთს სილითა და ნახერხით ავსებდნენ და ასხამდნენ აგუნას წვენს
დიდი მარხვის ბოლო დღე - რა უნდა ვიცოდეთ „დიდი შაბათის“ შესახებ
მასწავლებლების ემოციები ხშირად მოსწავლეებზეა დამოკიდებული. მაგალითად, პედაგოგები, რომლებიც თავიანთი მოსწავლეებით ამაყობენ, შეიძლება მეტად თავდაჯერებულები, აჟიტირებულები, აქტიურები იყვნენ
პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები
ღონისძიება მუსიკის მასწავლებლის - ნათია ბაუჟაძის მომზადებულმა სიმღერებმა კიდევ უფრო გაამრავალფეროვნა
აღსანიშნავია, რომ თითოეული მოსწავლე შესაბამის ფორმაში გამოეწყო და შეჯიბრმა წარმატებით ჩაიარა
შიდა სასკოლო ტური გაიმართა, რომელშიც მოსწავლეებით დაკომპლექტებული გუნდები მონაწილეობდნენ
მოსწავლეები პასუხობდნენ წამყვანის მიერ დასმულ ლოგიკურ და ანალიტიკურ უნარებზე გათვლილ კითხვებს
მრავალფეროვან ღონისძიებებს შორისაა ქაული ენისადმი მიძღვნილი ღონისძება, სახელწოდებით - „სიყვარულის, ლექსების და ღმერთების ენავ“ 
საინტერესო
მასწავლებლების ემოციები ხშირად მოსწავლეებზეა დამოკიდებული. მაგალითად, პედაგოგები, რომლებიც თავიანთი მოსწავლეებით ამაყობენ, შეიძლება მეტად თავდაჯერებულები, აჟიტირებულები, აქტიურები იყვნენ
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ახალქალაქის 44 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
2024 წლის „ახალქალაქის ეტალონი გუნდის“ წოდებისთვის ერთმანეთს 47 გუნდი ეჯიბრება
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი დმანისს სტუმრობდა
მოწესრიგებული ეზო, ბაღები, მრავალწლოვანი ხეები, ყვავილები და შადრევანი ზოგიერთი კამპუსის განუყოფელი ნაწილია
სიახლეები
საზოგადოება