სიახლეები
სიახლეები

„შეკითხვები არ შეიძლება გახდეს მასწავლებლის „დადანაშაულების“ საფუძველი“ - ექსპერტი
09-02-2022
-
+


რა შეკითხვები შეიძლება დავუსვათ მასწავლებელს ხარისხიანი განმავითარებელი შეფასების ხელშესაწყობად? -  ზოგადი განათლების რეფორმის ფარგლებში განათლების სამინისტრო მშობლებისა და მასწავლებლებისთვის საინტერესო კითხვებს პასუხობს.

უპირველეს ყოვლისა უნდა აღინიშნოს, რომ მოსწავლის სასწავლო პროცესში ჩართულობა არის ის საკითხი, რომლის შესახებაც მშობელსა და მასწავლებელს ყველაზე მეტად მართებს დიალოგი:

  • რა არის იმის მიზეზი, რომ მოსწავლე არ ამჟღავნებს ინტერესს კონკრეტული საგნის, ან საგნობრივი საკითხის მიმართ?
  • რატომ უჭირს მოსწავლეს კონკრეტული საგნობრივი საკითხის შინაარსის გაგება; მისი საკუთარ გამოცდილებასთან დაკავშირება?
  • რატომ ვერ ხედავს მოსწავლე შესასწავლი საკითხის აქტუალობას?
  • რატომ ვერ ახერხებს მოსწავლე კონკრეტული დავალების შესრულებას? რატომ ვერ იყენებს დავალებას საკუთარი თავის კარგად წარმოსაჩენად?
  • როგორ (რა ხერხებით) შეიძლება სასწავლო პროცესში წარმოქმნილი სირთულეების გადალახვაში მოსწავლის დახმარება, მისი სასწავლო მასალით დაინტერესება?
ეს არის შეკითხვები, რომლებზე მსჯელობაც შესაძლოა მოსწავლის სასწავლო პროცესში ჩართვისა და მისი მოსწრების გაუმჯობესების საფუძველი გახდეს. სწორად დამულ შეკითხვებს, როგორც წესი, გადამწყვეტი მნიშვნელობა აქვს პროცესების სწორი მიმართულებით განსავითარებლად.

აღსანიშნავია, ორი გარემოება:

1) ამ შეკითხვებზე მსჯელობისას არ შეიძლება რაიმე აიხსნას ისეთი კატეგორიით, როგორიცაა „მოსწავლის სიზარმაცე“. სიზარმაცე შედეგია (და არა მიზეზი) იმისა, რომ მოსწავლე სათანადოდ ვერ გაერკვა იმაში, თუ რა მოლოდინები აქვთ მისგან; როგორ შეასრულოს მის წინაშე დასმული ამოცანები;

ბ) ზემოჩამოთვლილი შეკითხვები არ შეიძლება გახდეს მასწავლებლის „დადანაშაულების“ საფუძველი. მოსწავლის სასწავლო პროცესში ჩართულობასთან დაკავშირებული სირთულეები ტიპურია სკოლისთვის. კარგი პედაგოგიკაა არა მსგავსი პრობლემების „გამორიცხვა“, არამედ მათი დროულად აღმოჩენა და განმავითარებელი შეფასების წყალობით მათი გადაჭრა.

ამ კუთხით მშობლისა და მასწავლებლის დიალოგი დადებითად აისახება მოსწავლის პიროვნულ განვითარებაზე. სწორად ამ ტიპის თანამშრომლობის ხელშეწყობას ისახავს მიზნად ზოგადი განათლების რეფორმა (მშობელების ჩართულობის მიმართულებით).

კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

აბიტურიენტებს კვირას სამებაში დალოცავენ - საპატრიარქოს განცხადება

3 მთავარი ცვლილება ზოგადი განათლების კანონში - სიახლეები დირექტორებს, მასწავლებლებსა და მოსწავლეებს ეხება

გაძლიერებული საგნების პედაგოგებსა და სკოლებს სამინისტრო ტრენინგების შემდეგ შეარჩევს

სკოლებისა და ბაღების რეაბილიტაცია-მშენებლობას თბილისის მერია გადაიბარებს

მასწავლებლებს საშვებულებო დღეები სექტემბერში დაემატებათ - სამეურვეო საბჭოს არჩევნები

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები
„შემდგომ წარმატებებს ვუსურვებთ მოსწავლეებსაც და მასწავლებლებსაც“
 

მოსწავლეებმა დამრიგებელი სიამაყით აღევსეს, მშობლებს კი დაუვიწყარი ემოციები აჩუქეს

 

საინტერესო

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

ჯოზეფი იცნობს ბერძნულ ანბანს და ამჟამად, სწავლობს მორზეს კოდს და პერიოდულ სისტემას

სიახლეები
საზოგადოება