სიახლეები
სიახლეები

„შეკითხვები არ შეიძლება გახდეს მასწავლებლის „დადანაშაულების“ საფუძველი“ - ექსპერტი
09-02-2022
-
+


რა შეკითხვები შეიძლება დავუსვათ მასწავლებელს ხარისხიანი განმავითარებელი შეფასების ხელშესაწყობად? -  ზოგადი განათლების რეფორმის ფარგლებში განათლების სამინისტრო მშობლებისა და მასწავლებლებისთვის საინტერესო კითხვებს პასუხობს.

უპირველეს ყოვლისა უნდა აღინიშნოს, რომ მოსწავლის სასწავლო პროცესში ჩართულობა არის ის საკითხი, რომლის შესახებაც მშობელსა და მასწავლებელს ყველაზე მეტად მართებს დიალოგი:

  • რა არის იმის მიზეზი, რომ მოსწავლე არ ამჟღავნებს ინტერესს კონკრეტული საგნის, ან საგნობრივი საკითხის მიმართ?
  • რატომ უჭირს მოსწავლეს კონკრეტული საგნობრივი საკითხის შინაარსის გაგება; მისი საკუთარ გამოცდილებასთან დაკავშირება?
  • რატომ ვერ ხედავს მოსწავლე შესასწავლი საკითხის აქტუალობას?
  • რატომ ვერ ახერხებს მოსწავლე კონკრეტული დავალების შესრულებას? რატომ ვერ იყენებს დავალებას საკუთარი თავის კარგად წარმოსაჩენად?
  • როგორ (რა ხერხებით) შეიძლება სასწავლო პროცესში წარმოქმნილი სირთულეების გადალახვაში მოსწავლის დახმარება, მისი სასწავლო მასალით დაინტერესება?
ეს არის შეკითხვები, რომლებზე მსჯელობაც შესაძლოა მოსწავლის სასწავლო პროცესში ჩართვისა და მისი მოსწრების გაუმჯობესების საფუძველი გახდეს. სწორად დამულ შეკითხვებს, როგორც წესი, გადამწყვეტი მნიშვნელობა აქვს პროცესების სწორი მიმართულებით განსავითარებლად.

აღსანიშნავია, ორი გარემოება:

1) ამ შეკითხვებზე მსჯელობისას არ შეიძლება რაიმე აიხსნას ისეთი კატეგორიით, როგორიცაა „მოსწავლის სიზარმაცე“. სიზარმაცე შედეგია (და არა მიზეზი) იმისა, რომ მოსწავლე სათანადოდ ვერ გაერკვა იმაში, თუ რა მოლოდინები აქვთ მისგან; როგორ შეასრულოს მის წინაშე დასმული ამოცანები;

ბ) ზემოჩამოთვლილი შეკითხვები არ შეიძლება გახდეს მასწავლებლის „დადანაშაულების“ საფუძველი. მოსწავლის სასწავლო პროცესში ჩართულობასთან დაკავშირებული სირთულეები ტიპურია სკოლისთვის. კარგი პედაგოგიკაა არა მსგავსი პრობლემების „გამორიცხვა“, არამედ მათი დროულად აღმოჩენა და განმავითარებელი შეფასების წყალობით მათი გადაჭრა.

ამ კუთხით მშობლისა და მასწავლებლის დიალოგი დადებითად აისახება მოსწავლის პიროვნულ განვითარებაზე. სწორად ამ ტიპის თანამშრომლობის ხელშეწყობას ისახავს მიზნად ზოგადი განათლების რეფორმა (მშობელების ჩართულობის მიმართულებით).

კომენტარები


ეტალონი

ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია

მოსწავლეთა წარმატებების შესახებ ოფიციალური წერილები გაიგზავნა

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

სიახლეები

ბაღის აღმზრდელი, დირექტორი, პროფესორი... - პრემიერმა სააღმზრდელო დაწესებულებების ავტორიზაციის საბჭოს შემადგენლობა დაამტკიცა

უქმდება პროფესიული უნარების სააგენტოც - სამინისტრო ქვეუწყებების ლიკვიდაციის შესახებ

გაკვეთილებს სერტიფიცირებული პედაგოგები ჩაატარებენ, რომლებიც მასწავლებლის სახლმა გადაამზადა

პედაგოგი უნდა იყოს შრომისმოყვარე - დირექტორები მასწავლებელბის თვისებებზე გვესაუბრებიან

3 საკითხი, რაზეც სკოლის დირექტორი პერსონალურად აგებს პასუხს - დოკუმენტი

პიროვნება

ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას

„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...

„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...

სკოლები
მოსწავლეებმა მხატვრულად წარმოთქვეს მასწავლებლებისადმი მიძღვნილი სიტყვები, ლექსები
 
 
 

სკოლაში კონკურსის მიმდინარეობას პედაგოგი მარეხი სუდაძე ხელმძღვანელობდა

წელს ალათუმანის საჯარო სკოლიდან კიდევ ერთი წარმატებული მოსწავლე გახდა სტუდენტი

საინტერესო

ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია

გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელმა, ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება“

არაბთა გაერთიანებული საამიროები აქტიურად ნერგავს ხელოვნურ ინტელექტს განათლების სფეროში

სიახლეები
საზოგადოება