სიახლეები
სკოლები

სავანეთის საჯარო სკოლის სამოქალაქო განათლების პედაგოგი ლამზირა ოსეფაშვილი ონლაინ დისკუსიაში მონაწილეობდა
03-06-2020
-
+


ბოლნისის მუნიციპალიტეტის სავანეთის საჯარო სკოლის სამოქალაქო განათლების პედაგოგი ლამზირა ოსეფაშვილი თემაზე - „კონფლიქტის ტრანსფორმაცია და კონფლიქტ-სენსიტიური სწავლება „განათლების სისტემის გამოწვევები“ გამართულ ონლაინ დისკუსიაში მონაწილეობდა. მასწავლებელმა, დისკუსიის ფარგლებში, კონფლიქტის გადაჭრის ხედვებზე ისაუბრა და ექსპერტებს საკუთარი შეხედულებები წარუდგინა.  

„2020 წლის 28 მაისს ხუთშაბათს 17:00სთ-18:30 სთ  ონლაინ პლატფორმა „ზუმში“ „მშვიდობის და განვითარების ცენტრის  ინიციატივით“ (CPCD) მოეწყო ონლაინ დისკუსია თემაზე: „კონფლიქტის ტრანსფორმაცია და კონფლიქტ-სენსიტიური სწავლება „განათლების სისტემის გამოწვევები“.

ონლაინ დისკუსიაზე მიწვეულნი იყვნენ  ექსპერტები  კონფლიქტოლოგიის დარგში და  ასევე სავანეთის საჯარო სკოლის სამოქალაქო განათლების პედაგოგი ლამზირა ოსეფაშვილი.

მომხსენებლები  იყვნენ:

ივანე აბრამაშვილი -„კავკასიური სახლის“ აღმასრულებელი დირექტორი: ნათია ჭანკვეტაძე - მკვლევარი, სამშვიდობო განათლების სპეციალისტი.

მოდერატორი ნინო კალანდარიშვილი - „ნაციონალიზმისა და კონფლიქტების კვლევის ინსტიტუტის“ გამგეობის თავმჯდომარე.

ონლაინ  დისკუსია მიჰყავდა ეთიკო ბენდელიანს.

შეხვედრის მიზანი იყო მოეხდინათ საკითხით დაინტერესებული და ჩართული მხარეების, კოორდინაცია. ონლაინ დისკუსია გაიხსნა უახლესი ისტორიის სწავლების პროცესში კონფლიქტის ტრანსფორმაციის მიდგომების განვითარებისა და ინტეგრაციის შესახებ გზების ძიებით რეკომენდაციებით, რომელებიც პროექტით გათვალისწინებულ  დოკუმენტში იქნება ასახული.

პროექტის ისტორიულ გასაყარზე, „სწავლებისა და სწავლის ახალი მიდგომები“ ხორციელდება  „ნაციონალიზმისა და კონფლიქტების კვლევის ინსტიტუტთან“, „კავკასიურ სახლთან“  თანამშრომლობით, ნდობის აღდგენისა და ადრეული რეაგირების  მექანიზმის (COBERM) ევროკავშირისა და გაეროს განვითარების პროგრამის ერთობლივი ინიციატივის ფინანსური მხარდაჭერით.       

საკითხი შეეხო აფხაზეთის და ოსეთის კონფლიქტებს.

ექსპერტებს აინტერესებდათ  რამდენად არიან  გათვითცნობიერებულები მოსწავლეები ამ კონკრეტული საკითხების ირგვლივ, აქვთ თუ არა საკმარისი  ლიტერატურა სკოლებს კონფლიქტის გადაჭრის რა მექანიზმებს იცნობენ.

დისკუსიამ საინტერესო სახე მიიღო. ქალბატონმა ლამზირამ კონფლიქტის გადაჭრის  სხვადასხვა ხედვებზე ისაუბრა, ექსპერტებს  საკუთარი ხედვა წარუდგინა  რომ შეეტანათ სახელმძღვანელოში  შუა საუკუნეებში საქართველოში  მოქმედი   „მანდილის ინსტიტუტი, რათა  მოსწავლეებმა შემდგომში  კარგად გააცნობიერონ მისი არსი, საუბარი ეხებოდა თამარ მეფის და ყუთლუ არსლანის დაპირისპირებას.  მან ასევე აღნიშნა, რომ სახელმძღვანელოებში ინფორმაცია მწირია, მოითხოვს ძიებას, არქივებიდან მასალების ამოღებას, საკმაოდ დიდი შრომას, რათა მივიწყებული, მიჩქმალული ინფორმაციები განახლდეს და მოსწავლეებამდე მივიდეს, ასევე გასათვალისწინებელია ამ კონკრეტული საკითხის მცირე დოზით შეტანა სამოქალაქო განათლებაში, რელიგიის ისტორიაში, ხელოვნებაში, გეოგრაფიაში, და ისტორიაში კი უფრო გავრცობილად.

ეს იყო პირველი შეხვედრა. ორგანიზატორებმა აღნიშნეს, რომ მოიწვევენ კიდევ რამდენიმე შეხვედრას, რომელსაც ექნებოდა უფრო სიღრმისეული წვდომა და სახელმძღვანელოში შეიტანენ იმ ცვლილებებს, რასაც მოისმენენ  სამოქალაქო განათლების  პედაგოგებისგან.

ექსპერტებმა ჩაინიშნეს სტუმრებისგან  მიღებული ინფორმაცია, რეკომენდაციები. საუბარი შეეხო გამოწვევებს,  რისკებს მათ შეკითხვებზე: თუ რამდენად მნიშვნელოვანია მოსწავლეებმა  ისწავლონ კონფლიქტის გადაჭრის  მრავალფეროვანი ხედვები და რა აქტივობები იქნება გამოყენებული, სამოქალაქო განათლების პედაგოგებისგან მიიღეს პასუხები, რომ ეს იქნება  ისეთი მრავალფეროვანი აქტივობები, როგორიცაა: დისკუსია, დებატები, პროექტული სწავლება, თავისუფალი გაკვეთილები, სიმულაციური თამაშები. სენსიტიური მიდგომებით კონფლიქტების გადაჭრა მოსწავლეებს გამოუმუშავებს კრიტიკული აზროვნების უნარს, მოახდენენ ცოდნის ტრანსფერს, მიიღებენ გარკვეულ გამოცდილებას და მოსწავლეები შეძლებენ ადგილის დამკვიდრებას საზოგადოებაში,  პრობლემების გადაჭრის უნარების გამომუშავებას, კომუნიკაციას ინდივიდებთან და ჯგუფებთან და საკუთარი შესაძლებლობების უწყვეტ რეალიზებას.

ონლაინ რეჟიმში გამართული დისკუსია გაგრძელდება, რომელიც ორიენტირეულია  სამოქალაქო პედაგოგების რჩევების გათვალისწინებაზე და ისტორიის და სამოქალაქო განათლების   სახელმძღვანელოში ცვლილებების შეტანაზე“,-აღნიშნულია სკოლის ინფორმაციაში.


კომენტარები


ეტალონი

შემოდგომის სეზონზე 4 საგანში ჩატარდა და მასში II-XII კლასის მოსწავლეებმა მიიღეს მონაწილეობა მთელი საქართვლოდან

„ეტალონის“ შემოდგომის სეზონის საგნობრივი ჩემპიონატი მათემატიკის ოლიმპიადით დასრულდა

„ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი მათემატიკის ოლიმპიადით სრულდება

სიახლეები

მასწავლებელთა გამოცდის შედეგები გამოქვეყნდა - ქულების გასაჩივრებას 19 დეკემბრიდან შეძლებთ

საჯარო სკოლებთან დაკავშირებით სპეციალური კომისია შეიქმნება - ცნობილია შემადგენლობა და უფლებამოსილება

„რეფორმა“ გაზრდის მთავრობის კონტროლს საგანმანათლებლო სექტორზე... საქართველოში უკანასკნელ სფეროსაც დახურავს, რომელიც ღიაა ჯანსაღი განსხვავებული აზრისთვის“ 

9 იანვარი ბოლო დღეა - სემესტრულ შეფასებებთან დაკავშირებით emis დეტალურ რეკომენდაციას ავრცელებს

ტესტირება შეფასებისა და გამოცდების ეროვნულ ცენტრში ჩატარდება

პიროვნება

etaloni.ge-ს ბლიც-კითხვებს მუხროვანის საჯარო სკოლის დირექტორი სვეტლანა სუხორუკოვა პასუხობს

etaloni.ge-ს ბლიც-კითხვებს სიღნაღის მუნიციპალიტეტის სოფელ საქობოს საჯარო სკოლის დირექტორი დოდო ბეგიაშვილი პასუხობს

სკოლები

მოსწავლეებმა დიდი ინტერესითა და მონდომებით წარმოადგინეს ქართული საახალწლო რიტუალები

სკოლა ულოცავს დასს მიღწეულ წარმატებებს და მადლობას უხდის რეჟისორ დათიკო დარსალიასა და პედაგოგ დათო შენგელიას

მოსწავლეებმა პატივი მიაგეს დაღუპულ გმირთა მემორიალს

ეკოტურმა მნიშვნელოვნად გაამრავალფეროვნა სასკოლო სწავლება, გააღრმავა მოსწავლეების ცოდნა ბიოლოგიაში, გეოგრაფიაში, გეოლოგიასა და ეკოლოგიაში“

საინტერესო

შემოდგომის სეზონზე 4 საგანში ჩატარდა და მასში II-XII კლასის მოსწავლეებმა მიიღეს მონაწილეობა მთელი საქართვლოდან

გავრცელებული შეხედულებით ცაციაობა დაკავშრებულია არასტანდარტულ აზროვნებასთან - თქვენც ასე ფიქრობთ?

სიახლეები
საზოგადოება