სიახლეები
სკოლები

სავანეთის საჯარო სკოლის სამოქალაქო განათლების პედაგოგი ლამზირა ოსეფაშვილი ონლაინ დისკუსიაში მონაწილეობდა
03-06-2020
-
+


ბოლნისის მუნიციპალიტეტის სავანეთის საჯარო სკოლის სამოქალაქო განათლების პედაგოგი ლამზირა ოსეფაშვილი თემაზე - „კონფლიქტის ტრანსფორმაცია და კონფლიქტ-სენსიტიური სწავლება „განათლების სისტემის გამოწვევები“ გამართულ ონლაინ დისკუსიაში მონაწილეობდა. მასწავლებელმა, დისკუსიის ფარგლებში, კონფლიქტის გადაჭრის ხედვებზე ისაუბრა და ექსპერტებს საკუთარი შეხედულებები წარუდგინა.  

„2020 წლის 28 მაისს ხუთშაბათს 17:00სთ-18:30 სთ  ონლაინ პლატფორმა „ზუმში“ „მშვიდობის და განვითარების ცენტრის  ინიციატივით“ (CPCD) მოეწყო ონლაინ დისკუსია თემაზე: „კონფლიქტის ტრანსფორმაცია და კონფლიქტ-სენსიტიური სწავლება „განათლების სისტემის გამოწვევები“.

ონლაინ დისკუსიაზე მიწვეულნი იყვნენ  ექსპერტები  კონფლიქტოლოგიის დარგში და  ასევე სავანეთის საჯარო სკოლის სამოქალაქო განათლების პედაგოგი ლამზირა ოსეფაშვილი.

მომხსენებლები  იყვნენ:

ივანე აბრამაშვილი -„კავკასიური სახლის“ აღმასრულებელი დირექტორი: ნათია ჭანკვეტაძე - მკვლევარი, სამშვიდობო განათლების სპეციალისტი.

მოდერატორი ნინო კალანდარიშვილი - „ნაციონალიზმისა და კონფლიქტების კვლევის ინსტიტუტის“ გამგეობის თავმჯდომარე.

ონლაინ  დისკუსია მიჰყავდა ეთიკო ბენდელიანს.

შეხვედრის მიზანი იყო მოეხდინათ საკითხით დაინტერესებული და ჩართული მხარეების, კოორდინაცია. ონლაინ დისკუსია გაიხსნა უახლესი ისტორიის სწავლების პროცესში კონფლიქტის ტრანსფორმაციის მიდგომების განვითარებისა და ინტეგრაციის შესახებ გზების ძიებით რეკომენდაციებით, რომელებიც პროექტით გათვალისწინებულ  დოკუმენტში იქნება ასახული.

პროექტის ისტორიულ გასაყარზე, „სწავლებისა და სწავლის ახალი მიდგომები“ ხორციელდება  „ნაციონალიზმისა და კონფლიქტების კვლევის ინსტიტუტთან“, „კავკასიურ სახლთან“  თანამშრომლობით, ნდობის აღდგენისა და ადრეული რეაგირების  მექანიზმის (COBERM) ევროკავშირისა და გაეროს განვითარების პროგრამის ერთობლივი ინიციატივის ფინანსური მხარდაჭერით.       

საკითხი შეეხო აფხაზეთის და ოსეთის კონფლიქტებს.

ექსპერტებს აინტერესებდათ  რამდენად არიან  გათვითცნობიერებულები მოსწავლეები ამ კონკრეტული საკითხების ირგვლივ, აქვთ თუ არა საკმარისი  ლიტერატურა სკოლებს კონფლიქტის გადაჭრის რა მექანიზმებს იცნობენ.

დისკუსიამ საინტერესო სახე მიიღო. ქალბატონმა ლამზირამ კონფლიქტის გადაჭრის  სხვადასხვა ხედვებზე ისაუბრა, ექსპერტებს  საკუთარი ხედვა წარუდგინა  რომ შეეტანათ სახელმძღვანელოში  შუა საუკუნეებში საქართველოში  მოქმედი   „მანდილის ინსტიტუტი, რათა  მოსწავლეებმა შემდგომში  კარგად გააცნობიერონ მისი არსი, საუბარი ეხებოდა თამარ მეფის და ყუთლუ არსლანის დაპირისპირებას.  მან ასევე აღნიშნა, რომ სახელმძღვანელოებში ინფორმაცია მწირია, მოითხოვს ძიებას, არქივებიდან მასალების ამოღებას, საკმაოდ დიდი შრომას, რათა მივიწყებული, მიჩქმალული ინფორმაციები განახლდეს და მოსწავლეებამდე მივიდეს, ასევე გასათვალისწინებელია ამ კონკრეტული საკითხის მცირე დოზით შეტანა სამოქალაქო განათლებაში, რელიგიის ისტორიაში, ხელოვნებაში, გეოგრაფიაში, და ისტორიაში კი უფრო გავრცობილად.

ეს იყო პირველი შეხვედრა. ორგანიზატორებმა აღნიშნეს, რომ მოიწვევენ კიდევ რამდენიმე შეხვედრას, რომელსაც ექნებოდა უფრო სიღრმისეული წვდომა და სახელმძღვანელოში შეიტანენ იმ ცვლილებებს, რასაც მოისმენენ  სამოქალაქო განათლების  პედაგოგებისგან.

ექსპერტებმა ჩაინიშნეს სტუმრებისგან  მიღებული ინფორმაცია, რეკომენდაციები. საუბარი შეეხო გამოწვევებს,  რისკებს მათ შეკითხვებზე: თუ რამდენად მნიშვნელოვანია მოსწავლეებმა  ისწავლონ კონფლიქტის გადაჭრის  მრავალფეროვანი ხედვები და რა აქტივობები იქნება გამოყენებული, სამოქალაქო განათლების პედაგოგებისგან მიიღეს პასუხები, რომ ეს იქნება  ისეთი მრავალფეროვანი აქტივობები, როგორიცაა: დისკუსია, დებატები, პროექტული სწავლება, თავისუფალი გაკვეთილები, სიმულაციური თამაშები. სენსიტიური მიდგომებით კონფლიქტების გადაჭრა მოსწავლეებს გამოუმუშავებს კრიტიკული აზროვნების უნარს, მოახდენენ ცოდნის ტრანსფერს, მიიღებენ გარკვეულ გამოცდილებას და მოსწავლეები შეძლებენ ადგილის დამკვიდრებას საზოგადოებაში,  პრობლემების გადაჭრის უნარების გამომუშავებას, კომუნიკაციას ინდივიდებთან და ჯგუფებთან და საკუთარი შესაძლებლობების უწყვეტ რეალიზებას.

ონლაინ რეჟიმში გამართული დისკუსია გაგრძელდება, რომელიც ორიენტირეულია  სამოქალაქო პედაგოგების რჩევების გათვალისწინებაზე და ისტორიის და სამოქალაქო განათლების   სახელმძღვანელოში ცვლილებების შეტანაზე“,-აღნიშნულია სკოლის ინფორმაციაში.


კომენტარები


ეტალონი

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

გამარჯვებისთვის ერთმანეთს მცხეთის 18 სკოლის 90 მოსწავლე ეჯიბრება

2024 წლის „აფხაზეთის ა/რ ეტალონი მოსწავლე“ გამოვლინდა

ინტელექტის და ცოდნის ზეიმში აფხაზეთის ა/რ სკოლების მე-8, მე-9, მე-10 და მე-11 კლასის მოსწავლეები მონაწილეობენ

20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ

სიახლეები

მასწავლებლეთა გამოცდაზე გამსვლელებისთვის - ყველაფერი, რაც ქართული ენა და ლიტერატურა, მათემატიკა, ბუნებისმეტყველება (I – IV) ტესტის შესახებ უნდა იცოდეთ 

ოქროს და ვერცხლის მედალოსანი მოსწავლეები ფულად ჯილდოს მიიღებენ

ქართველი ქალი მასწავლებელი, რომელიც მეორე მსოფლიო ომში მოხალისედ წავიდა - 9 მაისი ფაშიზმე გამარჯვების დღეა



„პირველკლასელთა აკადემია“ - შემეცნებითი საოჯახო წიგნი-რვეული თქვენი პატარებისთვის

ხვალიდან სკოლები და ბაღები ისვენებს - ნახეთ, როდის განახლდება სასწავლო-სააღმზრდელო პროცესი

პიროვნება

„თუ სკოლაში ტოლერანტობა და ემპათიაა - სწავლაც ადვილია“ - გარდაბნის №6 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ლალი ნათიძე

„მომავლის სკოლა უნდა იყოს პროფესიონალი მასწავლებლებით დაკომპლექტებული“ - გარდაბნის N6 საჯარო სკოლის დირექტორი გულჩოხრა გუსეინოვა

„მოსწავლის ნდობის მოპოვებისთვის აუცილებელია მათთან მეგობრული ურთთიერობების დამყარება“

 

 

სკოლები
„ფსიქოაქტიური ნივთიერებები და ადამიანის ჯანმრთელობის“ შესახებ საინტერესო პრეზენტაცია ჩატარადა დაბა ასპინძის საჯარო სკოლაში
პრეზენტაციას ესწრებოდნენ ინგლისური ენის მასწავლებელი იზო დანელია და სკოლის დირექტორი დავით ნაჭრებია

მოსწავლეებმა პედაგოგთან ერთად ბულინგის სახეებსა და პრევენციის გზებზე ისაუბრეს

მოსწავლეებმა ღონისძიება ვაჰან ტერიანის ლექსის მიხედვით შექმნილი სიმღერით დააგვირგვინეს

საინტერესო

ისინი, ერთი შეხედვით, ნორმისგან განსხვავდება, თუმცა ყოველთვის გასათვალისწინებელია, რომ თითოეულ ქვეყანას თავისი კულტურა და ისტორია აქვს

მასწავლებელს მის დასახმარებლად რამდენიმე ხრიკის გამოყენება შეუძლია.

რა ხრიკები უნდა გამოიყენოთ მოსწავლესთან, რომელსაც დამახსოვრება უჭირს? - რჩევები მასწავლებლებისთვის 

სიახლეები
საზოგადოება