სიახლეები
სიახლეები

კომპლექსური დავალების სირთულეები, მასწავლებელთა საწუხარი და მშობლების უკმაყოფილება - რა აჩვენა რეფორმის შეფასების კვლევამ 
22-01-2024
-
+


მასწავლებლების ძირითად საწუხარს წარმოადგენს ის, რომ მოსწავლეებს ყველა საგანში კომპლექსური დავალებების დიდი რაოდენობა უგროვდებათ. მშობლებს არ მოსწონთ, რომ მათ შვილებს ძალიან ბევრი დავალება აქვთ შესასრულებელი - აღნიშნულის შესახებ მესამე თაობის ეროვნული სასწავლო გეგემის დანერგვის პროცესის შეფასების დოკუმენტში ვკითხულობთ, რომელიც საგანმანათლებლო კვლევების ეროვნულმა ცენტრმა 2023 წლის ბოლოს გამოაქვეყნა. 

კვლევის საინტერესო დაკვირვებას წარმოადგენს ის, რომ მასწავლებლების თხრობაში ეს გამოწვევა კომპლექსური დავალების, როგორც ძირითადი მეთოდის, ინტენსიურად გამოყენებას უკავშირდება, მაშინ როდესაც, ექსპერტების აზრით, მთავარ პრობლემას მასწავლებლებში კურიკულუმის ვერტიკალური და ჰორიზონტალური დაგეგმვის კომპეტენციის ნაკლებობა წარმოადგენს.

ექსპერტების აზრით, კურიკულუმის დაგეგმვის საბაზო გამოცდილების გარეშე მასწავლებლებს გაუჭირდებათ კომპლექსური დავალებების ან სხვა რომელიმე ერთეულის გამოყენებით სასწავლო პროცესის ეფექტურად დაგეგმვა.

მასწავლებლების დიდი ნაწილი მიიჩნევს, რომ კომპლექსური დავალება არის კიდევ ერთი აქტივობა, რომლის დამატებასაც ითხოვს სამინისტრო სასწავლო პროცესში.

მონაწილეებთან დისკუსიაში დასახელდა შემთხვევები, როდესაც მასწავლებელი შინ აძლევდა მოსწავლეს კომპლექსურ დავალებას და სთხოვდა დაბრუნებას შემდეგი გაკვეთილისთვის, კომპლექსურ დავალებებს მასწავლებელი წარადგენდა თემის გაშუქების შემდეგ და არა თემაზე მუშაობის დაწყების მომენტისთვის.

ვინაიდან მასწავლებლების ნაწილისთვის ბუნდოვანია კავშირი კომპლექსურ დავალებებსა და სასწავლო გეგმის მიზნებს შორის, ზოგიერთი მათგანი შეშფოთებულია, რომ მათ სასწავლო გეგმებში კომპლექსური დავალებების ჩართვა ხელს უშლის „სახელმძღვანელოებსა და სტანდარტში მოცემული თემების და საკითხების სრულად დაფარვას“.

საგნობრივი ქოუჩის განმარტებით: „ზოგიერთი მასწავლებელი თვლის, რომ აზრი არ აქვს კომპლექსური დავალების ეტაპების გავლას, ყველა გაკვეთილის კომპლექსური დავალების კონტექსტში გააზრებას. ყველაფერი ჯერ კიდევ 45 წუთიანი გაკვეთილის ირგვლივ ტრიალებს“. 

საგნობრივი ექსპერტებისა და ქოუჩების დახმარებით მასწავლებლებისთვის კომპლექსური დავალებებისა და თემატური მატრიცების ნიმუშების ბანკი შეიქმნა, რომელიც ხელმისაწვდომია მასწავლებლებისთვის. 

ზოგიერთი მასწავლებლისთვის, განსაკუთრებით მათთვის, ვინც ახლახან შეუერთდა რეფორმას, რთულია კომპლექსური დავალებების მოსწავლის საჭიროებების მიხედვით ცვლილება. „გვაქვს დავალებების ნიმუშებიც და მატრიცებიც, მაგრამ მოსწავლეები განსხვავდებიან მზადყოფნით და განსხვავებულ მიდგომას საჭიროებენ – ეს კი უმძიმესი სამუშაოა. გვჭირდება განსხვავებული სირთულის რესურსები სხვადასხვა კატეგორიის მოსწავლეებისთვის“

კურიკულუმის ექსპერტები და ქოუჩები აღნიშნავენ, რომ „მასწავლებლების დიდი ნაწილი თავს იკავებს ნიმუშებში ცვლილებების შეტანისგან: „თითქოს ეჩვენებათ, რომ ვერაფერს შეცვლიან იმ დავალებებში, რომლებსაც ჩვენ ვაძლევთ... თითქოს ეშინიათ დავალების
მთლიანობის დარღვევის“. 

კომპლექსური დავალების კონტექსტში პროდუქტის შექმნას მნიშვნელოვანი ფუნქციური დატვირთვა აქვს - მასწავლებელთა ნაწილის
წარმოდგენაში კომპლექსური დავალების ფარგლებში შექმნილ პროდუქტს ძალიან ვიწრო მნიშვნელობა აქვს
– პროდუქტის შექმნა მათ კომპლექსური დავალების საბოლოო მიზნად წარმოუდგენიათ. ზოგიერთი პედაგოგი ნაკლებ ყურადღებას ამახვილებს იმაზე, რომ ამ პროდუქტის შემქნა მოსწავლის მიერ ცნებების გაგებისა და დაკავშირების, სწავლის შუალედური შედეგების მიღწევის დემონსტრირების საშუალებას წარმოადგენს და არა თვითმიზანს.

კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

„მერანი“, „ქართლის ჭირი“... - კიდევ რა ნაწარმოებები შეიძლება შეხვდეთ აბიტურიენტებს ხელოვნური ინტელექტის გათვლით

საჯარო სკოლებს ფინანსური ცვლილებები 1-ელი ივლისიდან ეხებათ - დეტალები

მიქანაძეს სკოლაში მასწავლებლად მუშაობის 4 წლიანი გამოცდილება აქვს

ავტობუსით მგზავრობა ფასიანი იქნება

საგამოცდო ცენტრებთან მიმავალი ავტობუსების მარშრუტები - ეროვნულები 3 ივლისს იწყება

რომელი უნივერსიტეტების საგანმანათლებლო პროგრამების აკრედიტაცია განიხილება 1-ელ ივლისს - სია 

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები

მოსწავლეთა კულტურულ და შემოქმედებით განვითარებას ემსახრება სკოლაში მოქმედი კლუბი „შთაგონება“

მეშვიდე და მერვე კლასის მოსწავლეები ჩაერთნენ საინტერესო და შემოქმედებით აქტივობაში

კონფერენციზე პედაგოგები საინტერესო მოხსენებებით წარდგნენ

„იმედს ვიტოვებთ, რომ ჩვენი თანამშრომლობა მომავალშიც გაგრძელდება“

საინტერესო

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

ჯოზეფი იცნობს ბერძნულ ანბანს და ამჟამად, სწავლობს მორზეს კოდს და პერიოდულ სისტემას

სიახლეები
საზოგადოება