მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
განათლების მინისტრის გადაწყვეტილებით, ეროვნულ სასწავლო გეგმაში მნიშვნელოვანი ცვლილებები შევიდა, მათ შორის გაუქმდა განმსაზღვრელი შეფასების კომპონენტების - შემაჯამებელი, საკლასო და საშინაო დავალებების სავალდებულოობა; ასევე ესგ-ში აღარ ჩაიწერება კლასის დამრიგებლებისა და კათედრების ვალდებულებები - მათ სკოლა თავად განსაზღვრავს და კიდევ ერთი ცვლილება მოსწავლეთა ცოდნის დონის შეფასებას შეეხება, მინისტრის განმარტებით, მე-6, მე-9, მე-12 კლასებში დიაგნოსტიკური შეფასება დაინერგება... არის თუ არა რეალურად ეს ცვლილებები სკოლებისა და პირველ ყოვლისა, მოსწავლის ინტერესებზე მორგებული, აპირებენ თუ არა ზოგადსაგანმანათლებლო დაწესებულებები შეფასების სისტემის შეცვლას თუ დარჩებიან არსებულ მოდელზე? Etaloni.ge-ს ჯამბულ წურწუმიას სახელობის, თბილისის N94 საჯარო სკოლის ხელმძღვანელი ნინო გახარია ესაუბრა.
- პირველ რიგში, დავიწყებ იმით, რომ მეტი ავტონომიურობაა ამ ცვლილებებით სკოლებისთვის; წლებია, ნებისმიერი დირექტორი, მასწავლებელი, მოსწავლე თუ მშობელი ვთანხმდებოდით, რომ გარკვეული ტიპის ავტონომიურობა სკოლას სჭირდებოდა, რაც მოგვცეს კიდეც...
სამწუხაროა, რომ ბევრმა არასწორად გაიგო ამ ცვლილებების იდეა, შინაარსი და ეს არ ნიშნავს საშინაო, შემაჯამებელი და საკლასო დავალებების გაუქმებას. საუბარია შეფასების კომპონენტებზე და სკოლა აქაც თავისუფალია არჩევანში - თუ უნდა, არსებულ სისტემას დატოვებს ან თავად განსაზღვრავს საკუთარ მოსწავლეებსა თუ სკოლაზე მორგებულ შეფასების სისტემას.
- თქვენ, როგორც სკოლის ხელმძღვანელი, რა გადაწყვეტილებას მიიღებთ?
- სიმართლე გითხრათ, ჩვენთვის ეს ახალი არ არის - ჯერ კიდევ სასწავლო წლის დასაწყისში მივმართეთ სამინისტროს თხოვნით - შეგვეცვალა შეფასების მოდელი, რომლის მიხედვითაც თემის ცოდნის ხარისხს შევამოწმებდით მოსწავლეებში არა მხოლოდ ერთი შემაჯამებლით, არამედ კომპლექსურად, სხვადასხვა აქტივობების (ზეპირი თუ წერითი) ერთობლიობის საფუძველზე. მარტივად რომ გითხრათ - შემაჯამებელი კომპონენტის ნაწილი აბსოლუტურად განსხვავებულ ფორმატზე მოვარგეთ და უნდა აღვნიშნო, ძალიან დიდი შრომა გაწიეს სასწავლო წლის დასაწყისში კათედრებმა, პედაგოგებთან ერთად. ყველა პარალელური კლასი შეთანხმებულია ერთ კურიკულუმზე, ცალკე გვაქვს კომპლექსური დავალების განმავითარებელი შეფასების რუბრიკა და ცალკე გვაქვს თემის განმსაზღვრელი შეფასების რუბრიკა.
გარდა ამისა, მოსწავლის შეფასების ობიექტურობას შეამოწმებს ვერიფიკატორი - მას მასწავლებლები წარუდგენენ შეფასების კრიტერიუმებს, პირობას, კომპლექსური დავალების დაკვირვების ფორმას...
- ქალბატონო ნინო, გულწრფელად მითხარით - მოსწონთ თქვენს მოსწავლეებს შეფასების ასეთი სისტემა?
- ბავშვების უმრავლესობა ძალიან კმაყოფილია, რადგან ჩვენი შეფასების სისტემა შინაგან მოტივაციაზეა აგებული.
- კათედრების მუშაობა ახსენეთ... არადა მათი და დამრიგებლების ფუნქციებიც აღარ დაკონკრეტდება ესგ-ში.
- იცით, გარდა ესგ-ს სტანდარტისა უამრავი სხვა ფუნქცია ჰქონდა დამრიგებელს სკოლის შინაგანაწესისა და კულტურიდან გამომდინარე... ფაქტია, ყველა სკოლას ინდივიდუალური საჭიროება, ინდივიდუალური კულტურა აქვს და თავისუფლად შეუძლია განსაზღვროს საკუთარი პრიორიტეტები.
- მინისტრმა ისიც დააანონსა, რომ მე-6, მე-9 და მე-12 კლასებში სადიაგნოსტიკო შეფასება დაინერგება...
- ჩვენ მე-9 კლასში ისედაც გვქონდა გამოცდები, თუმცა მივესალმები, თუ ტესტირება სხვა კლასებსაც შეეხება.
ზოგადად კი, შეფასების სისტემისა და სხვა ცვლილებებმა ყველა კლასის მასწავლებლები ერთმანეთთან დასვა სტანდარტებსა და შეფასების რუბრიკებზე სამსჯელოდ, რაც ძალიან კარგია - კათედრების მუშაობა თუ ურთიერთთანამშრომლობა სკოლაში უნდა იყოს და თითოეული მასწავლებელი სხვა გზით არ უნდა მიდიოდეს, თუმცა ეს არ ნიშნავს იმას, რომ პედაგოგმა ინდივიდუალიზმი დაკარგოს. თამამად ვიტყვი, ჩვენ ეს შევძელით, ოღონდ დიდი შრომის ფასად.
20 კითხვის შედეგად კი გამარჯვებულებიც გამოვლინდნენ
განათლების მინისტრის ბრძანებაში ცვლილება შევიდა - ინფორმაცია, რომელიც ემისში უნდა აისახოს
რომელ პროგრამებზე აცხადებენ 2025 წელს უმაღლესები მიღებას და რომელი საგნით ჩააბარებთ სასურველ მიმართულებაზე
„საკლასო ოთახიდან დანახული სკოლა ფასდაუდებელი რაკურსია დირექტორისათვის“
„მასწავლებელი ანაზღაურებას გაწეული შრომის მიხედვით უნდა იღებდეს, საათობრივი დატვირთვიდან გამომდინარე“
მან მოსწავლეებს ორგანიზაციის დაარსების, ფუნქციონირებისა და დანიშნულების შესახებ ინფორმაცია გააცნო
„დამრიგებელი გაკვეთილების ბოლოს, სახლში წასვლამდე, გვაკითხავს და ინტერესდება, დღემ როგორ ჩაიარა“
ჩნდება კითხვა, მსოფლიოში არსებული ასობით ენიდან, რომელი უნდა ვისწავლოთ, რომელი უფრო მეტად გამოგვადგება?