სიახლეები
სიახლეები

„10 კრედიტზე გამოცდაჩაუბარებელ მასწავლებლებს სკოლიდან რომ უშვებდნენ, მაშინ რატომ არ ითხოვდით სქემის გაუქმებას?!“
24-04-2023
-
+


მინისტრთან მასწავლებლების შეხვედრის ძირითადი პათოსი იყო „არა პორტფოლიოს“; ასევე გაჟღერდა არაერთი პრობლემური საკითხი, რომელიც დღეს თანამედროვე პედაგოგიურ საზოგადოებას აწუხებს და ახლა მოლოდინის რეჟიმია - ყველა სამინისტროს პასუხს ელის. გაუქმდება თუ არა წამყვან-მენტორობისთვის აუცილებელი პორტფოლიო - უახლოეს მომავალში შევიტყობთ, თუმცა მასწავლებლები ასევე ითხოვენ კარიერული წინსვლის სქემის გაუქმებას, რაც არც მარტივია და გარდა ამისა,  „გაუქმდეს სქემა“ ნიშნავს, მასწავლებლებმა დაკარგონ მენტორის, წამყვანის, უფროსის სტატუსები!“

აღნიშნულ საკითხს ეხმაურება მასწავლებელთა პროფკავშირის ხელმძღვანელი, მაია კობახიძე და მის სტატუსს უცვლელად გთავაზობთ:

აზრთა სხვადასხვაობაა სქემის შესახებ. მე სქემის დამცველად ვერ გამოვდგები. ყველა ეტაპზე ჩემი კრიტიკული მოსაზრებები საჯაროდ გამოვთქვი, წარვადგინე უამრავი ინიციატივა სამინისტროში და შედეგებიც მივიღეთ.

ამ სტატუსით ჩემი მიზანია შევახსენო საზოგადოებას სერტიფიცირების პროცესი და ერთი შეკითხვა დავუსვა მათ, ვინც გამოდის ინიციატივით სქემის გაუქმების თაობაზე.

2010 წელს ამოქმედდა ,,მასწავლებელთა პროფესიული განვითარების სქემა", რომელიც ემსახურებოდა პედაგოგის დისკრედიტაციას და იყო სადამსჯელო ღონისძიებების გეგმა, რადგან სქემის მოთხოვნების თანახმად,

1. საგნობრივი და პროფესიული უნარების, ორივე გამოცდა მასწავლებელს უნდა ჩაებარებინა 60%-იანი ბარიერის გადალახვით და ვინც ვერ ჩააბარებდა, ორივე გამოცდას 10-10 კრედიტზე, 2015 წლის იანვარში უნდა გასულიყო პროფესიიდან, მასთან წყდებოდა ხელშეკრულება;

2. უარყოფილი იყო სახელმწიფო დოკუმენტი-დიპლომი, რის დამადასტურებლად ერთი ფაქტიც საკმარისია: სერტიფიცირებულ მასწავლებელზე გაიცემოდა სერტიფიკატი ,,მიენიჭოს მასწავლებლობის უფლება”;

3. სერტიფიცირებულ მასწავლებელს მიეცემოდა 60 ლარი დანამატი, თუ ჰქონდა სრული დატვირთვა 18 საათი და თუ არა, ვერ იღებდა ამ სამარცხვინო დანამატსაც კი;

4. სერტიფიცირებული მასწავლებელი თუ ვერ დააგროვებდა 32 ან 36 კრედიტს, ჩამოქვეითდებოდა და თავიდან უნდა ჩაებარებინა ორივე გამოცდა 10-10 კრედიტზე. კრდიტების მინიჭების სისტემა იყო უსამრთლო;

5. საგამოცდო ტესტების საკითხები იყო სიახლე მასწავლებლებისთვის და ამავე დროს გასაიდუმლოებული;

6. გამოცდას წინ უნდა უსწრებდეს ტრენინგები და არ უზრუნველყვეს მასწავლებელთა გადამზადება, მიუხედავად იმისა, რომ ტესტებში იყო საკითხები, რაც პედაგოგებს არც უმაღლესში უსწავლიათ და არც არასდროს უსწავლებიათ მათთვის;

7. ყველა ტელევიზია მიზანმიმართულად, პედაგოგთა დისკრედიტაციის, დასტრესვისა და დაშინებისათვის, აშუქებდა ჩაჭრილი მასწავლებლების რაოდენობას. თოქ-შოებში ,,იუმორად” აქციეს ჩაჭრილი პედაგოგების საკითხი და საზოგადოებას აწვდიდნენ ინფორმაციას, თითქოს მასწავლებლებმა არ იციან საგანი, რასაც ასწავლიან.

ახლა მოგმართავთ, რატომ მაშინ არ მოითხოვეთ სქემის გაუქმება და რატომ არ გამოხატეთ პროტესტი?! რატომ არ იცავდით ასე ,,გულანთებული” მასწავლებლების უფლებებს?

იმ პერიოდში პროფკავშირი არ იყო ჩართული რეფორმის შემუშავების პროცესში და მხოლოდ პროფკავშირმა გააპროტესტა სერტიფიცირება, რის გამოც გახდა ჩვენი ორგანიზაცია სამიზნე და გამოიარა რეპრესიები.

ალბათ დამეთანხმებით, იდეალური დოკუმენტი ბუნებაში არ არსებობს! პრაქტიკაში ამოქმედების დროს უამრავი ხარვეზი იჩენს თავს და თანდათანობით იხვეწება. სქემა თუ გაუქმდება, რეფორმის დამარეგულირებელი სხვა დოკუმენტი ამოქმედდება.

მასწავლებელთა სადამსჯელო ღონისძიებების გეგმა კი ჩაბარდა წარსულს 2015 წლის თებერვლიდან, მაგრამ ვინც მაშინ აპლოდისმენტებით ამკობდა ე.წ. რეფორმას, ახლა ისინი სხვადასხვა პოზიციიდან, სტატუსიდან, ან თანამდებობის გარეშე დარჩენილნი გვევლინებიან პედაგოგების დამცველებად და სქემის კრიტიკოსებად.


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

„მადლობა განათლებაში შეტანილი წვლილისთვის“... - izrune.ge-ს მნიშვნელობაზე ღონისძიების სტუმრები საუბრობენ 

სოციალურ საწარმოში სხვადასხვა ასაკისა და შესაძლებლობის მქონე ადამიანები ერთად სწავლობენ მცენარეების დარგვას

საგამოცდო ბარათებსა და საგამოცდო პროცესზე დეტალურ ინფორმაციას აპლიკანტებს გააცნობენ

სამინისტრომ განათლების ხარისხის განვითარების ეროვნულ ცენტრს ჯამში 11 ნივთი გადასცა, რომელთა საერთო ღირებულებაც - 84 079,75 ლარია

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები

„სასიხარულოა, რომ ჩვენი სკოლის მოსწავლეებმა მიაღწიეს სპორტულ წარმატებებს: განსაკუთრებული მადლობა მწვრთნელს, შახინ ბახტიაროვს“

სცენების სანახაობრივ მხარეს აძლიერებდა საგანგებოდ შერჩეული მუსიკა, კოსტიუმი და მოსწავლეთა ხელით შექმნილი რესურსები

„ვულოცავთ ჩვენს მოსწავლეებს ამ გამარჯვებას და ვუსურვებთ შემდგომ წარმატებებს“

საინტერესო

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

ჯოზეფი იცნობს ბერძნულ ანბანს და ამჟამად, სწავლობს მორზეს კოდს და პერიოდულ სისტემას

სიახლეები
საზოგადოება