სიახლეები
სიახლეები

როგორ უნდა დავგეგმოთ ერთობლივი გაკვეთილი, ვინ უნდა ესწრებოდეს და რითი განსხვავდება ის ინტეგრირებული გაკვეთილისგან?
04-04-2023
-
+


მასწავლებლების პროფესიული განვითარებისკენ მიმართული ერთ-ერთი საინტერესო საქმიანობაა ერთობლივი გაკვეთილი. ეს არის კოლეგებთან ერთად დაგეგმილი გაკვეთილი, რომელსაც სხვა პედაგოგებიც უნდა ესწრებოდნენ. გაკვეთილის ბოლოს კი მნიშვნელოვანია რეფლექსია და დამსწრეთა აზრების შეჯერება.  

პედაგოგების მიერ ერთობლივად დაგეგმილი გაკვეთილი უნდა ჩაატაროს ერთ-ერთმა კოლეგამ, დანარჩენები კი დაესწრონ. სურვილის შემთხვევაში, გაკვეთილზე შეგიძლიათ, მიიწვიოთ დირექტორი, ახალბედა მასწავლებელი და სხვა სასურველი სტუმარი. მიუხედავად იმისა, რომ გაკვეთილის დაგეგმვისას სხვა მასწავლებლებიც მონაწილეობენ, დამსწრე პედაგოგებმა თავი უნდა შეიკავონ საგაკვეთილო პროცესში ჩართვისგან. არაა სასურველი მათი მხრიდან მოსწავლეებისთვის შეცდომების გასწორება.

ერთობლივი გაკვეთილის ჯგუფში შეიძლება გაწევრიანდნენ მასწავლებლები, რომლებიც ასწავლიან ერთსა და იმავე საგანს ერთსა და იმავე სა­ფეხურზე. ეს არ არის ინტეგრირებული გაკვეთილი, როდესაც ერთ გაკვეთილზე სხვადასხვა საგნის მასწავლებელია ჩართული და შედეგიც რამდენიმე საგნის მიზნიდან უნდა გამომდინარეობდეს.

ერთობლივი გაკვეთილის დაგეგმვისას პედაგოგებმა უნდა შეარჩიონ კლასი, სადაც გაკვეთილი ჩატარდება, შემდეგ კი დასახონ ნაბიჯები იმ მიზნების შესაბამისად, რომელთა მიღწევაც სურთ.

ერთობლივი გაკვეთილის დაგეგმვისას მასწავლებლებმა უნდა იხელმძღვანელონ კითხვებით: რომელ საკითხზე ჩავატარო გაკვეთილი? ესგ-ს რომელ მიზანს მივაღწევ ამ გაკვეთილის შედეგად? რა წინარე ცოდნა და უნარები მოეთხოვებათ მოსწავლეებს და რას შეძლებენ ისინი გაკვეთილის ბოლოს? რომელ მეთოდებს გამოვიყენებ? როგორ შევაფასებ მოსწავლეებს? რა სირთულეები შეიძლება წარმოიშვას გაკვეთილის პროცესში? და ა.შ.

დამსწრე მასწავლებლებს დამკვირვებლის როლი აქვთ. ისინი უნდა შეთანხმდნენ, ვინ რას დააკვირდა გაკვეთილის მსვლელობის დროს, შეგროვებული ინფორმაცია კი რეფლექსიის ეტაპზე შეაჯამონ.

გაკვეთილის დასრულების შემდეგ მასწავლებლები უნდა შეიკრიბონ და გააანალიზონ: რამდენი მოსწავლე იყო ჩართული? რამდენი პასიურობდა? რამდენს გაუჭირდა კითხვებზე პასუხი? რამდენმა შეძლო სწორი პასუხების გაცემა? რა გაიგეს ახალი მოსწავლეებმა? რა ისწავლეს? რა არ გამოუვიდათ?

თითოეული დამსწრე პედაგოგის აზრის მოსმენის შემდეგ, მასწავლებლებმა უნდა განიხილონ: შესრულდა თუ არა დაგეგმილი? გაკვეთილის რომელი ნაწილი იყო ეფექტური? ხელახლა რომ გეგმავდნენ გაკვეთილს, რას შეცვლიდნენ? რა გამოცდილება მიიღეს თავად პედაგოგებმა? მიღებულ გამოცდილებას როგორ გამოიყენებენ მომავალში?

გაკვეთილის პროცესში მნიშვნელოვანი ხარვეზების აღმოჩენის შემთხვევაში, მას­წავლებლებს გაკვეთილის გეგმაში ცვლილებების შეტანა და მისი განმეორებით ჩატარება შეუძლიათ.


კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

სკოლების მშენებლობა-რეაბილიტაციაზე პასუხისმგებელი სსიპ-ი 1-ელი სექტემბრიდან გაუქმდება - კანონპროექტი პარლამენტშია

ინფორმაცია სამაგისტრო გამოცდაზე გასვლის მსურველებისთვის - NAEC

პედაგოგებისთვის! - განვლილი დროით შემაჯამებელი დავალების ჩანიშვნა/წაშლა, დასწრებისა და შეფასების შეტანა, ნიშნის კორექტირება და ა.შ.

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები

„სიხარულით გვინდა გაცნობოთ, რომ ჩვენი სკოლის მოსწავლეები მასწავლებელ ნათია ვარდიაშვილის ხელმძღვანელობით წარმატებით წარდგნენ ფესტივალზე“

„ეს ექსკურსია იყო მნიშვნელოვნად გამდიდრებული როგორც საგანმანათლებლო, ისე ქცევითი და ემოციური გამოცდილებით“

„მადლობა ღონისძიების იდეის ავტორს ფატი მასწავლებელს და მშობლებს აქტიური ჩართულობისთვის“

საინტერესო

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

ჯოზეფი იცნობს ბერძნულ ანბანს და ამჟამად, სწავლობს მორზეს კოდს და პერიოდულ სისტემას

სიახლეები
საზოგადოება