სიახლეები
სიახლეები

როგორ უნდა დავგეგმოთ ერთობლივი გაკვეთილი, ვინ უნდა ესწრებოდეს და რითი განსხვავდება ის ინტეგრირებული გაკვეთილისგან?
04-04-2023
-
+


მასწავლებლების პროფესიული განვითარებისკენ მიმართული ერთ-ერთი საინტერესო საქმიანობაა ერთობლივი გაკვეთილი. ეს არის კოლეგებთან ერთად დაგეგმილი გაკვეთილი, რომელსაც სხვა პედაგოგებიც უნდა ესწრებოდნენ. გაკვეთილის ბოლოს კი მნიშვნელოვანია რეფლექსია და დამსწრეთა აზრების შეჯერება.  

პედაგოგების მიერ ერთობლივად დაგეგმილი გაკვეთილი უნდა ჩაატაროს ერთ-ერთმა კოლეგამ, დანარჩენები კი დაესწრონ. სურვილის შემთხვევაში, გაკვეთილზე შეგიძლიათ, მიიწვიოთ დირექტორი, ახალბედა მასწავლებელი და სხვა სასურველი სტუმარი. მიუხედავად იმისა, რომ გაკვეთილის დაგეგმვისას სხვა მასწავლებლებიც მონაწილეობენ, დამსწრე პედაგოგებმა თავი უნდა შეიკავონ საგაკვეთილო პროცესში ჩართვისგან. არაა სასურველი მათი მხრიდან მოსწავლეებისთვის შეცდომების გასწორება.

ერთობლივი გაკვეთილის ჯგუფში შეიძლება გაწევრიანდნენ მასწავლებლები, რომლებიც ასწავლიან ერთსა და იმავე საგანს ერთსა და იმავე სა­ფეხურზე. ეს არ არის ინტეგრირებული გაკვეთილი, როდესაც ერთ გაკვეთილზე სხვადასხვა საგნის მასწავლებელია ჩართული და შედეგიც რამდენიმე საგნის მიზნიდან უნდა გამომდინარეობდეს.

ერთობლივი გაკვეთილის დაგეგმვისას პედაგოგებმა უნდა შეარჩიონ კლასი, სადაც გაკვეთილი ჩატარდება, შემდეგ კი დასახონ ნაბიჯები იმ მიზნების შესაბამისად, რომელთა მიღწევაც სურთ.

ერთობლივი გაკვეთილის დაგეგმვისას მასწავლებლებმა უნდა იხელმძღვანელონ კითხვებით: რომელ საკითხზე ჩავატარო გაკვეთილი? ესგ-ს რომელ მიზანს მივაღწევ ამ გაკვეთილის შედეგად? რა წინარე ცოდნა და უნარები მოეთხოვებათ მოსწავლეებს და რას შეძლებენ ისინი გაკვეთილის ბოლოს? რომელ მეთოდებს გამოვიყენებ? როგორ შევაფასებ მოსწავლეებს? რა სირთულეები შეიძლება წარმოიშვას გაკვეთილის პროცესში? და ა.შ.

დამსწრე მასწავლებლებს დამკვირვებლის როლი აქვთ. ისინი უნდა შეთანხმდნენ, ვინ რას დააკვირდა გაკვეთილის მსვლელობის დროს, შეგროვებული ინფორმაცია კი რეფლექსიის ეტაპზე შეაჯამონ.

გაკვეთილის დასრულების შემდეგ მასწავლებლები უნდა შეიკრიბონ და გააანალიზონ: რამდენი მოსწავლე იყო ჩართული? რამდენი პასიურობდა? რამდენს გაუჭირდა კითხვებზე პასუხი? რამდენმა შეძლო სწორი პასუხების გაცემა? რა გაიგეს ახალი მოსწავლეებმა? რა ისწავლეს? რა არ გამოუვიდათ?

თითოეული დამსწრე პედაგოგის აზრის მოსმენის შემდეგ, მასწავლებლებმა უნდა განიხილონ: შესრულდა თუ არა დაგეგმილი? გაკვეთილის რომელი ნაწილი იყო ეფექტური? ხელახლა რომ გეგმავდნენ გაკვეთილს, რას შეცვლიდნენ? რა გამოცდილება მიიღეს თავად პედაგოგებმა? მიღებულ გამოცდილებას როგორ გამოიყენებენ მომავალში?

გაკვეთილის პროცესში მნიშვნელოვანი ხარვეზების აღმოჩენის შემთხვევაში, მას­წავლებლებს გაკვეთილის გეგმაში ცვლილებების შეტანა და მისი განმეორებით ჩატარება შეუძლიათ.


კომენტარები


ეტალონი

ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია

მოსწავლეთა წარმატებების შესახებ ოფიციალური წერილები გაიგზავნა

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

სიახლეები

დირექტორის თანხმობის დოკუმენტი, რომელიც ორ სკოლაში დასაქმებულმა პედაგოგებმა უნდა შეავსონ - მასწავლებლებს ცნობის აღება ყოველ წელს დასჭირდებათ

საბავშვო ბაღებისთვის გამოყოფილი თანხის მითვისების საქმეზე მინისტრის სახლი გაჩხრიკეს, მოადგილე დააკავეს - ფინანსთა სამინისტროს საგამოძიებო სამსახური

„სკოლის ვალია, ქვეყანას პატრიოტული სულისკვეთებით განმსჭვალული მოქალაქეები აღუზარდოს“

რუსეთში, სკოლაში სწავლის ხანგრძლივობის 11-დან 12 წლამდე გაზრდა სურთ

კვლევამ დაამტკიცა, რომ ჩვეულმა ინსტრუმენტმა შესაძლოა არ მოიტანოს სასურველი შედეგი 

პიროვნება

ბავშვი გახსნილია, როცა ხედავს, რომ მის აზრს პატივს სცემენ, მასწავლებელმა უნდა შეძლოს მოსწავლეს უსაფრთხო გარემო შეუქმნას

„ჩვენს სკოლაში ვმუშაობთ ყველა ერთად და ვცდილობთ, საინტერესო გარემოს შექმნას“...

„მასწავლებელს უნდა ახსოვდეს, რომ ის არა მხოლოდ ცოდნის გადამცემი, არამედ გზამკვლევი და მხარდამჭერია მოსწავლისათვის“...

სკოლები
მოსწავლეები დამწრე საზოგადოების წინაშე ლამაზი სანახაობით წარდგნენ
 
საინტერესო

ოლიმპიადა ახლა უკვე ინგლისურ ენაშიც გაიმართება, საგნების მიხედვით განრიგი კი შემდეგნაირია

გერმანული ენის მენტორი მასწავლებელმა, ქალბატონმა თამარ შანიძემ გერმანულიდან ქართულად თარგმნა სახელმძღვანელო „ნეიროლინგვისტური პროგრამირება“

არაბთა გაერთიანებული საამიროები აქტიურად ნერგავს ხელოვნურ ინტელექტს განათლების სფეროში

როგორ მიმდინარეობს სასწავლო პროცესი საქართველოს საჯარო სკოლებში - დირექტორები etaloni.ge-ს კითხვებს პასუხობენ

სიახლეები
საზოგადოება