სიახლეები
სამასწავლებლო

„ურჩ ბავშვებთან მეტი მუშაობაა საჭირო“ - დირექტორები მოსწავლეებთან მიდგომებზე საუბრობენ
04-11-2022
-
+


სასკოლო საზოგადოება ერთხმად თანხმდება, რომ თითოეულ ბავშვს ინდივიდუალური მიდგომა სჭირდება, რადგან ერთმანეთისგან ყველა განსხვავდება. არსებობენ ურჩი ბავშვები, თუმცა, როგორია ასეთი ტიპის მოსწავლე, ეს ადამიანების აღქმაზეა დამოკიდებული.

etaloni.ge-მ საჯარო სკოლების დირექტორებს მიმართა კითხვით და სთხოვა, საკუთარი გამოცდილება გაეზიარებინათ - როგორ მოსწავლეებს უწოდებენ ისინი - „ურჩს“ და როგორია მათი მიდგომა.

ლეილა თეთრუაშვილი, ქარელის მუნიციპალიტეტის სოფელ აბისის საჯარო სკოლის დირექტორი:

ვფიქრობ, ურჩ ბავშვებთან ურთიერთობისას მეტი დაფიქრება და მშობლებთან კომუნიკაცია გვჭირდება. ასევე, ბავშვთან ერთი-ერთზე საუბარი, რათა მასთან კონტაქტში კარგად შევიდეთ, გავიცნოთ და გავიგოთ რა სჭირს ან რა აწუხებს. თუ, რაღაც ისეთია, რასაც მარტო ჩვენი ძალისხმევით შევძლებთ, მაშინ უკვე მშობლებს გავესაუბრებით, იქნება ოჯახური პრობლემები აქვს ისეთი, რომელსაც ბავშვი ხმამაღლა ვერ აღიარებს. ჩვენი სკოლა დიდი კონტიგენტით არ არის გამორჩეული, შესაბამისად შეიძლება გაგიკვირდეთ, მაგრამ ურჩი ბავშვი არ გვყოლია. რა თქმა უნდა სიცელქე არის და ბავშვი ცელქიც უნდა იყოს, მაგრამ პრობლემური ბავშვები არ გვყოლია. ვფიქრობ, ურჩ ბავშვებთან მეტი მუშაობა და ძალისხმევაა საჭირო. ყველანაირად უნდა შევძლოთ, რომ მოსწავლესთან კონტაქტი დავამყაროთ და ჩვენს მხარეს გადმოვიყვანოთ. შეიძლება შემოსაბრუნებლად სულ მცირე ბიძგი სჭირდება.

მელორ ახვლედიანი, ცაგერის მუნიციპალიტეტის სოფელ ნასპერის საჯარო სკოლის დირექტორი:

ურჩ ბავშვთან ურთიერთობისას ვფიქრობ, ლმობიერება და დემოკრატიული მიდგომებია საჭირო. უნდა გავითვალისწინოთ ბავშვის მდგომარეობა. შეიძლება მას რაღაც ისეთი პრობლემა აქვს, რის გამოც ურჩობს. მიმაჩნია, რომ ეს საკითხი მშობლის, მასწავლებლისა და ბავშვის ურთიერთობით შეიძლება დაიძლიოს. ჩემთვის ურჩი ბავშვის სახეა ისეთი მოსწავლე, რომელიც არ ამზადებს გაკვეთილს, არ აქვს მოსწავლის შესაფერისი ყოფა-ქცევა და სხვა ბავშვებს ჩაგრავს.

თამარი ფარასტაშვილი, ქარელის მუნიციპალიტეტის სოფელ ცერონისის საჯარო სკოლის დირექტორი:

სიტყვა - „ურჩი“ არარელევანტურად მიმაჩნია, რადგან ამ სახელის დარქმევით ერთგვარად ბავშვის უფლება შეიძლება შეილახოს. ბავშვებთან ურთიერთობა კი ვფიქრობ, მეგობრული დამოკიდებულებით შეიძლება მოგვარდეს. რაიმე სირთულე შეიძლება მშობლებთან კომუნიკაციით, ბავშვებთან ურთიერთობით მოგვარდეს. პრობლემა მშობელთან და მოსწავლესთან ერთად უნდა გავაანალიზოთ და დავადგინოთ მიზეზი, თუ რა იწვევს მის ქცევას. ყველაფერი მიზეზშედეგობრივ კავშირზეა და ვფიქრობ, მიზეზებისა და შედეგების გაანალიზებით უკვე შესაძლებელია გადაჭრის გზები ვნახოთ. მშობელთან ერთად აქტიურად უნდა ვიყოთ კომუნიკაციაში ჩართულები და პირველ რიგში, მოზარდის ინტერესები დავიცვათ, ისე რომ მისი ღირსება არ შევლახოთ.

კონსტანტინე ხორგუანი, წალკის მუნიციპალიტეტის სოფელ არსარვანის საჯარო სკოლის დირექტორი:

პირადად ჩემთვის, ურჩი ბავშვი არ არსებობს, არსებობს მიდგომის ხერხი, რითიც შეიძლება მოსწავლესთან არსებული რაიმე სირთულე დავძლიოთ. ვფიქრობ, ნებისმიერ ბავშვს ინდივიდუალურად უნდა მივუდგეთ, გამოვიკვლიოთ, რის გამო იქცევა ასე. მიზეზების დადგენის შემდეგ კი შესაძლებელი ხდება პრობლემების გადაჭრის გზების პოვნა. 

ცირა შუბითიძე-მჭედლიძე, ქარელის მუნიციპალიტეტის სოფელ საციხურის საჯარო სკოლის დირექტორი:

უპირველეს ყოვლისა ვთვლი, რომ ურჩი ბავშვი არ არსებობს, უბრალოდ არსებობს გარკვეული სირთულეები და მათი მოგვარებაა საჭირო, რათა პრობლემებში არ გადაიზარდოს. როდესაც ბავშვთან რაიმე სირთულე იქმნება ვრთავ მშობელს, მასწავლებელს და ერთობლივი საუბრებით და ძალისხმევით ვცდილობთ მოგვარებას. ჩემი მაგალითიდან გამომდინარე მქონდა შემთხვევა, როდესაც კამერებით დავაფიქსირე, რომ ერთ-ერთი მოსწავლე გაკვეთილს არ ესწრებოდა, მივედი მასთან და საუბრით, შევიყვანე გაკვეთილზე. საუბრით მიხვდა, რომ ასე მოქცევა არ შეიძლებოდა.  ბავშვთან კონტაქტია აუცილებელი, იქნება რაიმე პრობლემა აქვს, რომელიც უნდა გავიგოთ. ასევე, გარკვეულწილად პრობლემებია დაწყებით კლასებში, პატარები ხშირად ასევ თქვათ დაგვიანებას იმიზეზებენ, დაგვეძინაო.

კომენტარები


ეტალონი

მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება

2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება

„დიდი მადლობა „ეტალონს“ ამ ახალი და ძალიან საინტერესო პროექტისთვის“

„ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი დაიწყო - ოლიმპიადები სამ საგანში იმართება

ონლაინ ჩემპიონატში II-XI კლასების მოსწავლეებს შეეძლებათ მონაწილეობა

სიახლეები

„მერანი“, „ქართლის ჭირი“... - კიდევ რა ნაწარმოებები შეიძლება შეხვდეთ აბიტურიენტებს ხელოვნური ინტელექტის გათვლით

საჯარო სკოლებს ფინანსური ცვლილებები 1-ელი ივლისიდან ეხებათ - დეტალები

მიქანაძეს სკოლაში მასწავლებლად მუშაობის 4 წლიანი გამოცდილება აქვს

ავტობუსით მგზავრობა ფასიანი იქნება

საგამოცდო ცენტრებთან მიმავალი ავტობუსების მარშრუტები - ეროვნულები 3 ივლისს იწყება

რომელი უნივერსიტეტების საგანმანათლებლო პროგრამების აკრედიტაცია განიხილება 1-ელ ივლისს - სია 

პიროვნება

„ნუთუ, ჩვენ ფრენა შეგვეძლება?” - ახალაბასთუმნის საჯარო სკოლის პედაგოგი ანა ჩხეტია მოსწავლის მიერ დასმულ სახალისო კითხვებს იხსენებს

„მოსწავლეების მეხსიერებაში, ყველაზე დიდხანს  შემოქმედებითი გაკვეთილი რჩება“ - დიდი ჭყონის N1 საჯარო სკოლის მასწავლებელი ნატო ნანავა

„მოსწავლის მეხსიერებაში, უფრო დიდხანს რჩება ის გაკვეთილები, რომელიც მისთვის საინტერესო და შთამბეჭდავია“

„მხიარული მომენტია როცა ყველა ცდილობს ჩანთებიდან თავიანთი „ძვირფასი ნივთების“ მაგიდაზე დალაგებას“

სკოლები

მოსწავლეთა კულტურულ და შემოქმედებით განვითარებას ემსახრება სკოლაში მოქმედი კლუბი „შთაგონება“

მეშვიდე და მერვე კლასის მოსწავლეები ჩაერთნენ საინტერესო და შემოქმედებით აქტივობაში

კონფერენციზე პედაგოგები საინტერესო მოხსენებებით წარდგნენ

„იმედს ვიტოვებთ, რომ ჩვენი თანამშრომლობა მომავალშიც გაგრძელდება“

საინტერესო

თუ ძებნას ივლისში ან აგვისტოს პირველ ნახევარში დაიწყებთ, არჩევანი უფრო ფართო იქნება

პროგრამა მომავალი პირველკლასელებისთვის გათვლილია ივლისისა და აგვისტოს თვეებზე და მორგებულია იმგვარად, რომ საზაფხულო დასვენების გეგმების ცვლილების გარეშე, ოჯახის წევრების ჩართულობით, შეძლოს

ჯოზეფი იცნობს ბერძნულ ანბანს და ამჟამად, სწავლობს მორზეს კოდს და პერიოდულ სისტემას

სიახლეები
საზოგადოება