მასწავლებლების 10 რეკომენდაცია „ნაეკს“ - რისი შეცვლა სურთ სტატუსის ამაღლების მსურველ პედაგოგებს?
19-07-2022
დაკოპირებულია
-
+
სტატუსის ამაღლების მსურველმა მასწავლებლებმა პროფესიული უნარების საგამოცდო ტესტი შეაფასეს და მის დადებით-უარყოფით მხარეებზე იმსჯელეს.
პედაგოგების განმარტებით, საგამოცდო ტესტი ისეთ საკითხებს მოიცავდა, რაც მასწავლებლის ყოველდღიურობას წარმოადგენს, მაგალითად: საკლასო გარემო, სწავლების სტრატეგიები, მეთოდები, ინკლუზიური სწავლება და ა.შ. ასეთი ტიპის დავალებებმა ტესტზე მუშაობა გააადვილა, თუმცა გამოცდაზე გასულების უმრავლესობა ერთხმად აღნიშნავს, რომ ტესტისთვის, რომელიც მაღალ სააზროვნო უნარებს მოითხოვს, შესაბამისი დროც უნდა იყოს განკუთვნილი. კიდევ რა რეკომენდაციას აძლევენ მასწავლებლები შეფასებისა და გამოცდების ეროვნულ ცენტრს? - იხილეთ ჩამონათვალი.
გაიზარდოს საგამოცდო დრო! ეს გამოცდა ამოწმებდა, ვის შეეძლო უფრო სწრაფად წერა, პედაგოგებს დაფიქრების საშუალება არ გვქონდა. იძულებულნი ვიყავით, გვეწერა სიღრმისეული გააზრების გარეშე;
თუ ფიქრობთ, რომ საგამოცდო დრო საკმარისია, შეამცირეთ ღია დავალებების რაოდენობა, რათა საშუალო სტატისტიკურმა პედაგოგმა შეძლოს 4 საათში ჩატევა;
შეადგინეთ განსხვავებული ტესტი სხვადასხვა სტატუსისთვის;
დავალების პირობა ჩამოაყალიბეთ უფრო გარკვევით. ღია დავალებების მოთხოვნები ბუნდოვნად იყო წარმოდგენილი;
კითხვები იყოს მკაფიო და არა ორაზროვანი;
საგამოცდო გარემო გახდეს ყველა მასწავლებელზე მორგებული, გაითვალისწინეთ თითოეული პედაგოგის უნარები და ჯანმრთელობის მდგომარეობა, რადგამ ყველას არ შეუძლია სწრაფად აზროვნება, წერა, კომპიუტერთან მარტივად მუშაობა;
დარიგდეს ამობეჭდილი მასალა კომპიუტერში მუშაობის ნაცვლად. ერთგვარი სტრესია, როდესაც ტესტზე ფიქრის პარალელურად ფიქრობ, ხელი არ მოგიხვდეს კომპიუტერის სიახლოვეს ზედმეტად, რომ არ გაგეთიშოს, სამუშაო ფურცელი არ დადო კომპიუტერის მაგიდაზე და ა.შ;
შესაბამისობის დავალება, სადაც 4-5 სწორი პასუხის მონიშვნაა საჭირო ერთი ქულით არ უნდა ფასდებოდეს და არ უნდა ნულდებოდეს, როდესაც 4-დან ერთ შეხდომას დაუშვებ, ამიტომ, უმჯობესია, ასეთი ტიპის დავალებაში თითო სწორი პასუხი ფასდებოდეს თითო ქულით;
დიფერენცირებული მიდგომებიდან გამომდინარე, აპლიკანტებს მიეცეთ საშუალება, თვითონ აირჩიონ სამუშაო რესურსი - კალამი და ფურცელი, ან ელექტრონულად ბეჭდვა;
მასწავლებლების ემოციები ხშირად მოსწავლეებზეა დამოკიდებული. მაგალითად, პედაგოგები, რომლებიც თავიანთი მოსწავლეებით ამაყობენ, შეიძლება მეტად თავდაჯერებულები, აჟიტირებულები, აქტიურები იყვნენ