სიახლეები
სიახლეები

14 შეცდომა, რომელსაც პედაგოგები მოსწავლეებთან კომუნიკაციის დროს უშვებენ
20-09-2022
-
+


სწავლების პროცესში მასწავლებელს ბევრი რამის გათვალისწინება ევალება - თემის ახსნა, მოსწავლეებამდე საკითხის სწორად და მარტივად მიტანა, აქტივობების დაგეგმვა და მასში ყველა მოსწავლის ჩართვა.

საგაკვეთილო პროცესში კითხვა-პასუხი ძალიან მნიშვნელოვანია. სწორედ კითხვების დასმით მიჰყავს მასწავლებელს მოსწავლე სწორ პასუხამდე, კითხვების მეშვეობით ააზრებინებს ბავშვს ამა თუ იმ საკითხს და ასწავლის სიღრმისეულად. სწორედ ამიტომ, ძალიან დიდი მნიშვნელობა ენიჭება კითხვების სწორად დასმას.

მასწავლებელი კითხვების დასმის დროს შეიძლება უშვებდეს ისეთ შეცდომებს, რომლებიც უარყოფითად მოქმედებს მოსწავლეთა ჩართულობაზე და ხელს უშლის შედეგების მიღებას. გავრცელებული შეცდომები კი ასეთია:

მასწავლებელი

  • მოსწავლეს არ უყურებს;
  • კითხვებს სწრაფად სვამს;
  • გულისყურით არ უსმენს;
  • ერთი კითხვიდან მეორეზე ხტება;
  • ბევრ კითხვას სვამს ერთდროულად;
  • სვამს კითხვებს და თავად პასუხობს;
  • კითხვებს მხოლოდ წარმატებულ მოსწავლეებს უსვამს;
  • რთულ კითხვებს ლოგიკისა და თანმიმდევრობის გარეშე სვამს;
  • შეუსაბამო კითხვებს სვამს;
  • ყოველთვის ერთნაირი ტიპის კითხვებს სვამს (მაგ.: დახურულს);
  • მოსწავლეებს ფიქრის საშუალებას არ აძლევს;
  • მოსწავლეთა პასუხებს იგნორირებას უკეთებს;
  • მოსწავლეთა პასუხებზე დასკვნებს არ აკეთებს;
  • კითხვებს მოსწავლეთა პასუხებზე არ აგებს

გავრცელებული შეცდომაა, როდესაც მასწავლებელს წინასწარ აქვს მოაზრებული, თუ რა პასუხს ელის მოსწავლისგან ღია შეკითხვის დროს და აიძულებს მოსწავლეს, მივიდეს მის პასუხამდე. ღია კითხვებზე პასუხები სხვადასხვაგვარი არსებობს, რომელიც შეიძლება მასწავლებლისათვის არ იყოს მოსალოდნელი პასუხის მსგავსი, მაგრამ იყოს კითხვის შესაბამისი. თუ მასწავლებელს წინასწარ აქვს განსაზღვრული, რა უნდა უპასუხონ მოსწავლეებმა, მაშინ ასეთი კითხვა არ შეიძლება ღია კითხვად ჩაითვალოს. ასეთ დროს მოსწავლეები ცდილობენ, მიხვდნენ, როგორი პასუხის მიღება სურს მასწავლებელს და ასეთი პასუხი კი არ წარმოადგენს მოსწავლის ნააზრევს.


კომენტარები


ეტალონი
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ახალქალაქის 44 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
2024 წლის „ახალქალაქის ეტალონი გუნდის“ წოდებისთვის ერთმანეთს 47 გუნდი ეჯიბრება
გამარჯვებისთვის ერთმანეთს დმანისის 11 სკოლის 55 მოსწავლე ეჯიბრება
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი დმანისს სტუმრობდა
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს მე-6 და მე-7 კლასელებით დაკომპლექტებული გუნდები ეჯიბრებოდნენ
სიახლეები
„სიმართლე აუცილებლად იზეიმებს... ჩვენ უნდა გვაერთიანებდეს სამშობლოს სიყვარული...“ - პატრიარქის ეპისტოლე
„– აბა, აღსდგა ქრისტე? – ჭეშმარიტად, მასწავლებელო…!” - 5 მაისს მართლმადიდებლური სამყარო აღდგომის ბრწყინვალე დღესასწაულს იზეიმებს
გილოცავთ აღდგომის ბრწყინვალე დღესასწაულს!
 ზეციური ცეცხლი საფლავზე თბილისის დროით 15:13 საათზე გადმოვიდა
5-6 მაისს ტრანსპორტის სამუშაო განრიგი იცვლება, ინფორმაციას თბილისის მერია ავრცელებს - დეტალები
პიროვნება
ნუნუ ჩაკვეტაძე: „არ ვეთანხმები, ქიმიკოსმა საათების გამო ქიმიაც ასწავლოს და ბიოლოგიაც - მე ამის უფლება ვერ მივეცი საკუთარ თავს“
სკოლები
ღონისძიება მუსიკის მასწავლებლის - ნათია ბაუჟაძის მომზადებულმა სიმღერებმა კიდევ უფრო გაამრავალფეროვნა
აღსანიშნავია, რომ თითოეული მოსწავლე შესაბამის ფორმაში გამოეწყო და შეჯიბრმა წარმატებით ჩაიარა
შიდა სასკოლო ტური გაიმართა, რომელშიც მოსწავლეებით დაკომპლექტებული გუნდები მონაწილეობდნენ
მოსწავლეები პასუხობდნენ წამყვანის მიერ დასმულ ლოგიკურ და ანალიტიკურ უნარებზე გათვლილ კითხვებს
საინტერესო
მასწავლებლების ემოციები ხშირად მოსწავლეებზეა დამოკიდებული. მაგალითად, პედაგოგები, რომლებიც თავიანთი მოსწავლეებით ამაყობენ, შეიძლება მეტად თავდაჯერებულები, აჟიტირებულები, აქტიურები იყვნენ
გამარჯვებულის ტიტულისთვის ერთმანეთს ახალქალაქის 44 სკოლის გუნდი ეჯიბრებოდა
2024 წლის „ახალქალაქის ეტალონი გუნდის“ წოდებისთვის ერთმანეთს 47 გუნდი ეჯიბრება
„ეტალონის“ გუნდური ჩემპიონატი დმანისს სტუმრობდა
მოწესრიგებული ეზო, ბაღები, მრავალწლოვანი ხეები, ყვავილები და შადრევანი ზოგიერთი კამპუსის განუყოფელი ნაწილია
სიახლეები
საზოგადოება