მთავარი | სიახლეები | სკოლები | სამასწავლებლო | უნივერსიტეტები | სკოლამდელები - skolamdelebi.ge | მსოფლიო | სხვა სიახლეები |
მესამე თაობის ეროვნული სასწავლო გეგმით, რომლის დანერგვაც სკოლებში მიმდინარეობს, გათვალისწინებულია მოსწავლის გლობალური ფუნქციური უნარების განვითარება, მათ შორის „ჰოლისტური“ მიდგომაც, როგორც განათლების მიზანი. აღნიშნული საკითხი, სხვა ცვლილებებთან ერთად რეფორმის ფარგლებში კოგნიტურ ფსიქოლოგიას, განათლების ფსიქოლოგიასა და მეცნიერების თანამედროვე მიღწევებს ეფუძნება.
„ჰოლისტური მიდგომა გვეუბნება, რომ ყველა მოსწავლე თავად არის საკუთარი ცოდნის კონსტრუქტორი, მასწავლებლები არიან ამ ცოდნის მხარდამჭერი, ხელშემშველებელი და რაც მთავარია, ჩვენ ვამბობთ, რომ ნიჭი და უნარი ყველგან არის, არ არის აუცილებელი ველოდოთ აბსოლუტურ განათებებს და ზეციურ ქმნილებებს, თითოეუელ მოსწავლეში არის ნიჭი და თავისებურება, მთავარია აქედან ამოვიდეთ“, -აცხადებს განათლების სამინისტროს ეროვნული სასწავლო გეგმის განვითარების ექსპერტი ია აფთარაშვილი.
მისივე თქმით, მოსწვლის ჰოლისტური განვითარების პროცესში მთავარი კითხვა უნდა იყოს რას ველით მოსწავლისგან და შესაბამისად სწავლების პროცესიც აქედან უნდა გამომდინარეობდეს.
სწავლების პარადიგმა, ჰოლისტური მიდგომა გვეუბნება, რომ ცოდნა არსებობს ინდივიდის გონებაში და ის ყალიბდება ინდივიდუალური გამოცდილებით, ცოდნის კონსტრუირდება მოსწავლის მიერ, სწავლა არის თანამშრომლობითი და ურთიერთობაზე დაფუძნებული, სწავლა არის მოსწავლეზე ორიენტირებული და კონტროლირებადი.
მათემატიკის ოლიმპიადა დაიწყო - „ეტალონის“ საგნობრივი ჩემპიონატი გრძელდება
2-3 ივნისი ლოგიკური აზროვნებისა და ზოგადი განათლების ოლიმპიადის დღეებია - „ეტალონის“ საგაზაფხულო ჩემპიონატი გრძელდება
სკოლის დირექტორებს, ადმინისტრაციას, მასწავლებლებს ტრენინგმოდულის ფარგლებში გადაამზადებენ - დოკუმენტი
„სკოლაში უნდა შეიქმნას გარემო, სადაც სწავლა იწყება სითბოთი, არა შიშით“ - შუამთის საჯარო სკოლის დირექტორი თეონა მეფარიშვილი-
აკადემიკოს ვიქტორ გუჩუას სახელობის, წალენჯიხის მუნიციპალიტეტის, ფახულანის თემის N1 საჯარო სკოლა წლებია დგას მომავალი თაობების განათლების სადარჯოზე